Εντός της εβδομάδας τίθεται σε εφαρμογή το ψηφιακό πελατολόγιο, ένα νέο σύστημα παρακολούθησης που εισάγει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Το μέτρο αυτό προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή των πελατών από συγκεκριμένους επαγγελματίες σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα συνδέεται σε πραγματικό χρόνο με την ΑΑΔΕ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, ο οποίος μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, θα ξεκινήσει από τις επιχειρήσεις οι οποίες ασχολούνται με το αυτοκίνητο. Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων περιλαμβάνονται στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων όπως δεξιώσεις γάμων κ.λ.π.
Τι θα δηλώνεται από τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
-Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος.
-Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
-Κατηγορία Οχήματος
-Εργοστάσιο Οχήματος
-Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
-Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
-Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
-Τόπος Παραλαβής Οχήματος
-Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων.
-Συνεργεία οχημάτων.
Μέσα στην εβδομάδα η ΑΑΔΕ θα έρθει σε επαφή με τις παραπάνω επιχειρήσεις προκειμένου να τους εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας του νέου εργαλείου και στη συνέχεια θα αρχίσει η εφαρμογή του.
Στην ουσία το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι η μετεξέλιξη του παλιού καλού βιβλίου πελατών. Τώρα τα πάντα θα είναι ψηφιακά στον υπολογιστή σε αντίθεση με το παλιό καθεστώς όπου η τήρηση των βιβλίων γινόταν χειρόγραφα.
ΑΑΔΕ: Υποχρεώσεις των επαγγελματιών
Όσοι υπαχθούν στο μέτρο θα πρέπει να εγγραφούν στην ειδική πλατφόρμα και να καταχωρούν τα στοιχεία των πελατών που επισκέπτονται τις επιχειρήσεις τους για την παροχή υπηρεσιών. Εκτός από τα βασικά στοιχεία, θα απαιτείται και η αναγραφή του λόγου της επίσκεψης, δηλαδή αν αφορά νέα παροχή υπηρεσίας ή συνέχιση μιας διαδικασίας που είχε ξεκινήσει σε προηγούμενο ραντεβού.
Ο νέος μηχανισμός δίνει τη δυνατότητα στην Εφορία να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο αν για κάθε καταγεγραμμένη επίσκεψη εκδόθηκε η αντίστοιχη απόδειξη παροχής υπηρεσιών και αν τα δεδομένα διαβιβάστηκαν στο myDATA. Παράλληλα, σε περίπτωση επιτόπιου φορολογικού ελέγχου, εάν εντοπιστούν πελάτες στο χώρο που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο ηλεκτρονικό σύστημα, η επιχείρηση ενδέχεται να αντιμετωπίσει κυρώσεις.
Ψηφιοποίηση του παλιού συστήματος
Το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως:
-Καταχώριση νέων πελατών
-Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών
-Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων
-Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά
Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.