Μια σειρά από στρατηγικούς στόχους και προτεραιότητες που έχουν σκοπό τον πλήρη εκσυγχρονισμό των υποδομών και την απόλυτη ασφάλεια των πολιτών περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επόμενη τετραετία. 

Η υλοποίηση εμβληματικών έργων στο μετρό και στους αυτοκινητοδρόμους και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων και των σιδηροδρόμων εντός των χρονοδιαγραμμάτων είναι ο βασικός στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργείου. 

Έργα για το μετρό 

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα αρχίσει να λειτουργεί το 2024 και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα οριστικοποιηθεί η χάραξη των νέων επεκτάσεων του ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της επέκτασης προς τα βορειοδυτικά να γίνει μέσα στην τετραετία. Μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά. 

Για ό,τι αφορά τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η πρόοδος των πρόδρομων εργασιών είναι στο 50%, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει διανύσει 30 μέτρα και είναι στη φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. O δεύτερος μετροπόντικας έχει φτάσει στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει τις εκσκαφές το φθινόπωρο. 

Αυτοκινητόδρομοι 

Μέσα στην τετραετία αναμένεται να έχει παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 που θα διασχίζει την κεντρική Ελλάδα, ενώ τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα θα παραδοθούν έως τις αρχές του 2024. 

Η ολοκλήρωση του έργου της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με την Αμβρακία αναμένεται στις 30 Νοεμβρίου 2023, ενώ το 2025 θα ολοκληρωθούν τα έργα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας της εθνικής οδού Πάτρα – Πύργος. 

Για ό,τι αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024. Το πρώτο εργοτάξιο στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εγκαταστάθηκε το 2022 και έχουν αρχίσει οι εργασίες σε τμήμα 2,7 χιλιομέτρων. Στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη τα εργοτάξια θα ανοίξουν την άνοιξη του 2024 ενώ ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος θα αρχίσει τον Αύγουστο του 2023. 

Αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων 

Ανανεώνεται πλήρως ο στόλος των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων -ηλεκτρικών και φυσικού αερίου- για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τα 250 από αυτά αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους στις αρχές του 2024. Οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας άλλων 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα ξεκινήσουν εντός του 2023. 

Στενή παρακολούθηση για την τηλεματική στον σιδηρόδρομο 

Για ό,τι αφορά την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων αυξάνεται κατά 30 εκατ. ευρώ και φτάνει στα 75 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Δημόσιο. Ο Οργανισμός δεσμεύεται για εποπτεία, λογοδοσία και μετρήσιμα αποτελέσματα. 

Επιπλέον, ολοκληρώνονται οι προσλήψεις στον ΟΣΕ, ενώ και θα παρακολουθούνται στενά και θα τηρηθούν οι υποχρεώσεις για εγκατάσταση τηλεματικής.