Πριν από 15 χρόνια το Audi A3 ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την premium compact κατηγορία. Από τότε η εξέλιξή του ήταν διαρκής, κατάφερε να ανεβάσει τον πήχη, έγινε καλύτερο και πάντρεψε αρμονικά δύο διαφορετικούς κόσμους. Αυτή των χάτσμπακ και των wagon αμαξωμάτων, έχοντας πολλά δυναμικά χαρακτηριστικά που δένουν αρμονικά μεταξύ τους.

Η 4η γενιά έχει δύσκολη αποστολή να επιτελέσει, καθώς ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ μεγάλος και οι προκλήσεις πολλές. Εξωτερικά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Στο μπροστινό μέρος διακρίνεται η εξαγωνική κυψελωτή μάσκα με μεγάλες εισόδους αέρα, το καπό φέρει τέσσερις κάθετες ακμές, ενώ οι προβολείς είναι LED Martrix έχουν ψηφιακά φώτα ημέρας. Τα στοιχεία LED έχουν διάταξη 3 times 5 και μπορούν να ενεργοποιηθούν μεταβλητά, προσδίδοντας κορυφαία απόδοση. Μάλιστα η μεγάλη σκάλα των προβολέων LED προσφέρει μόνιμα την υψηλή δέσμη δίχως να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Οι πλαϊνές επιφάνειες έχουν καμπυλότητα και είναι ένα νέο σχεδιαστικό στοιχείο της Audi. Αίσθηση προκαλούν οι έντονα κεκλιμένες κολόνες C που προσδίδουν στο μοντέλο την αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Το πίσω τμήμα δείχνει εξαιρετικά φαρδύ, συνδυαζόμενο με τα πίσω φώτα σφηνοειδούς σχήματος, τις εικονικές εξόδους αέρα στις καμάρες των τροχών και το διαχύτη που κρατάει σταθερό το μοντέλο στις υψηλές ταχύτητες. Ο αποθηκευτικός χώρος διατηρήθηκε στα 380 λίτρα και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο και τετραγωνισμένο σχήμα.

Στο νέο μοντέλο οι εξωτερικές διαστάσεις αυξήθηκαν, με το μήκος να είναι 4,34 μ., το πλάτος έφθασε τα 1,81 μ. και το ύψος να βρίσκεται στα 1,44 μ. Οι διαστάσεις εγγυώνται μεγάλους και άνετους χώρους, που μεταφράστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας σε ένα άνετο ταξίδι.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 TFSI με την απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων και ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μια γεννήτρια με ιμάντα, που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με την Audi, το υβριδικό σύστημα επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης έως 0,4 λτ./100 χλμ. και υποβοηθά τον κινητήρα με έως 12 ίππους και 50 Nm ροπής. Η απόδοσή του 1.5 TFSI φτάνει τους 150 και η ροπή αγγίζει τα 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.

Το εσωτερικό ανταποκρίθηκε στις αυξημένες προσδοκίες μας. Τα πλαστικά ήταν μαλακά με μια ιδιαίτερη αίσθηση. Το ταμπλό ήταν όμορφο και ξεχώρισε η οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ενώ αίσθηση μας προκάλεσε το τελικό φινίρισμα μπροστά από τον συνοδηγό, κάνοντας μια διχρωμία που ανεβάζει κατακόρυφα την ποιότητα του εσωτερικού. Το τιμόνι είχε όλες τις ψηφιακές λειτουργίες, ενώ υπήρχαν αισθητήρες αφής για να αντιλαμβάνεται το χέρι του οδηγού όταν αυτός ενδεχόμενα δεν το πιάνει.

Το Audi A3 διαθέτει πρωτοποριακό επιλογέα ταχυτήτων με τεχνολογία shift-by wire, όπου ελέγχονται όλες οι βασικές λειτουργίες του 7 σχέσεων S tronic. Δίπλα σε αυτόν υπήρχε ένας στρογγυλός διακόπτης αφής που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων, για πολύ εύκολο χειρισμό του ηχοσυστήματος. Το νέο A3 διακρίνεται για την προηγμένη τεχνολογία, καθώς διαθέτει εκτεταμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Τα 600 και πλέον χιλιόμετρα της δοκιμαστικής οδήγησης έγιναν χωρίς κόπο και με απόλυτη άνεση. Κινητήρας και αναρτήσεις μάς γέμισαν με σιγουριά, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στις περιφερειακές οδούς, ενώ είχαμε στη διάθεσή μας μεγάλα αποθέματα ισχύος. Στις ευθείες κινηθήκαμε με υποδειγματική σταθερότητα, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, με καλή ποιότητα κύλισης και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Τέλος, τα φρένα ήταν αποτελεσματικά, αν και θα περιμέναμε να είναι λίγο καλύτερα. Ακόμη και σε πολύ κλειστά κομμάτια με πίεση ο τιμόνι ήταν ακριβές και σταθερό.

Με καλή την οδική συμπεριφορά, την ποιότητα των υλικών, την όμορφη σχεδίαση και την ασφάλεια που προσφέρει η γερμανική εταιρεία, η τιμή κτήσης του μοντέλου που οδηγήσαμε, αγγίζει τα 27.830 ευρώ. Ποσό που σίγουρα ανταποκρίνεται σε αυτά που προσφέρει το νέο Audi Α3.