Σε ρόλο... προφήτη εμφανίστηκε ο Αλέξης Τσίπρας, επιχειρώντας μια δημόσια παρέμβαση στο ζήτημα του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που συζητείται στη Βουλή, λέγοντας πως «αν η ίδρυση -παρά το Σύνταγμα- ιδιωτικών και κερδοσκοπικών πανεπιστημίων γίνει σήμερα νόμος του κράτους, ένα είναι σίγουρο: Δεν θα ευδοκιμήσει».

Προφανώς ο Αλέξης Τσίπρας αγνοεί το γεγονός ότι  ελληνική κοινωνία, στην πλειοψηφία της, στηρίζει το νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστήμιων, όπως γνωρίζει ότι δεν τίθεται ζήτημα αντισυνταγματικότητας, όπως άλλωστε βεβαιώνει και η πλειοψηφία των κορυφαίων συνταγματολόγων. Χαρακτηριστικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του σήμερα στη Βουλή, επικαλέστηκε τη θέση του Αντώνη Μανιτάκη, σύμφωνα με την οποία «το γράμμα του άρθρου του Συντάγματος παραμένει ανέπαφο». Φαίνεται, όμως, πως όλα αυτά δεν έχουν σημασία, τουλάχιστον τόση όσο το ζητούμενο της... εμφάνισης στον δημόσιο βίο για ένα θέμα κομβικής πραγματικά σημασίας.

Μάλιστα η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα έρχεται περίπου ταυτόχρονα με την τοποθέτηση του Σωκράτη Φάμελλου στη Βουλή, ο οποίος εξέφρασε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ως επικεφαλής της ΚΟ, αλλά και τη δημοσιοποίηση από τον πρόεδρο Στέφανο Κασσελάκη, μέσω βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, των «προτάσεών μας» για το δημόσιο πανεπιστήμιο.

Ο πρώην πρωθυπουργός, στην παρέμβασή του, χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ως «άλλο ένα σκαλοπάτι στον κατήφορο της συστηματικής απαξίωσης των θεσμών, ακόμη και του ίδιου του Συντάγματος» και «άλλη μια ευκαιρία κερδοσκοπίας ημετέρων συμφερόντων, τόσο μεγάλη, που δε μπορεί να περιμένει τα τρία χρόνια που απαιτούνται για την επόμενη Συνταγματική αναθεώρηση».

Υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί σήμερα, μια αντιδραστική ρεβάνς. Νομοθετεί τη δυνατότητα ίδρυσης κερδοσκοπικών ιδιωτικών πανεπιστημίων, παρακάμπτοντας το πνεύμα και το γράμμα του Συντάγματος». «Αλήθεια γιατί τόσα χρόνια, από τις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα, ενώ η ΝΔ σταθερά υποστηρίζει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ουδέποτε διανοήθηκε να προχωρήσει ή να προτείνει τη νομοθέτησή τους, δίχως την αναθεώρηση του άρθρου 16; Σήμερα ανακάλυψαν ότι το Σύνταγμα δεν αποτελεί εμπόδιο;», σημειώνει.

Ο Αλέξης Τσίπρας προχωρά και σε μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας, λέγοντας ότι «η Παιδεία είναι πολύ σοβαρή εθνική υπόθεση για να την αφήσουν οι δημοκρατικοί άνθρωποι, οι νέοι, οι δάσκαλοι, οι γονείς, η ακαδημαϊκή κοινότητα στο έλεος της κυβερνητικής αλαζονείας και της κερδοσκοπίας».

Αναφέρει δε ότι «από το 15% για την Παιδεία της δεκαετίας του 1960 ως το Ψωμί-Παιδεία- Ελευθερία του Πολυτεχνείου και τους αγώνες των μαθητών, των φοιτητών και των δασκάλων τους τα νεότερα χρόνια, οι αγώνες για τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία ήταν πάντα συνυφασμένοι με τους αγώνες του λαού μας για δημοκρατία, ελευθερία και δικαιοσύνη. Γιατί μια κοινωνία που δεν παρέχει σε όλες και όλους ισότιμα το δικαίωμα στη μόρφωση είναι μια κοινωνία καταδικασμένη σε μαρασμό».

Καταλήγει ότι «καμιά μεταρρύθμιση στην ανώτατη εκπαίδευση, οσοδήποτε αναγκαία, δεν μπορεί να γίνει χωρίς σοβαρό διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους και την κοινωνία. Χωρίς τα υλικά μέσα για την εφαρμογή της. Χωρίς την αναγκαία κοινωνική συναίνεση».