Η διαμάχη ανάμεσα στην Amazon και τον Λευκό Οίκο βαθαίνει, καθώς ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρεται να σχεδιάζει την προβολή, δίπλα στην τιμή των προϊόντων που διαθέτει, του μεριδίου της τιμής που αποδίδεται στους τελωνειακούς δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, με την αμερικανική προεδρία να την χαρακτηρίζει «εχθρική και πολιτική ενέργεια».

Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Κάρολαϊν Λέβιτ, υποστήριξε πως δεν πρόκειται για απλή εμπορική ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά για στοχευμένη κίνηση με πολιτικό υπόβαθρο, αφήνοντας μάλιστα αιχμές για στενές σχέσεις της Amazon με την κινεζική προπαγάνδα.

Στη διάρκεια της επίσημης ενημέρωσης των δημοσιογράφων, η Λέβιτ παρουσίασε αντίγραφο δημοσιεύματος του Reuters από το 2021, στο οποίο αναφερόταν πως η Amazon είχε τότε συνεργαστεί με κινεζικές αρχές για την προβολή περιεχομένου που προωθούσε την εικόνα της κυβέρνησης Σι Τζινπίνγκ.

Η κίνηση της Amazon αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα λόγω της χρονικής συγκυρίας, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται σε προεκλογική περίοδο και τον πρώην πρόεδρο Τραμπ να διεκδικεί την επιστροφή του στον Λευκό Οίκο.

Το να επισημαίνεται η επιβάρυνση λόγω των δικών του εμπορικών πολιτικών ίσως θεωρηθεί ως έμμεση υπονόμευση της υποψηφιότητάς του, ενισχύοντας την πολιτική αντιπαράθεση και εγείροντας ερωτήματα για τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν οι μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες στη δημόσια συζήτηση.

Η Αμερικανή αξιωματούχος τόνισε ότι μόλις είχε συνομιλήσει τηλεφωνικά με τον Τραμπ για την Amazon.

Η Amazon αρνείται τους ισχυρισμούς

Την άρνηση της δημοσιοποίησε σήμερα η Amazon σήμερα (29/04) στο ότι σχεδίαζε να δημοσιοποιήσει το κόστος των δασμών του Τραμπ σε προϊόντα, αφού ο Λευκός Οίκος κατήγγειλε την αναφερόμενη κίνηση.

«Η ομάδα που διαχειρίζεται το εξαιρετικά χαμηλού κόστους κατάστημα Amazon Haul εξέτασε την ιδέα της αναγραφής των τελών εισαγωγής σε ορισμένα προϊόντα», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Οι ομάδες συζητούν ιδέες όλη την ώρα. Αυτό δεν αποτέλεσε ποτέ σκέψη για τον κύριο ιστότοπο της Amazon και τίποτα δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία ιδιοκτησία της Amazon». 

Σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, πολλές τρίτες εταιρείες που πωλούν προϊόντα τους μέσω Amazon έχουν αυξήσει τις τιμές τους για να μετριάσουν τον αναμενόμενο αντίκτυπο των δασμών.

Επιχειρήσεις και οικονομολόγοι αναμένουν ιδιαίτερα σημαντικό αντίκτυπο στις εισαγωγές τελικών προϊόντων ή εξαρτημάτων από την Κίνα, στην πλειονότητα των οποίων ο Τραμπ έχει επιβάλει δασμούς 145%.