ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Η υλη και τα εξεταστέα μαθηματα για 4.000 προσλήψεις πτυχίούχων
Αρχίζει στις 2 Δεκεμβρίου η κατάθεση των αιτήσεων για τους υποψηφίους πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που αφορά προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο Δημόσιο.
Οι προσλήψεις αφορούν υπουργεία, περιφέρειες, δήμους, οργανισμούς. Σύμφωνα με την προκήρυξη, το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) καλεί τους ενδιαφερομένους υποψηφίους πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης να υποβάλουν, εφόσον κατέχουν τα τυπικά και γενικά προσόντα συμμετοχής, «αίτηση – υπεύθυνη δήλωση» (ηλεκτρονική) για τη διαδικασία κατάταξης με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό. Τονίζεται ότι τα προσόντα που αναγράφονται από τον υποψήφιο στην αίτηση συμμετοχής του στην εν λόγω διαδικασία του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού πρέπει να υφίστανται κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων.
Δηλώσεις του Προεδρου ΑΣΕΠ
Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, κος Θάνος Παπαϊωάννου, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.
Ερωτηθείς ποιος λόγος τον οδήγησε στην ανάρτησή του για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, απάντησε: «Βλέποντας αυτούς τους τίτλους «Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στην ιστορία του ΑΣΕΠ», «όλα τα πτυχία μέσα», «τρέξτε γιατί τα επόμενα 3-4 χρόνια δεν θα γίνουν άλλες προσλήψεις εκτός του διαγωνισμού», τα οποία έχουν στοιχεία υπερβολής και ανακριβειών αλλά σε κάθε περίπτωση τέτοιου είδους τίτλοι οδηγούν ανθρώπους στα φροντιστήρια και στους καλοθελητές. Προσπαθώ να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη ότι δεν είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στην ιστορία του ΑΣΕΠ. Είναι ένας μεγάλος διαγωνισμός».
«Εκτιμούμε ότι οι θέσεις θα είναι γύρω στις 4.000. Όταν λεει το υπουργείο ότι προγραμματίζονται 18.000 προσλήψεις σε αυτές υπάρχουν ένα σωρό προσλήψεις που δεν περνάνε μέσω ΑΣΕΠ αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαστικοί, διπλωμάτες. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις που δεν περνάνε μέσω του γραπτού διαγωνισμού εξ ορισμού δηλαδή οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί, οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, οι εκπαιδευτικοί άρα για αυτό τα νούμερα είναι μεν εντυπωσιακά αλλά όταν μιλάμε για τον γραπτό διαγωνισμό εκτιμώ ότι μιλάμε περίπου στις 4.000» συμπλήρωσε.
Και συνέχισε: «Αυτό που λέω είναι ότι πρώτα θα πρέπει κανείς να κοιτάξει μέσα του τι θέλει να κάνει. Μα μου πείτε δουλειά να είναι και ότι να ‘ναι αν ο άλλος είναι άνεργος, το καταλαβαίνω όμως να ξέρει ποια είναι τα συν και τα πλην του δημοσίου τομέα και ποια είναι τα συν και τα πλην του ιδιωτικού τομέα σε σχέση με το επάγγελμά του. Αλλιώς θα το κρίνει ένας δικηγόρος και θα μπορούσε να γίνει δικηγόρος αλλά επιλέγει να γίνει ένας διοικητικός υπάλληλος με πτυχία Νομικής αλλιώς θα το κρίνει ένας άνθρωπος που έχει βγάλει τη σχολή Δημόσιας Διοίκησης, ο καθένας πρέπει να το δει μέσα από το background του. Αντιλαμβάνομαι ότι και το οικονομικό θέμα του να βρεις άμεσα δουλειά και άμεσα να αρχίσεις να παίρνεις ένα εισόδημα είναι επιτακτικό αλλά ποια είναι η διαφορά του ιδιωτικού από το δημόσιο τομέα γιατί τα κακά του ιδιωτικού τομέα τα ξέρουμε.
Ο μισθός στο δημόσιο τομέα τον βλέπεις σήμερα και ξέρεις ότι για τα επόμενα 30 χρόνια θα αυξάνει με ένα ρυθμό δημοσίου τομέα. Δηλαδή για να πάρεις αύξηση είτε δουλεύεις καλά είτε δουλεύεις άσχημα θα πρέπει ταυτοχρόνως να πάρουν άλλοι 600 χιλιάδες άνθρωποι αύξηση άρα ξέρεις από τώρα τα αριθμητικά δεδομένα για τα επόμενα 20-30 χρόνια. Στον ιδιωτικό τομέα δεν ξέρεις αν αύριο θα έχεις δουλειά, το δέχομαι και είναι πολύ σοβαρό αυτό αλλά πάντως τα οικονομικά σου στην πορεία του χρόνου μπορεί να μεταβληθούν διαφορετικά. Άρα πρέπει να τα δουν όλα».
«Δεν μπορώ να συμβουλεύσω κανέναν τι θα κάνει, ο ίδιος πρέπει να συμβουλεύσει τον εαυτό του. Για σκεφτείτε έναν άνθρωπο που θέλει να γίνει καθηγητής, θέλει να γίνει νοσηλευτής είναι ένα πολύ σοβαρό λειτούργημα ξαφνικά αυτός ο άνθρωπος για βραχυπρόθεσμες οικονομικές σκοπιμότητες να είναι ένας διοικητικός υπάλληλος… Το θέμα είναι να ζυγίσει ο καθένας τι θέλει να κάνει, δεν πρέπει να παρασυρθεί, δεν πρέπει να γίνει μόδα ‘’πάμε όλοι στο δημόσιο’’» κατέληξε.
Εξεταστέα Μαθήματα/Δοκιμασίες – Ύλη
Η εξέταση των μαθημάτων/δοκιμασιών (εξέταση γνώσεων και δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας) θα γίνει γραπτώς με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών και οι απαντήσεις θα δοθούν σε ειδικά Απαντητικά Φύλλα.
Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού καθορίζει τον βαθμό που αντιστοιχεί σε κάθε απάντηση και η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται με χρήση των μέσων της ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός περιλαμβάνει τα εξής δύο (2) μαθήματα/δοκιμασίες: α) εξέταση γνώσεων που αφορά στην αξιολόγηση γνώσεων γενικού περιεχομένου, που κρίνεται απαραίτητο ή χρήσιμο να έχουν οι υποψήφιοι για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους και β) δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας όπου αξιολογούνται, ιδίως, δεξιότητες γλωσσικού και αριθμητικού συλλογισμού, δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία.
Συγκεκριμένα οι ερωτήσεις της εξέτασης γνώσεων θα αφορούν στις ακόλουθες ενότητες:
Το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα- Ιεραρχία κανόνων δικαίου
Η μορφή του πολιτεύματος – Η προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία
Το κοινοβουλευτικό σύστημα – Σχέσεις των οργάνων
Κράτος δικαίου και ειδικότερα:
Κατοχύρωση ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, καθώς και δικαιωμάτων ομαδικής δράσης (αρ. 4-25 Σ)
Αρχή της διάκρισης των λειτουργιών (αρ. 26 Σ)
Δικαστικός έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων (αρ. 93 παρ. 4 και 100 Σ)
Μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων (αρ. 103 Σ)
Οι πηγές του δικαίου: Ο κορμός της ιεραρχίας των κανόνων δικαίου της έννομης τάξης
Σχέση Εθνικού και Ευρωπαϊκού Δικαίου
Θεμελιώδη Δικαιώματα
Έννοια και κατηγορίες δικαιωμάτων
Φορείς, αποδέκτες, πεδίο προστασίας
Περιορισμοί των δικαιωμάτων
Η αρχή της αναλογικότητας
Η αρχή της εθνικής και κοινωνικής αλληλεγγύης
Η αξία του ανθρώπου
Όργανα του Κράτους –Οργάνωση της Διοίκησης
Βουλή
Πρόεδρος της Δημοκρατίας
Πρωθυπουργός – Πρωθυπουργοκεντρικό σύστημα
Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα
Υπουργοί – Ευθύνη των μελών της κυβέρνησης
Δικαστική λειτουργία
Τα Υπουργεία, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού
Ανεξάρτητες Αρχές (συνταγματικά κατοχυρωμένες, νομοθετικά προβλεπόμενες)
Μορφές ελέγχου στη δημόσια διοίκηση
Πολιτικά Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σύνθεση, τρόπος ανάδειξης, κύριες αρμοδιότητες)
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Συμβούλιο Υπουργών
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Δημόσια Πολιτική
Έννοια της δημόσιας πολιτικής
Τα βασικά στάδια διαμόρφωσης της δημόσιας πολιτικής
Ομάδες συμφερόντων – Η κοινωνία των πολιτών: ο ρόλος τους στη λήψη αποφάσεων και στην εφαρμογή των δημόσιων πολιτικών
Αρχές καλής νομοθέτησης
Λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης
Βασικές Αρχές της Διοικητικής Δράσης
Υποχρεώσεις και Δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων [Κώδικας Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007 όπως ισχύει) ΜΕΡΟΣ Β’ (ΚΕΦ. Α’, Β’, Γ’, Δ’) και ΜΕΡΟΣ Γ’ (ΚΕΦ. Α’, Β’, Γ’)]
Ηθική και δεοντολογία στον δημόσιο τομέα: Κώδικας Ηθικής και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς Υπαλλήλων του Δημοσίου Τομέα
Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 όπως ισχύει, άρθρα 4-7, 13-21)
Ψηφιακή διακυβέρνηση (ν. 4727/2020 όπως ισχύει)
Ορισμοί ανοικτών δεδομένων – Γενικές αρχές
Ψηφιακή διαφάνεια
Ηλεκτρονικά έγγραφα
Παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών – Ενιαία ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης
Διαλειτουργικότητα των φορέων του δημοσίου τομέα
Μακροοικονομικά μεγέθη και Εθνικοί Λογαριασμοί
Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν: Έννοια
Κατά κεφαλή ΑΕΠ: Έννοια
Ρυθμός Οικονομικής Μεγέθυνσης ΑΕΠ: Έννοια, Τύπος
Αιτίες αύξησης του ΑΕΠ και συντελεστές παραγωγής: Έννοια
Ακαθάριστο Εθνικό Εισόδημα: Έννοια
Ανεργία (Εργατικό Δυναμικό, Απασχολούμενοι, Άνεργοι): Έννοια-Ορισμοί σύμφωνα με ΕΛΣΤΑΤ/EUROSTAT
Πληθωρισμός: Έννοια, Μορφές/Διακρίσεις
Δείκτης Τιμών Καταναλωτή: Έννοια, Περιγραφή/Λειτουργία
Δημοσιονομική Πολιτική
Δημοσιονομική πολιτική: Περιγραφή/Λειτουργία
Προϋπολογισμός κράτους: Έννοια
Πλεόνασμα και Έλλειμμα Προϋπολογισμού: Έννοια, Περιγραφή/Λειτουργία
Πρωτογενές έλλειμμα και Πρωτογενές Πλεόνασμα: Έννοια
Δημοσιονομικό έλλειμμα και Δημοσιονομικό Πλεόνασμα: Έννοια
Δημόσιο χρέος: Έννοια
Έμμεσοι και Άμεσοι φόροι: Έννοια
Είδη φόρων: Έννοια, Μορφές/Διακρίσεις
Φορολογική βάση – Φορολογικά συστήματα – Προοδευτική φορολογία: Έννοια
Φοροδιαφυγή και Φοροαποφυγή: Έννοια
Οικονομική Ανάπτυξη και Μεγέθυνση
Οικονομική ανάπτυξη και οικονομική μεγέθυνση: Έννοια
Διαφορά οικονομικής ανάπτυξης και οικονομικής μεγέθυνσης: Περιγραφή/Λειτουργία
Βιώσιμη ανάπτυξη: Έννοια
Φτώχεια (σχετική και απόλυτη): Έννοια κατά ΕΛΣΤΑΤ/EUROSTAT, Μορφές/Διακρίσεις
Βαθμολογία Γραπτής Εξέτασης
Η βαθμολογία των υποψηφίων σταθμίζεται με τους ακόλουθους συντελεστές βαρύτητας: α) εξέταση γνώσεων: 50%, β) δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας: 50%. Η βαθμολόγηση των μαθημάτων/δοκιμασιών, γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις.
Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα/δοκιμασία κάτω της οποίας ο υποψήφιος θεωρείται μη επιτυχών. Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Διαγωνισμού και αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις. Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδος. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες αυτού.
Η συνολική βαθμολογία εξάγεται με προσέγγιση δύο (2) δεκαδικών ψηφίων. Συνολικός βαθμός του διαγωνισμού είναι ο βαθμός της γραπτής εξέτασης. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης, τα απαντητικά φύλλα όλων των συμμετεχόντων στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποστέλλονται στην Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία, αφού ελέγξει την ορθότητα των καταχωρίσεων των βαθμολογιών στις οικείες καταστάσεις, συντάσσει τους πίνακες κατάταξης κατά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα και κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας και τους αποστέλλει στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου να τους δημοσιοποιήσει. Στους πίνακες κατάταξης παρατίθενται τα στοιχεία με βάση τα οποία καθορίσθηκε η σειρά κατάταξης των υποψηφίων.
Οι ανωτέρω πίνακες αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π.. Οι υποψήφιοι που δεν συγκέντρωσαν την απαιτούμενη για την κατάταξή τους βαθμολογία βάσης στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό εγγράφονται σε πίνακα απορριπτέων. Άσκηση ενστάσεως δεν επιτρέπεται κατά της βαθμολογίας στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, όπως και επανεξέταση ή νέα βαθμολόγηση των γραπτών.
Πως συμπληρώνεται η αίτηση συμμετοχής
Οι υποψήφιοι των κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης πρέπει να συμπληρώσουν-υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του διαδικτυακού τόπου του Α.Σ.Ε.Π. (www.asep.gr) αίτηση συμμετοχής. Για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής στην πρόσκληση/προκήρυξη 2Γ/2022, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η Εγγραφή στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Α.Σ.Ε.Π.. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Α.Σ.Ε.Π., δεν απαιτείται επανεγγραφή. Οι υποψήφιοι επιλέγουν «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες>Εγγραφή/Είσοδος Μέλους» και στη συνέχεια εγγράφονται μέσω ΓΓΠΣΔΔ.
Είσοδος στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Α.Σ.Ε.Π.
Οι υποψήφιοι επιλέγουν «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Εγγραφή/Είσοδος Μέλους», χρησιμοποιώντας τα στοιχεία σύνδεσης με κωδικούς Α.Σ.Ε.Π. ή με ΓΓΠΣΔΔ «Συνδεθείτε με κωδικούς Taxisnet». Σε περίπτωση απώλειας των κωδικών Α.Σ.Ε.Π., οι υποψήφιοι επιλέγουν τη διαδρομή: «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ξέχασα τον κωδικό μου».
Υποβολή Ηλεκτρονικής Αίτησης – Α’ Στάδιο
Οι υποψήφιοι δημιουργούν από τη διαδρομή «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση» ηλεκτρονική αίτηση επιλέγοντας «Νέα Αίτηση» και πρέπει να συμπληρώσουν με ακρίβεια και πληρότητα στα αντίστοιχα πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης, τα προσόντα που διαθέτουν (π.χ. τίτλοι σπουδών, άδειες κ.λπ.).
Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο Α.Σ.Ε.Π. ολοκληρώνεται επιλέγοντας «Οριστικοποίηση», υπό την προϋπόθεση ότι ο κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί. Επισημαίνεται ότι δεν είναι δυνατή η οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής αίτησης σε περίπτωση που ο κωδικός παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ακυρωμένο» ή «δεσμευμένο» σε άλλη αίτηση ή «νέο-μη πληρωμένο» ή ο κωδικός παράβολου δεν έχει εκδοθεί για χρήση από το Α.Σ.Ε.Π. ή ο κωδικός παραβόλου είναι εσφαλμένος.
Ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης, η ημερομηνία υποβολής και η ένδειξη κατάστασης «Υποβληθείσα» εμφανίζονται στον Κατάλογο ηλεκτρονικών αιτήσεων.
Ανάλογη ειδοποίηση αποστέλλεται και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) που δήλωσαν οι υποψήφιοι. Εάν οι υποψήφιοι επιθυμούν τη διόρθωση ή συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης, η οποία βρίσκεται σε κατάσταση «Υποβληθείσα», πρέπει, εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην πρόσκληση/προκήρυξη ή/και στα σχετικά με την πρόσκληση/προκήρυξη Δελτία Τύπου/Ανακοινώσεις, από τον Κατάλογο των ηλεκτρονικών αιτήσεων να επιλέξουν (για τη συγκεκριμένη αίτηση) «Ακύρωση». Σε περίπτωση ακύρωσης της αίτησης προκειμένου να υποβληθεί εκ νέου για την ίδια πρόσκληση/προκήρυξη και ίδια κατηγορία, οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό παραβόλου.
Σε κάθε άλλη περίπτωση πρέπει να εκδοθεί και να πληρωθεί νέος κωδικός παραβόλου. Στη συνέχεια, επιλέγουν «Νέα Αίτηση» για να δημιουργήσουν νέα αίτηση ή «Αντιγραφή» για να δημιουργήσουν ένα αντίγραφο της προηγούμενης (ακυρωμένης) αίτησης, την οποία μπορούν να επεξεργαστούν (να διορθώσουν/ συμπληρώσουν) και στο τέλος επιλέγουν εκ νέου «Οριστικοποίηση».
Κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει μία μόνο αίτηση και για κλάδους/ειδικότητες μίας μόνο κατηγορίας προσωπικού (Π.Ε. ή Τ.Ε.) στην οποία δηλώνει και τον/τους κλάδο/κλάδους/ειδικότητες στον/στους οποίους επιθυμεί να εξετασθεί. Η υποβολή περισσότερων της μιας αιτήσεων ή η σώρευση στην αίτηση κλάδων/ειδικοτήτων διαφορετικών κατηγοριών προσωπικού, συνεπάγεται αυτοδικαίως τον αποκλεισμό του υποψηφίου από την περαιτέρω διαδικασία. Στην αίτησή του ο υποψήφιος επιλέγει την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία επιθυμεί να εξετασθεί.
Οδηγίες προς τους υποψηφίους για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του εξέδωσε το ΑΣΕΠ, ενόψει της αυριανής έναρξης υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής.
Στην πρόσκληση/προκήρυξη (2Γ/2022) οι υποψήφιοι στην ηλεκτρονική τους αίτηση δηλώνουν τους κωδικούς των θέσεων, τους κλάδους/ειδικότητες, τους τίτλους σπουδών καθώς και τα τυχόν απαιτούμενα πρόσθετα προσόντα.
Α. ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οι Τίτλοι σπουδών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης πρέπει να έχουν αποκτηθεί μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Ως χρόνος κτήσης των εν λόγω τίτλων λογίζεται η ημερομηνία περάτωσης των σπουδών ήτοι επιτυχίας στα προβλεπόμενα μαθήματα.
Εάν ο τίτλος έχει αποκτηθεί στην αλλοδαπή απαιτείται: Πράξη αναγνώρισης από το ΔΙΚΑΤΣΑ, ή το ΙΤΕ για την ισοτιμία ή ισοτιμία και αντιστοιχία του τίτλου ή πιστοποιητικό αναγνώρισης από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) περί ισοτιμίας ή ισοτιμίας και αντιστοιχίας. Σε περίπτωση που από την πράξη ή το πιστοποιητικό αναγνώρισης δεν προκύπτει το γνωστικό αντικείμενο, απαιτείται βεβαίωση από το Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που χορήγησε τον τίτλο, η οποία να καθορίζει το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και επίσημη μετάφρασή της.
Στη συγκεκριμένη διαδικασία που ο διαγωνισμός διενεργείται σε δύο στάδια, τα πιστοποιητικά αναγνώρισης των αποκτηθέντων στην αλλοδαπή βασικών τίτλων σπουδών των υποψηφίων, υπό την προϋπόθεση ότι δεν απαιτείται η παραπομπή των κατόχων τους σε συμπληρωματικές εξετάσεις, δύναται να έχουν εκδοθεί σε χρόνο μεταγενέστερο της ημερομηνίας λήξης τής προθεσμίας υποβολής της αίτησης συμμετοχής (Α΄ στάδιο). Ειδικότερα, οι εν λόγω υποψήφιοι πρέπει, αφενός κατά την υποβολή της αίτησης συμμετοχής τους να έχουν σημειώσει στα κατάλληλα πεδία της ότι κατέχουν τους απαιτούμενους κατά την πρόσκληση/προκήρυξη τίτλους σπουδών και αφετέρου, εφόσον και όταν κληθούν από το ΑΣΕΠ στο Β΄ στάδιο της διαδικασίας, να συνυποβάλουν με τα λοιπά δικαιολογητικά: α) τον προς αναγνώριση τίτλο σπουδών σε νομίμως επικυρωμένο φωτοαντίγραφο και επίσημη μετάφραση αυτού, β) φωτοαντίγραφο της πρωτοκολλημένης ή καταχωρημένης υποβληθείσας αντίστοιχης αίτησης αναγνώρισης προς τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) ή το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΑΤΕΕΝ) εντός της προθεσμίας υποβολής της αίτησης συμμετοχής του Α΄ σταδίου και γ) το σχετικό πιστοποιητικό αναγνώρισης του αποκτηθέντος στην αλλοδαπή τίτλου, το οποίο πρέπει και να καταχωρίσουν στις αντίστοιχες καρτέλες του Μητρώου.
Σε κάθε περίπτωση τα πιστοποιητικά αναγνώρισης των αποκτηθέντων στην αλλοδαπή τίτλων σπουδών πρέπει να έχουν εκδοθεί από τον αρμόδιο φορέα έως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής του Β΄ σταδίου.
Εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης πράξης αναγνώρισης για την ισοτιμία και την αντιστοιχία των τίτλων σπουδών, όσοι υποψήφιοι υποβάλλουν αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων αντίστοιχων κατηγοριών εκπαίδευσης οι οποίες χορηγήθηκαν από:
i) Το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ii) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) του άρθρου 55 του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ή
iii) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) του άρθρου 55 του π.δ. 38/2010 για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 38/2010, όπως ισχύει κάθε φορά, ή
iv) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΑΕΙΤΤΕ) του άρθρου 10 του π.δ. 165/2000 «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας με ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών, σύμφωνα με την οδηγία 89/48/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων», ή
v) το Συμβούλιο Επαγγελματικής Αναγνώρισης Τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΕΑΤΕΚ) του άρθρου 14 του π.δ. 231/1998 «Δεύτερο γενικό σύστημα αναγνώρισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το οποίο συμπληρώνει την οδηγία 89/48/ΕΟΚ, σύμφωνα με τις οδηγίες 92/51/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, 94/38/ΕΚ και 95/43/ΕΚ της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων».
vi) Κάτοχοι διπλωμάτων, πιστοποιητικών και άλλων τίτλων που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους έχει χορηγηθεί, βάσει του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης διπλωμάτων, άδεια άσκησης επαγγέλματος από τις κατά περίπτωση αρμόδιες εθνικές αρχές, σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα 40/1986 (Α΄14), 84/1986, (Α΄31), 97/1986 (Α΄35), 98/1986, (Α΄ 35), 53/2004 (Α΄43), 40/2006 (Α΄43) και την υ.α. Α4/5226/1987 (Β΄613).
Β. ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ (ΑΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Ή ΑΛΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ, ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ).
Οι άδειες άσκησης επαγγέλματος ή βεβαιώσεις εγγραφής- πιστοποιητικά πρέπει να είναι σε ισχύ τόσο κατά τον χρόνο υποβολής της ηλεκτρονικής αιτήσεως και της λήξεως της προθεσμίας υποβολής αυτής όσο και κατά τον χρόνο διορισμού.
Γ. Στην εν λόγω διαδικασία δικαιολογητικά υποβάλλονται μόνο από τα άτομα με έλλειψη φυσικών σωματικών δεξιοτήτων προκειμένου να εξεταστούν με ειδικό τρόπο.
Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι πριν την υποβολή της ηλεκτρονικής τους αίτησης πρέπει να συμβουλεύονται το ΦΕΚ της πρόσκλησης/προκήρυξης.
Επισημαίνεται ότι μόνο οι επιτυχόντες του πρώτου σταδίου για τους κλάδους/ειδικότητες ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ δύνανται να συμμετάσχουν, σε δεύτερο στάδιο, σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων με γραπτό διαγωνισμό αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ σε φορείς της παρ.1 του άρθρου 2 του ν.4765/2021, εφόσον διαθέτουν εκείνη τη χρονική στιγμή και τα τυχόν απαιτούμενα πρόσθετα προσόντα (ενδεικτικά: γνώση Η/Υ, γνώση ξένης γλώσσας, εμπειρία) καθώς και θέσεων ΕΕΠ, με την προϋπόθεση ότι κατέχουν την ανά γνωστικό αντικείμενο απαιτούμενη εξειδίκευση σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.