Στο συνέδριο «Chios International Shipping Summit» βρέθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας. Ο κ. Γκίκας χαιρετίζοντας στο συνέδριο αναφέρθηκε στις προκλήσεις του σήμερα και στις πολιτικές του υπουργείου αλλά και της ευρωπαϊκής ένωσης για θέματα που αφορούν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και την αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός κ. Γκίκας για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης είναι αναγκαία η συλλογική δέσμευση, η θεσμική συνέπεια και η χρηματοδοτική υποστήριξη.
Όπως είπε τον περασμένο Μάρτιο παρουσίασε στο Λονδίνο το σχέδιο συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την κατασκευή νέων «πράσινων πλοίων», που θα εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές αλλά και τις ενδονησιωτικές συγκοινωνίες. Στόχος είναι οι συμβάσεις ΣΔΙΤ να έχουν 12ετη διάρκεια ώστε να υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Επίσης μέσα από χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης ολοκληρώνεται η μελέτη που θα παρουσιάζει το σχεδιασμό για την ανανέωση του γερασμένου, όπως είπε, επιβατηγού μας στόλου, δίνοντας και προτάσεις χρηματοδότησης.
Σε ότι αφορά τη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το υπουργείο Ναυτιλίας, πρότεινε να υπάρξει ξεχωριστός κλάδος για τις θαλάσσιες μεταφορές, όπου, όπως είπε ο κ. Γκίκας, έγινε αποδεκτό από τον Αρμόδιο Επίτροπο της ΕΕ, Απόστολο Τζιτζικώστα, στον οποίο και τόνισε την ανάγκη στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Προϋπόθεση για αυτή την μετάβαση είναι και η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένων στελεχών και η προσφορά υψηλής ποιότητας σπουδών μέσα από τις αναβαθμισμένες σχολές Εμπορικού Ναυτικού.
Ο Στέφανος Γκίκας σημείωσε ότι έχουν εξευρεθεί πόροι άνω των 160 εκ. ευρώ για το σκοπό αυτό, ενώ αρχές Φθινοπώρου αναμένεται να δοθεί προς διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την ναυτική εκπαίδευση.