Τους κινδύνους για την οικονομία και για ολόκληρο το φάσμα της αυτοκινητοβιομηχανίας από την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποκαλύπτει έρευνα που δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μετατόπιση των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, στέκεται η αιτία της σταδιακής μείωσης των θέσεων εργασίας στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά είδη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία θα χαθεί έως το 2030
¨οπως εξηγεί το Reuters, προβλέπεται ότι οι θέσεις των εργαζόμενων θα μειωθούν κατά ένα τέταρτο έως το 2030. Μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας στη γερμανική βιομηχανία των προμηθευτών των αυτοκινητοβιομηχανιών θα μπορούσε να χαθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, λόγω της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, προβλέπουν ειδικοί αναλυτές του κλάδου.
Οι προμηθευτές απασχολούν περίπου 270.000 άτομα στη Γερμανία αυτή τη στιγμή. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των εργαζομένων θα μπορούσε να πέσει σε 200.000 έως το 2030, δήλωσε ο Frank Schwope, λέκτορας στα οικονομικά της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Ανόβερου.
Η γαλλική εταιρεία Forvia, η οποία δραστηριοποιείται στη Γερμανία, ανακοίνωσε ότι θα μειώσει κατά 10.000 τις θέσεις εργασίας στην Ευρώπη έως το 2028. Η Continental καταργεί 7.150 θέσεις εργασίας στο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας της παγκοσμίως.
Τουλάχιστον 3.200 θέσεις εργασίας είναι πιθανό να χαθούν στη Bosch, οι περισσότερες από αυτές στη Γερμανία στους τομείς του κινητήρα εσωτερικής καύσης, της αυτοματοποιημένης οδήγησης και στις μονάδες ελέγχου.
Η ZF, εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει έως και 12.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030, σύμφωνα με την ένωση των εργαζόμενων. Για τον Manuel Kallweit, επικεφαλής οικονομολόγο στη Γερμανική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), οι ανακοινώσεις για περικοπές θέσεων εργασίας δεν είναι απροσδόκητες λόγω του μετασχηματισμού που εξελίσσεται σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2023 στη Γερμανία κατασκευάσθηκαν 4,1 εκατ. Αυτοκίνητα, ενώ το 2019 παρήχθησαν 4,7 εκατ., πτώση περίπου 12%.
Στην κορύφωση της εγχώριας παραγωγής το 2016, κατασκευάσθηκαν στη Γερμανία 5,7 εκατ. οχήματα. Από τότε ο αριθμός των εργαζόμενων που απασχολούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία μειώθηκε μόνο κατά περίπου 30.000, σε περίπου 780.000