Δώρον άδωρον είναι η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) για τη μεγάλη μάζα των φορολογουμένων, καθώς χιλιάδες είναι αυτοί που προσφεύγουν με την προσδοκία ότι θα καταφέρουν να μηδενίσουν τον λογαριασμό με τις φορολογικές παραβάσεις που επιβλήθηκαν σε βάρος τους ,ελάχιστοι όμως δικαιώνονται.
Το 2023 το ποσοστό των υπόχρεων που δικαιώθηκε από την επιτροπή ήταν πολύ χαμηλό, καθώς μόλις τρεις στους δέκα κατάφεραν να πετύχουν διαγραφή έξτρα φόρων, προστίμου και προσαυξήσεων, με το 70 να «κόβεται» και να μη βρίσκει λύση.
Αυτά προκύπτουν από στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τα οποία επί συνόλου 6.48 1 προσφυγών που υποβλήθηκαν το περασμένο έτος:
• Εκδικάστηκαν 5.963 υποθέσεις
• Απορρίφθηκαν 3.856 υποθέσεις ή ποσοστό 65 • Απορρίφθηκαν σιωπηρώς 273 επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών
• Δικαιώθηκαν 1.801 ή ποσοστό 30,2
• Στο αρχείο μπήκαν 33 λόγω παραίτησης των προσφυγόντων Στη Δικαιοσύνη Οι περισσότεροι από τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις που κόπηκαν από τη ΔΕΔ προσέφυγαν και στα διοικητικά δικαστήρια.
Συγκεκριμένα 3.131 φορολογούμενοι αποφάσισαν να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να δικαιώνονται.
Η διαδικασία
Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, αλλά η υποχρέωση υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής αποκλειστικά μέσω διαδικτύου δεν ισχύει για τους φορολογούμενους κατοίκους εξωτερικού, στους οποίους παρέχεται εναλλακτικά η δυνατότητα χειρόγραφης υποβολής.
Σε περίπτωση που υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική Αρχή.
Η ενδικοφανής προσφυγή πρέπει να αναφέρει :
• Τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου
Την προσβαλλόμενη πράξη
• Τους λόγους τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του προς την εφορία
• Τα στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου