Η BlackBerry κυριαρχούσε στην αγορά κινητών τηλεφώνων μέχρι που ήρθε η Apple και άρχισε πολύ γρήγορα να της παίρνει μερίδιο αγοράς, καθώς έφερνε κάτι το εντελώς πρωτοποριακό.
Το 2008, στην προσπάθειά της η BlackBerry να αντεπιτεθεί ώστε να σταματήσει αυτό που ερχόταν, έβγαλε ένα διαφημιστικό σποτ όπου ακουγόταν πυροβολισμός και ένα μούρο (blackberry) σαν σφαίρα διέλυε ένα μήλο, λέγοντας πως η BlackBerry φέρνει το πρώτο κινητό αφής.
Το κινητό αυτό τελικά ήταν κατώτερο των προσδοκιών, δεν απείλησε στην ουσία την Apple και έτσι εκείνη δημιούργησε ένα σποτ με ακριβώς την ίδια ιστορία με την BlackBerry, μόνο που όταν το μούρο ερχόταν σε επαφή με το μήλο, αυτό που διαλυόταν ήταν το μούρο και όχι το μήλο. Μια λευκή οθόνη με τη φράση «simple facts» έκλεινε το σποτ. Από το επόμενο έτος και έπειτα η Apple είχε ξεπεράσει σε μερίδιο αγοράς την BlackBerry και δεν κοίταξε ξανά πίσω.
Στη Θεσσαλονίκη τις προηγούμενες ημέρες παρακολουθήσαμε κάτι που μου θύμισε τον παραπάνω «πόλεμο». Ο Αλέξης Τσίπρας, άλλοτε κυρίαρχος στο πολιτικό σκηνικό, προσπάθησε να επιστρέψει με ένα (πολυδιαφημισμένο αλλά τελικά κατ’ όνομα) rebranding.
Με έξυπνο τρόπο, αλλά λαμβάνοντας και ρίσκο, έκανε την κίνηση την ημέρα πριν την παρουσία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ώστε να δείξει πως είναι εκείνος ο πραγματικός αντίπαλός του και όχι οι υπόλοιποι παίκτες της εκλογικής αγοράς. «Λείανε» τις πολιτικές του γωνίες και προσπάθησε να παρουσιαστεί ως η κυβερνητική σοσιαλδημοκρατική επιλογή. Το ζήτημα είναι πως όσα είπε έχουν ξαναειπωθεί, δεν έφερε κάτι καινούριο. Απλά πακέταρε το παλιό σε νέο περιτύλιγμα.
Από την άλλη, η παρουσία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ήταν, κατά γενική ομολογία, πολύ καλή. Τα μέτρα που εξήγγειλε συγκεκριμένα και σε σωστή κατεύθυνση ενώ και το ύφος του στην ομιλία ήταν αυτό που έπρεπε. Εξαιτίας της παρουσίας Τσίπρα την προηγουμένη, η ομιλία Μητσοτάκη λειτούργησε και ως απάντηση του ηγέτη της αγοράς προς τον διεκδικητή.
Ηταν συγκεκριμένος και πρωθυπουργικός, ενώ ο Τσίπρας ήταν, όπως πάντα, στο περίπου. Εδειξε δηλαδή πως από τον Τσίπρα δεν μπορεί να απειληθεί και πως ίσως ο πρώην πρωθυπουργός θα έπρεπε να σκεφτεί ξανά το πότε θα κάνει το κόμμα του. Το ΤΙΝΑ (There is No Alternative) παραμένει ισχυρό.