Ο Χρίστος Δήμας τόνισε στη Βουλή ότι η διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της ΥΠΑ (Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) αποτελεί προαπαιτούμενο που έχει τεθεί επανειλημμένα από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου που μετατρέπει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το νομοσχέδιο θέτει στέρεες βάσεις για μια σύγχρονη, αποτελεσματική και θεσμικά ισχυρή ΥΠΑ, ικανή να ανταποκριθεί στις ευρωπαϊκές προκλήσεις. Η μεταρρύθμιση περιλαμβάνει:

  • Πιο ευέλικτη διοίκηση και οικονομική αυτοτέλεια
  • Αξιοποίηση και ενίσχυση του προσωπικού
  • Τεχνολογική αναβάθμιση κρίσιμων λειτουργιών
  • Θεσμική αναμόρφωση με σύγχρονη διοικητική δομή

Η ΥΠΑ θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης αεροναυτιλίας και διαχείρισης αερολιμένων, ενώ η σημερινή κατάσταση στα περιφερειακά αεροδρόμια χαρακτηρίζεται από τον υπουργό ως αναχρονιστική, αφού ακόμα και ζητήματα όπως η καθαριότητα ή η συντήρηση χώρων απαιτούν την υπογραφή του ίδιου του Υπουργού. Το νέο πλαίσιο δίνει στην ΥΠΑ θεσμική και λειτουργική ευελιξία με σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του προσωπικού, πραγματοποιήθηκε την 7η Οκτωβρίου 2025 η ορκωμοσία 80 νέων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προβλέπονται ακόμη 17 προσλήψεις φέτος και 72 το 2026 από την ίδια δεξαμενή του ΑΣΕΠ.

Παράλληλα, προγραμματίζονται 43 νέοι ηλεκτρονικοί ATSEP φέτος και 44 το 2026, καθώς και 28 υπάλληλοι παροχής πληροφοριών (AFISO) το επόμενο έτος, για να καλυφθούν νευραλγικές θέσεις της ΥΠΑ.