Κορυφαίες εταιρείες από τον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, με έδρα την Ευρώπη και την Ασία, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο μεταφοράς της παραγωγής τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς που έχει επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ. Οι δασμοί, ειδικά για προϊόντα από την Κίνα, αγγίζουν ακόμα και το 145%, προκαλώντας έντονες αναταράξεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, πολλές εταιρείες τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία ενίσχυσης των δραστηριοτήτων τους στο αμερικανικό έδαφος.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Samsung, η οποία ανακοίνωσε τη μεταφορά της παραγωγής στεγνωτηρίων από το Μεξικό στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα, σε μια προσπάθεια να παρακάμψει τους επιβαρυντικούς δασμούς και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην αγορά των ΗΠΑ.

Η επίσης κορεατική LG Electronics εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει την κατασκευή ψυγείων από το Μεξικό στο εργοστάσιό της στο Τενεσί, σύμφωνα με εφημερίδα της χώρας που επικαλείται ο Guardian.

Η ταϊβανέζικη εταιρεία κατασκευής μικροστσίπ TSMC δήλωσε επίσης ότι επεκτείνει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ, σχεδιάζοντας να κατασκευάσει πέντε νέες εγκαταστάσεις στη χώρα τα επόμενα χρόνια, έχει δηλώσει από τον Μάρτιο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ιταλικές εταιρείες, επίσης, καταρτίζουν σχέδια έκτακτης ανάγκης. Ο όμιλος αλκοολούχων ποτών Campari φημολογείται ότι αξιολογεί ευκαιρίες για επέκταση της παραγωγής του στις ΗΠΑ. Επιπλέον, η εταιρεία ποιοτικού καφέ Illy ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατασκευής εργοστασίου επί αμερικανικού εδάφους εφόσον πιαστεί στα δίχτυα των δασμών.

Η ανταγωνιστική Lavazza δήλωσε επίσης ότι θα συνεχίσει την επέκτασή της στις ΗΠΑ. Η εταιρεία σχεδιάζει να διπλασιάσει την υπερατλαντική παραγωγή της, ούτως ώστε τελικά να καλύπτει το 100% των προϊόντων που διοχετεύει στην αμερικανική αγορά.

Επιπροσθέτως, ο γαλλικός πολυεθνικός όμιλος του κλάδου της πολυτέλειας LVMH – ο οποίος κατέχει εμπορικά σήματα όπως Dior, Louis Vuitton και Givenchy – «σκέφτεται σοβαρά» να αυξήσει τις παραγωγικές του ικανότητες στις ΗΠΑ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός του ήδη τον Ιανουάριο.

Η ελβετική πολυεθνική φαρμακοβιομηχανία Novartis σχεδιάζει να δαπανήσει 23 δισ. δολάρια για την κατασκευή και επέκταση 10 εργοστασίων στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε μόλις χθες, ενώ η σουηδική εταιρεία ειδών υγιεινής Essity ενδέχεται επίσης να μεταφέρει περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ, από το Μεξικό και τον Καναδά, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της.

Κι αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου, γράφει ο Guardian, καθώς υπάρχει και ο κλάδος κατασκευής κινητήρων, που έχει πληγεί κατά κόρον από τον εντεινόμενο εμπορικό πόλεμο.

Η BMW επεξεργάζεται αλλαγές στο εργοστάσιό της στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας προκειμένου να αυξήσει την παραγωγή του έως και 80.000 μονάδες, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας χθες Πέμπτη.

Η Honda θα παράγει την επόμενη γενιά του υβριδικού Civic στην Ιντιάνα αντί για το Μεξικό, ανέφεραν επίσης στο Reuters πηγές με γνώση του θέματος.

Η ιαπωνική Nissan δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει στις ΗΠΑ μέρος της παραγωγής οχημάτων που προορίζονται για την αμερικανική αγορά, ενώ αντίστοιχη κίνηση μελετά και η Hyundai, κατασκευάζοντας περισσότερα υβριδικά οχήματα στο νέο εργοστάσιό της στην Τζόρτζια.

Τέλος, η Stellantis, μητρική της Chrysler, δήλωσε ότι προχωρά τα σχέδιά της για κατασκευή νέου φορτηγού της στο Belvidere του Ιλινόις.