Συνεχίζεται η διαμάχη Motor Oil και ΔΕΣΦΑ για τον αγωγό Πάτημα - Λιβαδειά που θα συνδέει τη «Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU)» του επενδυτικού φορέα «ΔΙΩΡΥΓΑ GAS» με το σύστημα φυσικού αερίου. Στη διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ επί της πρότασης του ΔΕΣΦΑ για το πρόγραμμα ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς (ΕΣΦΑ) περιόδου 2023-2032, το διυλιστήριο της Κορίνθου εκφράζει επιφυλάξεις ως προς τη συμβατότητα της ιδιότητας του ΔΕΣΦΑ ως επενδυτή με αυτήν του ανεξάρτητου διαχειριστή, διατυπώνοντας ερωτήματα για «το κατά πόσον διατηρεί με τους χειρισμούς του τη δυνατότητα να επηρεάζει θετικά το χρονικό προβάδισμα έργων στο οποίο είναι μέτοχος, εις βάρος άλλων», και ζητάει την αλλαγή του πλαισίου υλοποίησης του επίμαχου αγωγού.
Αφορμή για την κόντρα Μotor Oil - ΔΕΣΦΑ έδωσε η αρχική άρνηση του διαχειριστή να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ τον αγωγό Πάτημα - Λιβαδειά. Μετά τις έντονες αντιδράσεις της Motor Oil, ο ΔΕΣΦΑ συμπεριέλαβε τον αγωγό στον προγραμματισμό του με ημερομηνία ένταξής του στο σύστημα το 2027, έθεσε όμως ως προαπαιτούμενο για την υλοποίησή του τη λήψη οριστικής επενδυτικής απόφασης από τους μετόχους του FSRU Διώρυγα Gas. Η Motor Oil στη διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ προτείνει η τελική επενδυτική απόφαση της Διώρυγας Gas να μην αποτελεί προαπαιτούμενο για την υλοποίηση του αγωγού, καθώς και τη μεταφορά της ημερομηνίας ένταξής του στο σύστημα το 2025 αντί του 2027, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εμπορική λειτουργία του FSRU. Η κατασκευή του αγωγού Πάτημα - Λιβαδειά με εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη Motor Oil, διασφαλίζει την αδιάλειπτη λειτουργία του FSRU Διώρυγα Gas, το οποίο θα αποτελέσει το δεύτερο σημείο εισόδου LNG στο νότιο τμήμα της χώρας που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη ζήτηση, συμβάλλοντας στην ασφάλεια εφοδιασμού στην περίπτωση συμφόρησης της Ρεβυθούσας ή και στην περίπτωση διακοπής τροφοδοσίας φυσικού αερίου μέσω αγωγών, όπως ο Turk Stream. Αυτές οι μόνιμες λύσεις, σύμφωνα με τη Motor Oil, κοστίζουν λιγότερο συγκριτικά με τις προσωρινές, όπως η πλωτή μονάδα αποθήκευσης στη Ρεβυθούσα, το κόστος της οποίας για ένα έτος εκτιμάται στα 80 εκατ. ευρώ, και η αποθήκευση φυσικού αερίου σε γειτονικές χώρες.
Ο παλιός δεξιός και νυν αριστερός Ευάγγελος Αντώναρος έκανε διαδικτυακή δημοσκόπηση στο Twitter, σαν εκείνες που έβγαζαν την Κουμουνδούρου πρώτη και με διαφορά. Στο ερώτημα ποιος θα βγει πρόεδρος στον ΣΥΡΙΖΑ, βγάζει τρίτο τον Στέφανο Τζουμάκα και τελευταίο με 4,9% τον Ευκλείδη Τσακαλώτο! Ολο ανατροπές αυτό το κόμμα…
Μέσα στο επόμενο 10ήμερο αναμένεται να «ανοίξουν τα χαρτιά τους» και οι υπόλοιποι τρεις πιθανοί υποψήφιοι για την προεδρία του κόμματος. Ο Σωκράτης Φάμελλος δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες, όμως δεν έχει κλείσει ποτέ σε δήλωσή του το θέμα της υποψηφιότητάς του. Ο Παύλος Πολάκης, μιλώντας σε οπαδούς του, το αφήνει «ορθάνοιχτο», ενώ μέχρι την αρχική κατάθεση υποψηφιοτήτων θεωρούταν «κλειδωμένος». Τέλος, υπάρχει και ο Διονύσης Τεμπονέρας. Το εμπόδιο που προβάλλει μπροστά του, το γεγονός πως δεν είναι βουλευτής, μοιάζει αξεπέραστο μεν, η υποστήριξη όμως που έχει από πολλές πτέρυγες του κόμματος του δίνει ώθηση. Αν δεν κατέβει ο Πολάκης, μπορεί να «κλείσει» το μάτι στον Στέφανο Κασσελάκη.