Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ δίνει μιλώντας στο «tomanifesto», ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βουλευτής ΝΔ Ρεθύμνου, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ως προς τις κατηγορίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κατά του Πρωθυπουργού περί δειλίας με αφορμή την πρόταση συγκρότησης προανακριτικής επιτροπής της Βουλής μόνο για τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο και όχι για τον Αλέξη Τσίπρα.
«Η χώρα πορεύεται προς την ανάκαμψη που ξεκίνησε με τις εκλογές, χωρίς να ξεχνά τις τραυματικές εμπειρίες που βίωσε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης. Χωρίς καμία τιμωρητική διάθεση απέναντι στους πολιτικούς της αντιπάλους, αλλά με γνώμονα την πιστή τήρηση του Συντάγματος και προσήλωση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα» σημειώνει, συμπληρώνοντας πως «είναι σαφές ότι δεν υπαναχωρούμε, αλλά προτείνουμε τη συγκρότηση της προανακριτικής επιτροπής επώνυμα για τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης. Πρόκειται για συνειδητή επιλογή μιας υπεύθυνης πολιτικής παράταξης, καθώς δεν μπορεί να αποδίδονται κατηγορίες σε πρώην πρωθυπουργούς, παρά μόνον αν προκύπτουν αδιάσειστες αποδείξεις».
Ο αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε στο πώς διαμορφώνεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την ανάπτυξη είτε νέων έργων είτε ανάπτυξης και βελτίωσης των υπαρχουσών ενώ στο θέμα της αύξησης ή μη των διοδίων ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε: «Η Αττική Οδός είχε ανακοινώσει την αύξηση των διοδίων και η προηγούμενη κυβέρνηση, μη μπορώντας να αντιδράσει, εξέδωσε μια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Η δική μας κυβέρνηση, συζητώντας και χωρίς ανταλλάγματα, κατάφερε και πέτυχε να μην αυξηθούν τα διόδια».
Συνέντευξη στην Άντζελα Πεΐτση
Υπουργέ θα ξεκινήσω τη συνέντευξή μας, με ένα θέμα το χαρακτηρίζεται ως
ιδιαίτερα «φλέγον» τόσο για την πόλη όσο και γενικότερα τον νομό της Θεσσαλονίκης και αφορά στον ΟΑΣΘ. Πότε θα λάβουν «σάρκα και οστά» όσα ανακοίνωσε στην 84η ΔΕΘ, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για αύξηση του στόλου των λεωφορείων και η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την εξυπηρέτηση των επιβατών εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος;
Το μοντέλο της προηγούμενης διοίκησης απέτυχε στην πράξη με συνέπεια οι Θεσσαλονικείς να ταλαιπωρούνταν καθημερινά στις μετακινήσεις τους και ο Οργανισμός να βουλιάζει οικονομικά. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια, τα έσοδα του ΟΑΣΘ μειώθηκαν από τα 50 σε 24 εκ. ευρώ». Παραλάβαμε δηλαδή τον ΟΑΣΘ, με έσοδα λιγότερα από τα μισά από αυτά που είχε πριν από τέσσερα χρόνια. Γι΄ αυτούς τους λόγους, το φλέγον αυτό ζήτημα αντιμετωπίστηκε κατά προτεραιότητα. Η πρώτη διοίκηση που άλλαξε ήταν αυτή του ΟΑΣΘ, ενώ σε επιχειρησιακό επίπεδο από τα 213 που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο, ήδη βγαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 320 οχήματα. Ασφαλώς, τα 100 επιπλέον λεωφορεία δεν αρκούν για να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης, έχουν βελτιώσει, όμως, σε έναν βαθμό την κατάσταση. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε στη ΔΕΘ τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, τα οποία θα αναλάβουν τα δρομολόγια εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος με δικά τους οχήματα αυξάνοντας έτσι τον διαθέσιμο στόλο στα 400 οχήματα. Σημειώνω ότι αυτό είναι μέρος της λύσης του προβλήματος, καθώς μελετάμε ένα συνολικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ανακοινωθεί σύντομα.
Ταυτόχρονα κι επειδή όπως πολύ καλά γνωρίζετε είναι αναγκαία και ειδικά για την τουριστική περίοδο –που αρχίζει από τον Απρίλιο- η διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον όμορο νομό, αυτό της Χαλκιδικής. Εξετάζετε το θέμα των συνδυαστικών μεταφορών όπως είναι η δημιουργία ενός προαστιακού σιδηρόδρομου;
Η σύνδεση του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική είχε προταθεί στο παρελθόν, αλλά δεν έχει γίνει σχετική προκαταρκτική μελέτη από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ. Επομένως δεν υπάρχει σαφής εκτίμηση για το κόστος και την ανταποδοτικότητα μιας τέτοιας γραμμής, με δεδομένο ότι δεν έχει γίνει προμελέτη και δεν περιλαμβάνεται στο επενδυτικό και επιχειρησιακό πλάνο του υπουργείου.
Πώς διαμορφώνεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Μεταφορών για την ανάπτυξη είτε νέων έργων είτε ανάπτυξης και βελτίωσης των υπαρχουσών;
Άμεση προτεραιότητα είναι να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα της προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, στο οποίο έχει ενταχθεί πλήθος έργων στρατηγικής σημασίας όπως η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μήκους 476 χλμ και στο τμήμα Αθήνα – Ρίο, μήκους 198 χλμ. Επίσης, η ολοκλήρωση του νότιου κλάδου Λαμία –Ξυνιάδα του Ε65 έως το τέλος του 2021 και αναβαθμίσεις σε πολλά οδικά τμήματα με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα έργα βελτίωσης στην Εθνική Οδό Λαμίας-Καρπενησίου, αναβάθμιση τμήματος της ΕΟ Αγρίνιου-Καρπενησίου, κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου Λέσβου.
Σημαντικό κεφάλαιο είναι και οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα και η λειτουργία του στη Θεσσαλονίκη, που θα αλλάξουν τα δεδομένα της κυκλοφορίας στις δύο πόλεις.
Τα διόδια να εξασφαλίζουν τα έργα αλλά να προστατεύεται και ο πολίτης
Τα διόδια θα αυξηθούν εκ νέου ή θα καταβάλετε προσπάθεια αν όχι μείωσής τους αλλού τουλάχιστον συγκράτησής τους στις σημερινές τιμές;
Το τοπίο στο θέμα των διοδίων είναι ένα μωσαϊκό γιατί αφορά πολλές και διαφορετικές συμβάσεις που έχει υπογράψει διαχρονικά το ελληνικό δημόσιο με τράπεζες και κατασκευαστικές εταιρείες. Θα σταθώ λοιπόν σε μια συγκεκριμένη περίπτωση που αναδεικνύει και τη δική μας πολιτική φιλοσοφία, όπως αυτή εφαρμόστηκε στην πράξη από τον υπουργό τον κ. Κώστα Καραμανλή. Και αναφέρομαι στην Αττική Οδό. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει την αύξηση των διοδίων και η προηγούμενη κυβέρνηση, μη μπορώντας να αντιδράσει, εξέδωσε μια Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Η δική μας κυβέρνηση, συζητώντας και χωρίς ανταλλάγματα, κατάφερε και πέτυχε να μην αυξηθούν τα διόδια. Σκοπός μας είναι λοιπόν, σε κάθε περίπτωση να εξασφαλίζεται η οικονομική επιβίωση των έργων, ταυτόχρονα όμως, να προστατεύεται το συμφέρον των πολιτών και ειδικότερα, να προστατεύονται οι ασθενέστεροι οικονομικά συμπολίτες μας.
Ανακοινώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η διαβίβαση της δικογραφίας για την έρευνα της υπόθεσης Novartis. Ποια θα είναι η στάση που θα κρατήσει το κόμμα σας, δηλαδή θα αποφασίστε «ψήφο κατά συνείδηση» ή θα υπάρξει ομόφωνη απόφαση μετά την επίσημη τοποθέτηση του Γραμματέα της Κ.Ο. Σταύρου Καλαφάτη περί της σύστασης προανακριτικής επιτροπής για τον τέως αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης, Δημήτρη Παπαγγελόπουλο;
Η απόφαση να συγκροτηθεί Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης βασίστηκε σε επαρκές αποδεικτικό υλικό για την παραπομπή του κ. Παπαγγελόπουλου, καθώς υπάρχουν μεταξύ άλλων μαρτυρίες πρώην συναδέλφων του εισαγγελικών λειτουργών. Αρμοδιότητα της Επιτροπής είναι να ερευνήσει για τα αναφερόμενα αδικήματα και να αξιολογήσει νομικά τα στοιχεία με την έκδοση σχετικού πορίσματος προς την Ολομέλεια της Βουλής, η οποία και θα αποφασίσει.
Την ίδια στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον Πρωθυπουργό για δειλία με αφορμή την διαφαινόμενη απόφαση του Μαξίμου να προτείνει την συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής της Βουλής μόνο για τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο και όχι για τον Αλέξη Τσίπρα. Πώς το σχολιάζετε;
Η χώρα πορεύεται προς την ανάκαμψη που ξεκίνησε με τις εκλογές, χωρίς να ξεχνά τις τραυματικές εμπειρίες που βίωσε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης. Χωρίς καμία τιμωρητική διάθεση απέναντι στους πολιτικούς της αντιπάλους, αλλά με γνώμονα την πιστή τήρηση του Συντάγματος και προσήλωση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα. Είναι σαφές ότι δεν υπαναχωρούμε, αλλά προτείνουμε τη συγκρότηση της προανακριτικής επιτροπής επώνυμα για τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης. Πρόκειται για συνειδητή επιλογή μιας υπεύθυνης πολιτικής παράταξης, καθώς δεν μπορεί να αποδίδονται κατηγορίες σε πρώην πρωθυπουργούς, παρά μόνον αν προκύπτουν αδιάσειστες αποδείξεις. Εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ ενδιαφέρεται για την επέκταση της διερεύνησης ποινικών ευθυνών και δεν πρόκειται για τα συνήθη επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, διαθέτει τους 30 βουλευτές ώστε να ζητήσει τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής και για τον κ. Τσίπρα.