Η πρώτη δημοσκόπηση της Prorata μετά την «Ιθάκη» του ΑλέξηΤσίπρα καταρρίπτει κάθε αφήγημα πολιτικής επιστροφής. Οι πολίτες τον αντιμετωπίζουν με θυμό και αδιαφορία, δείχνοντας ότι η κοινωνία δεν αναζητά νέους πρωταγωνιστές από το παλιό πολιτικό ράφι. Το rebranding του πρώην πρωθυπουργού δεν βρίσκει ακροατήριο· η κοινή γνώμη έχει διαμορφώσει άποψη και δεν την αλλάζει επειδή ανέβηκε σε μια σκηνή και παρουσίασε ένα νέο εγχείρημα με παλιό περιτύλιγμα.
Τα ποσοστά θυμού (29%) και αδιαφορίας (21%) λειτουργούν ως καθρέφτης της φθοράς του. Η αδιαμφισβήτητη απόρριψη ενός υποτιθέμενου κόμματος Τσίπρα από το 75% των πολιτών αποτυπώνει ότι η κοινωνία έχει κλείσει τον κύκλο του. Η επίμονη αυτή αποδοκιμασία δεν αποτελεί συγκυριακό παροδικό κλίμα· δείχνει μια βαθιά αποστασιοποίηση από το πολιτικό ύφος που εκπροσωπεί και από τις αντιφάσεις που συσσώρευσε τα προηγούμενα χρόνια.
Η εικόνα του, όπως καταγράφεται, διαλύει κάθε αφήγηση περί «νέας αρχής». Χωρίς σαφές πολιτικό στίγμα, χωρίς αξιοπιστία και χωρίς πλεονεκτήματα που αναγνωρίζει η πλειονότητα των πολιτών, ο Τσίπρας μοιάζει πλέον περισσότερο με ίσκιο του παρελθόντος παρά με πολιτική πρόταση του μέλλοντος. Τα ελάχιστα ποσοστά σε ειλικρίνεια, συνέπεια και αποτελεσματικότητα αποκαλύπτουν ότι το rebranding δεν καλύπτει τις εγγενείς αδυναμίες του.
Η κοινωνία δεν ξεχνά. Δεν ξεχνά τις παλινωδίες, τις υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν, ούτε τις διαρκείς αντιφάσεις που συνοδεύουν τον Τσίπρα μέχρι σήμερα. Το 34% που θεωρεί ότι δεν θα επηρεάσει καθόλου το πολιτικό σκηνικό και το 33% που πιστεύει ότι μπορεί να το επηρεάσει μόνο ελάχιστα καταγράφουν την πραγματικότητα: το νέο εγχείρημα ξεκινά ήδη εξαντλημένο. Η υποτιθέμενη επιστροφή του μπορεί να τοποθετηθεί περισσότερο στη σφαίρα της προσωπικής φιλοδοξίας παρά σε αυτήν της πολιτικής δυναμικής - και η κοινωνία το δείχνει με σαφήνεια.
