Την άμεση πρόσληψη 300 μόνιμων γιατρών στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας αλλά και την αναγκαστική διάθεση ιδιωτικών κλινικών στο δημόσιο σύστημα Υγείας προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε πριν από λίγο στη Βουλή ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας.

Ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθεια ανάσχεσης της πανδημίας ενώ πρόσθεσε ότι μέσα σε ελάχιστους μήνες έχουν διπλασιαστεί οι κλίνες ΜΕΘ ενώ έχουν προσληφθεί περισσότερα από 7.000 στελέχη υγειονομικού προσωπικού.

«Καταβάλουμε προσπάθεια για να μείνει η χώρα όρθια και το ΕΣΥ να μην αφήσει κανένα συμπολίτη μας απροστάτευτο» είπε ο κ. Κικίλιας για να προσθέσει «η τροπολογία προβλέπει άμεση πρόσληψη 300 μόνιμων ιατρών στις ΜΕΘ. Οι 200 προσλήψεις αφορούν αιτήσεις και διαδικασίες που ούτως ή άλλως τρέχουν και οι 100 επιλαχόντες. Ολοι θα περάσουν με άμεσες διαδικασίες από Δευτέρα στο ΕΣΥ».

Παράλληλα, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι οι ειδικευόμενοι που το επιθυμούν θα μπορούν να παρατείνουν την υπηρεσία τους στο ΕΣΥ όπως επίσης θα μπορεί να παρατεθεί η θητεία:

  • ιατρών κοντά στο όριο συνταξιοδότησης που συνταξιοδοτούνται στις 31/12 δύναται επεκταθεί αν το επιθυμούν για άλλους 6 μήνες μέχρι 31/6/2021
  • δυνατότητα σε ιδιώτες γιατρούς να μπορέσουν υπηρετήσουν ΕΣΥ με ειδική σχέση εργασίας κι αποζημίωση (αναγκαστική επίταξη)
  • παράλληλα με αυτά τα μέτρα για επίσπευση και ταχεία ενίσχυση του ΕΣΥ επεκτείνουμε τη δυνατότητα αναγκαστικής διάθεσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων»

«Ζούμε πρωτόγνωρες συνθήκες και είμαι πεπεισμένος ότι παλεύοντας κι αγωνιζόμενοι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε» τόνισε ο υπουργός.

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

 

ΕΠΙΣΠΕΥΔΟΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙO ΥΓΕΙΑΣ

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

ΜΕ ΤΙΤΛΟ

«Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6 § 1 ΕΣΔΑ ως προς την εύλογη διάρκεια της πολιτικής δίκης, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και άλλες διατάξεις»

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

 

Άρθρο 1

Μετακίνηση προσωπικού – Τροποποίηση άρθρου δεύτερου της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 42)

Το άρθρο δεύτερο της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A’ 42), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α` 76) και αντικαταστάθηκε με το άρθρο δωδέκατο του ν. 4693/2020 (A’ 116), τροποποιείται και αριθμείται ως παρ. 1, προστίθενται παρ. 2 έως 6 και το άρθρο διαμορφώνεται ως ακολούθως:

 

  1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και έως και την 28η.2.2021, ο Γενικός Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας δύναται να μετακινεί για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, με δυνατότητα παράτασης έως και έξι (6) μήνες ακόμη από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό προσωπικό και όσους υπηρετούν με σχέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.O.X.) στους τομείς φύλαξης, σίτισης και καθαριότητας από νοσοκομεία, κέντρα υγείας ή υγειονομικούς φορείς, φορείς πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας αρμοδιότητάς του σε νοσοκομεία (Ν.Π.Δ.Δ, Ν.Π.Ι.Δ., στρατιωτικά, πανεπιστημιακά), ισχυρά πληττόμενων περιοχών από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19 και χώρους, που έχουν συμβατικά ή αναγκαστικά διατεθεί προς το Δημόσιο για τις ανάγκες αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας.

 

  1. Στο μετακινούμενο προσωπικό της παρ. 1 εμπίπτουν και ειδικευόμενοι ιατροί. Ο χρόνος της υπηρεσίας τους κατά τη μετακίνησή τους λογίζεται ως χρόνος εκπαίδευσης στην ειδικότητά τους και δεν υπερβαίνει το τρίμηνο.

 

  1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και έως και την 28η.2.2021 σε κάθε υγειονομική περιφέρεια συστήνονται με εντολή του Διοικητή τριμελή υγειονομική επιτροπή αποτελούμενη από ιατρούς, με αποκλειστικό έργο την εξέταση των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών άρνησης μετακίνησης ή λήψης άδειας για λόγους υγείας του μετακινούμενου προσωπικού της παρ. 1. Απαραίτητος όρος για τη λήψη της άδειας για λόγους υγείας και την αιτιολογημένη άρνηση της μετακίνησης του προσωπικού της παρ. 1 είναι η θετική κρίση της υγειονομικής επιτροπής ως προς τη βασιμότητα των προβαλλόμενων λόγων υγείας. Άρνηση του προσωπικού να μετακινηθεί ή να εκτελέσει υπηρεσία, παρά την αντίθετη κρίση του υγειονομικού συνεργείου, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κατ` ελάχιστον την ποινή της περ. β` της παρ. 1 του άρθρου 109 του ν. 3528/2007 (Α` 26).

 

  1. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) δύναται να μετακινεί για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, με δυνατότητα παράτασης έως και έξι (6) μήνες ακόμη από την έναρξη ισχύος του παρόντος, προσωπικό του ΕΚΑΒ σε ισχυρά πληττόμενες περιοχές από τη διάδοση του κορωνοϊού COVID-19 με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας. Μη συμμόρφωση με το περιεχόμενο της απόφασης μετακίνησης του ιατρικού, νοσηλευτικού και βοηθητικού προσωπικού ή του προσωπικού του ΕΚΑΒ, να μετακινηθεί ή να εκτελέσει υπηρεσία συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κατ` ελάχιστον την ποινή της περ. β` της παρ. 1 του άρθρου 109 του ν. 3528/2007.

 

  1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και έως και την 28η.2.2021, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας δύναται να εντάσσεται στο δυναμικό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, των νοσοκομείων και κάθε οργανικής μονάδας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εθελοντικό ή συμβατικά ή αναγκαστικά διατιθέμενο ιατρικό, νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό από τον ιδιωτικό τομέα και να του ανατίθενται καθήκοντα για ορισμένο χρονικό διάστημα για την καταπολέμηση της έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας. Η ανάθεση των καθηκόντων του προσωπικού αυτού μπορεί να αφορά σε ιατρικά, νοσηλευτικά, ή βοηθητικά καθήκοντα διαφορετικά της ειδίκευσής του λόγω έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης συνδρομής στη δημόσια υγεία από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19.

 

  1. Στο προσωπικό των παρ. 1 έως 5 εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του ν. 4336/2015.Εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, που δεν υπερβαίνει τις σαράντα πέντε (45) ημέρες από την ημερομηνία ένταξης του προσωπικού της παρ. 5 στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ορίζονται ο τρόπος αποζημίωσης και το διάστημα απασχόλησης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

 

Άρθρο 2

Στελέχωση Μ.Ε.Θ. – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4690/2020

Η παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4690/2020 (Α΄ 104), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 55 του ν. 4722/2020 (Α’ 177), αντικαταστάθηκε με το άρθρο ενδέκατο του ν. 4737/2020 (Α’ 204), τροποποιείται ως ακολούθως: «Συστήνονται στα νοσοκομεία της χώρας: α) πεντακόσιες (500) οργανικές θέσεις ειδικευμένων ιατρών Ε.Σ.Υ., β) τριακόσιες (300) θέσεις εξειδικευόμενων ιατρών στο γνωστικό αντικείμενο της εξειδίκευσης στην εντατική νοσηλεία και γ) χίλιες (1000) οργανικές θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οργανικές θέσεις του κλάδου ΤΕ Φυσικοθεραπείας. Οι ως άνω θέσεις συστήνονται για τη στελέχωση με εξειδικευμένο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των κλινών νοσηλείας των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) των νοσοκομείων της χώρας, πέραν των υφισταμένων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος οργανικών θέσεων σε Μ.Ε.Θ. και δεν συνυπολογίζονται στα ποσοστά του άρθρου 9 του π.δ. 87/1986 (Α` 32). Η κατανομή των θέσεων αυτών ανά νοσοκομείο, κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και αριθμό, πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕ.ΣΥ.ΠΕ.).».

 

 

 Άρθρο 3

Υποβολή υποψηφιότητας και διαδικασία κρίσης και τοποθέτησης – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 8 του ν. 4498/2017 (Α΄ 172)

Στην παρ. 7 του άρθρου 8 του ν. 4498/2017 (Α’ 172) μετά το έβδομο εδάφιο προστίθενται νέα εδάφια και η παρ. 7 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«7. Τα μόρια που θα λάβει ο εκάστοτε υποψήφιος στη συνέντευξη, προστίθενται στη μοριοδότηση εκάστου υποψηφίου του πίνακα κατάταξης υποψηφίων του προηγούμενου εδαφίου για να προκύψει η τελική βαθμολογία τους, σύμφωνα με την οποία θα γίνει η τελική επιλογή για κάθε θέση. Κάθε υποψήφιος υποβάλλεται μόνο μία (1) φορά σε συνέντευξη. Ο εν λόγω πίνακας αναρτάται στον ιστότοπο της Δ.Υ.ΠΕ..

 

Μετά την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων, στην περίπτωση που υποψήφιος στον τελικό πίνακα αξιολόγησης έχει καταταγεί πρώτος σε περισσότερες από μία (1) θέσεις, τότε έχει το δικαίωμα από την ανάρτηση του τελικού πίνακα να επιλέξει με αίτηση του εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών τη θέση που επιθυμεί, διαφορετικά τοποθετείται στη θέση που έχει δηλώσει ως πρώτη στη σειρά προτίμησης. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο (2) ή περισσότερων υποψηφίων, προηγείται ο αρχαιότερος με κριτήριο την απόκτηση ειδικότητας. Για τις υπόλοιπες θέσεις στις οποίες έχει καταταγεί πρώτος, επιλέγονται οι επόμενοι σε σειρά κατάταξης. Σε περίπτωση που εξαντληθούν για οποιονδήποτε λόγο οι επιτυχόντες, δύναται να επαναληφθεί η διαδικασία της συνέντευξης με την κλήση επιλαχόντων από τον αρχικό πίνακα κατάταξης της ανωτέρω παραγράφου 4 και τη διαδικασία που περιγράφεται ανωτέρω στην ίδια παράγραφο.

 

Μετά την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων οι υποψήφιοι που έχουν επιλεγεί υποχρεούνται με υπεύθυνη δήλωσή τους, εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών, να αποδεχθούν τη θέση. Δήλωση αποδοχής μιας (1) θέσης ισοδυναμεί με αυτοδίκαιη παραίτηση από την διεκδίκηση των άλλων θέσεων που κρίνονται από το ίδιο Συμβούλιο.»

 

Άρθρο 4

Στελέχωση θέσεων ειδικευμένων ιατρών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας

  1. Οι θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) που συστάθηκαν με το άρθρο 54 του ν. 4690/2020 (Α’ 104), των οποίων η προκήρυξη εγκρίθηκε με την υπό στοιχεία Γ4α/Γ.Π.οικ.54849/21.9.2020 απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, μετά από Εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕ.ΣΥ.ΠΕ.) και οι οποίες δεν έχουν προκηρυχθεί από τα νοσοκομεία μέχρι και την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταλαμβάνονται από τους επιλαχόντες ιατρούς, των οποίων η υποψηφιότητα κρίθηκε παραδεκτή, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 4 του ν. 4647/2019 (Α’204) και την υποβληθείσα αίτησή τους.

 

  1. Για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, οι επιλαχόντες ιατροί της παρ. 1, καθώς και οι υποψήφιοι ιατροί της παρ. 1, των οποίων η διαδικασία επιλογής δεν έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος και που δεν κρίθηκαν διοριστέοι, εφόσον δεν διατηρούν ήδη οργανική θέση στο Ε.Σ.Υ., δύνανται μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής τους στις οργανικές θέσεις του άρθρου 54 του ν. 4690/2020 να αναλάβουν υπηρεσία προσωρινά, καλύπτοντας τις ανάγκες των οργανικών θέσεων, που έχουν δηλώσει ως πρώτη επιλογή. Ο Διοικητής του Νοσοκομείου στο οποίο υπάγεται η οργανική θέση πρώτης επιλογής τους, αποδέχεται με απλή έγγραφη δήλωση την εκ μέρους τους ανάληψη καθηκόντων, η οποία δηλώνεται εγγράφως. Η λήξη της κατά τα ανωτέρω απασχόλησης επέρχεται αυτοδικαίως με την ολοκλήρωση της πράξης διορισμού τους στην οργανική θέση για την οποία επελέγησαν. Η καταβαλλόμενη αμοιβή για το χρονικό διάστημα της προσωρινής απασχόλησής τους είναι ισόποση με τις καθαρές αποδοχές της οργανικής θέσης για την οποία έχουν υποβάλει αίτηση.

 

Άρθρο 5

Παράταση δυνατότητας αναγκαστικής διάθεσης τουριστικών καταλυμάτων

Παρατείνεται για το χρονικό́ διάστημα έως την 30η.11.2020, η δυνατότητα να διατάσσεται, με κοινή́ απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, η αναγκαστική́ διάθεση στο Δημόσιο για κάλυψη αναγκών δημοσίας υγείας, κύριων και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων για την κάλυψη έκτακτων αναγκών δημόσιας υγείας που συνδέονται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον αυτές δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό́ τρόπο. Η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται και εκτελείται κατά́ του φορέα εκμετάλλευσης των επιχειρήσεων των κύριων και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων. Με την ανωτέρω απόφαση ορίζονται οι συγκεκριμένες ανάγκες δημόσιας υγείας, οι δεσμευόμενες ποσότητες εγκαταστάσεων, ο χρόνος δέσμευσης, ο τρόπος αποζημίωσης των αναγκαστικά́ διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία εγκαταστάσεων και κάθε σχετική́ λεπτομέρεια για την εφαρμογή́ του παρόντος. Το παρόν καταλαμβάνει και όλες τις εν ισχύ́ αποφάσεις αναγκαστικής διάθεσης τουριστικών καταλυμάτων.

 

Άρθρο 6

Παράταση δυνατότητας αναγκαστικής διάθεσης χώρων

Το άρθρο τέταρτο της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A’ 42), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α` 76), αντικαταστάθηκε με το άρθρο δέκατο τέταρτο του ν. 4693/2020 (A’ 116), και παρατάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 4278/2020 (A’ 186) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

 

  1. Για χρονικό διάστημα έως την 28η.2.2021 και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, δύναται να διατάσσεται, με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η αναγκαστική διάθεση στο δημόσιο για κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), επιμέρους χώρων ιδιωτικών θεραπευτηρίων, δομών υγείας και παρόχων υπηρεσιών υγείας, καθώς και ιδιωτικών νοσοκομείων και θεραπευτηρίων εν συνόλω, για την κάλυψη της έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον αυτές δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με διαφορετικό τρόπο.

 

  1. Για χρονικό διάστημα έως την 28η.2.2021 και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διάδοσης κορωνοϊού, ο Υπουργός Υγείας δύναται με απόφασή του, να εντέλλεται την αναγκαστική δέσμευση στο Δημόσιο της χρήσης ολόκληρου ιδιωτικού θεραπευτηρίου ή νοσοκομείου καθώς και όλων των παρεπόμενων ιατρικών, νοσηλευτικών και βοηθητικών υπηρεσιών, για την κάλυψη της έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης δημόσιας υγείας και προστασίας του κοινωνικού συνόλου, από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19. Με την ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Υγείας, που κοινοποιείται στον νόμιμο εκπρόσωπο της δεσμευόμενης επιχείρησης, καθορίζεται το αναγκαίο χρονικό διάστημα της δέσμευσης και ανατίθενται στον οικείο Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας στην οποία ανήκει γεωγραφικά της δεσμευόμενης επιχείρησης, η διοικητική διαχείριση όλων των κλινών του δεσμευόμενου νοσοκομείου, η διοικητική εποπτεία του προσωπικού που αναγκαστικά διαθέτει τις υπηρεσίες του για δημόσιο σκοπό, η διαχείριση της εισαγωγής ασθενών στο νοσοκομείο από άλλα δημόσια νοσοκομεία ή αναγκαστικά δεσμευμένα ιδιωτικά θεραπευτήρια και νοσοκομεία, η μετακίνηση ήδη νοσηλευόμενων ασθενών και η εν γένει εποπτεία του εύρυθμου τρόπου λειτουργίας του αναγκαστικά δεσμευμένου νοσοκομείου. Από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης του Υπουργού Υγείας για την αναγκαστική δέσμευση και την ανάθεση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων στον Διοικητή της οικείας Δ.Υ.Πε, η Διοίκηση της επιχείρησης του δεσμευόμενου ιδιωτικού θεραπευτηρίου ή νοσοκομείου στερείται κάθε δικαιώματος διαχείρισης ή νόμιμης εκπροσώπησης έναντι παντός τρίτου ως προς τις οριζόμενες κατά τα ανωτέρω αρμοδιότητες για όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της αναγκαστικής δέσμευσης.

 

  1. Για χρονικό διάστημα έως την 28η.2.2021 και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, δύναται να διατάσσεται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, η αναγκαστική διάθεση στο δημόσιο για κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου ή και οποιουδήποτε φορέα εποπτείας της Γενικής Κυβέρνησης, για την κάλυψη της έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον αυτές δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με διαφορετικό τρόπο .

 

  1. Εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, που δεν υπερβαίνει τις σαράντα πέντε (45) ημέρες από την ημερομηνία επιβολής των μέτρων αναγκαστικής δέσμευσης των παρ. 1 έως 3, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υγείας ορίζονται ο τρόπος αποζημίωσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία εγκαταστάσεων, κλινών, δεσμευόμενων ιδιωτικών θεραπευτηρίων και νοσοκομείων, δομών, παρόχων υπηρεσιών υγείας, τυχόν κίνητρα και ωφελήματα, τυχόν εξαιρέσεις από την διαδικασία εφαρμογής των άρθρων 100 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) και 11 του ν. 4052/2012 (Α’ 41), τυχόν αναστολή προθεσμιών για την καταβολή φόρων και εισφορών, καθώς και τυχόν φορολογικές ή ασφαλιστικές διευκολύνσεις της καθολικά δεσμευόμενης επιχείρησης της παρ. 2 για το χρονικό διάστημα της δέσμευσής της, η διαδικασία και ο χρόνος αποζημίωσης και κάθε άλλη λεπτομέρεια.

 

  1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ορίζονται ο τρόπος αποζημίωσης του ιατρικού, νοσηλευτικού και βοηθητικού προσωπικού των αναγκαστικά δεσμευόμενων ιδιωτικών θεραπευτηρίων, δομών και παρόχων υπηρεσιών υγείας, πρόσθετη αποζημίωση, επιδόματα και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

 

Άρθρο 7

Διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας στο Δημόσιο

  1. Για χρονικό διάστημα έως και την 28η.2.2021 και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς κορωνοϊού COVID-19, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Υγείας, δύναται να παραχωρούνται στο Δημόσιο οι εγκαταστάσεις, θάλαμοι, κλίνες νοσηλείας, κλίνες αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων, για την κάλυψη έκτακτων αναγκών δημόσιας υγείας που συνδέονται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, εφόσον αυτές δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με διαφορετικό τρόπο. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι ανάγκες δημόσιας υγείας, οι δεσμευόμενες ποσότητες υλικών και εγκαταστάσεων, ο χρόνος δέσμευσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία υλικών και εγκαταστάσεων, ο διοικητικός φορέας εποπτείας ιατρικών και λοιπών υπηρεσιών και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

 

  1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς από τον κορωνοϊό COVID-19 και έως την 28η Φεβρουαρίου 2021 προς τον σκοπό αποφυγής της πλήρους αναγκαστικής διάθεσης στο Δημόσιο ιδιωτικών παρόχων υγείας δύναται να διατίθενται άνευ αντιτίμου επιμέρους χώροι ιδιωτικών θεραπευτηρίων, δομών υγείας, παρόχων υπηρεσιών υγείας, κέντρων αποκατάστασης, καθώς και ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό προσωπικό, ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών υγείας προς το δημόσιο για την κάλυψη της έκτακτης και επιτακτικής ανάγκης δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19. Η διάθεση των ανωτέρω διενεργείται με δήλωση του νομίμου εκπροσώπου του φορέα, με αναφορά των χώρων του διατιθέμενου προσωπικού για τη λειτουργία τους και του χρονικού διαστήματος διάθεσής τους και τελεί υπό τον όρο της αποδοχής της διάθεσης από τον Γενικό Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας. Ο Γενικός Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας στο πλαίσιο της έγγραφης πράξης αποδοχής του, ορίζει το χρονικό διάστημα χρήσης της εγκατάστασης και του διατιθέμενου προσωπικού, τη σκοπούμενη χρήση του για τη νοσηλεία ασθενών ακόμα και κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στην άδεια λειτουργίας του διατιθέμενου χώρου. Σε περίπτωση διάθεσης προσωπικού για την κάλυψη αναγκών σε χώρο εκτός των χώρων του ιδιώτη παρόχου υπηρεσιών υγείας, και συγκεκριμένα σε χώρους δημόσιων νοσοκομείων πάσης φύσεως αναγκαστικά διατιθέμενους χώρους για την κάλυψη αναγκών νοσηλείας ασθενών από κορωνοϊό, η δήλωση διάθεσης πρέπει να συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης των διατιθέμενων εργαζομένων για την κατά τα ανωτέρω παρεχόμενη υπηρεσία, εκτός του χώρου εργασίας τους. Στην περίπτωση αυτή το διατιθέμενο προσωπικό εξακολουθεί να μισθοδοτείται από τον ιδιώτη πάροχο για το χρονικό διάστημα παραχώρησής του για κάλυψη των αναγκών δημόσιας υγείας. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας καθορίζονται ειδικότερα ζητήματα, που αφορούν τον τρόπο αποζημίωσης των ιδιωτών παρόχων υπηρεσιών υγείας οι οποίοι διαθέτουν κατά τα ανωτέρω τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό τους για κάλυψη έκτακτων αναγκών δημόσιας υγείας από την διάδοση του κορωνοϊού COVID-19, τον τρόπο διάθεσης των διατιθέμενων χώρων και διοίκησης του διατιθέμενου προσωπικού, τυχόν πρόσθετες παροχές προς το απασχολούμενο κατά τα ανωτέρω διατιθέμενο προσωπικό καθώς και κάθε συναφές προς τα ανωτέρω ζήτημα.

 

Άρθρο 8

Παράταση ισχύος ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID – 19

  1. Οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου των ιατρών που έχουν τοποθετηθεί και αυτών που τοποθετούνται εφεξής κατ’ εφαρμογή του τεσσαρακοστού έκτου άρθρου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A΄ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (A΄ 83), και της παρ. 1 του τριακοστού δεύτερου άρθρου της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A΄ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (A΄ 86), παρατείνονται έως και την 30η.06.2021. Η παράταση των συμβάσεων δεn μεταβάλλει τον χαρακτήρα της σχέσης εργασίας, βάσει της οποίας προσλήφθηκαν οι απασχολούμενοι στις θέσεις αυτές. Η δυνατότητα άμεσης πρόσληψης των ιατρών όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι βρίσκονται υπό διορισμό, αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση τοποθέτησής τους από το Υπουργείο Υγείας, κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου τριακοστού δεύτερου της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A΄ 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 (A΄ 86), παρατείνεται έως τις 30.6.2021.

 

  1. Οι συμβάσεις έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού, που έχουν συναφθεί κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου δεύτερου της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (A’ 42), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (A’ 76), και των οποίων η διάρκεια παρατάθηκε για τέσσερις (4) επιπλέον μήνες από την ημερομηνία λήξης τους και όχι πέραν της 30ηςΝοεμβρίου 2020, δυνάμει του άρθρου έκτου της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4722/2020 (A’ 177), καθώς και των συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού, που έχουν συναφθεί κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου δέκατου έβδομου του ν. 4737/2020 (Α’ 204) διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, παρατείνονται αυτοδικαίως μέχρι και την 30η Ιουνίου 2021, ανεξαρτήτως του χρόνου λήξης τους. Η παρούσα καταλαμβάνει και συμβάσεις, που έληξαν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος εφόσον συνέτρεξαν οι ανωτέρω συνθήκες και προϋποθέσεις.

 

Άρθρο 9

Όροι χρήσης δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) και υποχρέωση ηλεκτρονικής καταγραφής στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19

Το άρθρο τριακοστό πρώτο του ν. 4737/2020 (Α’ 204) τροποποιείται ως ακολούθως:

“1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19 και όχι πέραν της 31ης.1.2021, απαγορεύονται η ελεύθερη διάθεση, η θέση σε λειτουργία και η χρήση ιατροτεχνολογικών προϊόντων από φυσικά πρόσωπα ως τελικούς χρήστες, που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) για τη μέτρηση ή την ανίχνευση αντισωμάτων που συνδέονται με τον κορωνοϊό COVID-19.

 

  1. Στην έννοια των ιατροτεχνολογικών προϊόντων ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) εμπίπτουν τα τεστ αντισωμάτων που ανιχνεύουν τους ακόλουθους τρεις τύπους αντισωμάτων: IgG, IgM και IgA. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας εξειδικεύεται κάθε θέμα σχετικό με τις κατηγορίες ιατροτεχνολογικών προϊόντων, που εμπίπτουν στην απαγόρευση της παρ. 1.

 

  1. Iδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια και δημόσιες δομές υγείας, όπως νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και ο Ε.Ο.Δ.Υ., δύνανται να χρησιμοποιούν ιατροτεχνολογικά προϊόντα ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test), για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, φυσικών προσώπων, υπό τον όρο της παρουσίας ιατρονοσηλευτικού προσωπικού υπεύθυνου για την ορθή χρήση του προϊόντος και την κατάλληλη ενημέρωση του φυσικού προσώπου ως προς το εξαγόμενο αποτέλεσμα. Τα ελάχιστα αναγκαία χαρακτηριστικά των ιατροτεχνολογικών προϊόντων ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test), για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 είναι η κλινική ευαισθησία τους σε ποσοστό μεγαλύτερο του ενενήντα τοις εκατό (90%) για SARS-CoV-2 σε σύγκριση με μοριακό test αναφοράς, η ύπαρξη ποσοστού κλινικής ειδικότητας μεγαλύτερου του ενενήντα εννέα τοις εκατό (99%) για SARS-CoV-2, καθώς και η συμπερίληψη στις ενδείξεις αποτελέσματος ένδειξης εγκυρότητας της εκτέλεσης της δοκιμασίας (εκτός από την ένδειξη για θετικό η αρνητικό). Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, δύνανται να εξειδικεύονται περαιτέρω τα ελάχιστα αναγκαία χαρακτηριστικά διαγνωστικής επάρκειας των ιατροτεχνολογικών προϊόντων ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) και να προστίθενται επιπλέον χαρακτηριστικά διαγνωστικής επάρκειας, καθορίζονται οι φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί, που δύνανται να χρησιμοποιούν αντίστοιχου τύπου ιατροτεχνολογικά προϊόντα για διαγνωστικούς ή επιδημιολογικούς σκοπούς, οι κατηγορίες προσώπων που υποβάλλονται στον συγκεκριμένο τύπο διαγνωστικού ελέγχου με αναφορά στα επιδημιολογικά τους χαρακτηριστικά, καθώς και κάθε σχετική προς τα ανωτέρω λεπτομέρεια.

 

  1. Οι φορείς διενέργειας δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) υποχρεούνται αμελλητί να καταχωρούν μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής σε Βάση Δεδομένων Επιδημιολογικών Ελέγχων, που λειτουργεί στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19, τα στοιχεία ταυτοποίησης των φυσικών προσώπων που ελέγχθηκαν, το αποτέλεσμα του ελέγχου (θετικό ή αρνητικό) και την κατηγοριοποίηση του ελεγχόμενου φυσικού προσώπου σε μία εκ των ομάδων προσώπων που υπάγονται σε αυτούς τους επιδημιολογικούς ελέγχους. Σε περίπτωση μη καταχώρησης ή καθυστερημένης καταχώρησης των στοιχείων στην εφαρμογή επιβάλλονται οι ακόλουθες κυρώσεις: α) πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και β) σε περίπτωση υποτροπής, ανάκληση λειτουργίας του ιδιωτικού διαγνωστικού φορέα για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών.

 

  1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ορίζονται η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της Βάσης Δεδομένων Επιδημιολογικών Ελέγχων, ο τρόπος ένταξής της και διασύνδεσής της με το Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της, οι φορείς διενέργειας δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων που έχουν δικαίωμα πρόσβασης και καταχώρησης, οι φορείς παρακολούθησης δεδομένων για επιδημιολογικούς λόγους και κάθε σχετική προς τα ανωτέρω λεπτομέρεια.

 

Άρθρο 10

Δημιουργία Κινητών Ομάδων Υγείας Ειδικού Σκοπού υπηρεσιών νοσηλευτικής φροντίδας, λήψης δειγμάτων βιολογικού υλικού και άμεσης εκτέλεσης δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) για τον εντοπισμό κρουσμάτων κορωνοϊού COVID -19

1 Η περ. β της παρ. 1 και η περ. ε της παρ. 2 του άρθρου τριακοστού του ν. 4737/2020 (Α΄204) τροποποιούνταιται και το άρθρο διαμορφώνεται ως ακολούθως:

 

  1. Για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 συστήνονται Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) Ειδικού Σκοπού με δυνατότητα δραστηριοποίησης σε όλη την Επικράτεια και αντικείμενο: α) την κατ` οίκον παροχή υπηρεσιών νοσηλευτικής φροντίδας, λήψης δειγμάτων βιολογικού υλικού προσώπων – πιθανών κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19 (ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού Νοσηλευτικής Φροντίδας και λήψης δειγμάτων βιολογικού υλικού) και β) την άμεση εκτέλεση δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test) για τον εντοπισμό κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19 (ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού Μοριακών Ελέγχων). Η λειτουργία των ομάδων του προηγούμενου εδαφίου συνιστά δράση, η οποία εντάσσεται στην Πράξη “Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19”, η οποία χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα 2014- 2020”.

 

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Εσωτερικών, δύναται να τροποποιούνται υφιστάμενες κοινές υπουργικές αποφάσεις σε σχέση με την λειτουργία των ΚΟΜΥ της περ. α` της παρ. 1. Με όμοια απόφαση ρυθμίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες σύστασης των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού, της περ. α` της παρ. 1, η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τους, οι επιμέρους περιοχές ευθύνης τους στην Επικράτεια, οι λεπτομέρειες δράσης τους, η λειτουργική τους ένταξη, η διασύνδεσή τους με άλλες μονάδες και οργανικές δομές αναφοράς, τα επιμέρους προσόντα του στελεχιακού δυναμικού, η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, οι ειδικότητες απασχόλησης, το χρονικό διάστημα της σύμβασης εργασίας, το ύψος των αμοιβών προσωπικού, οι δαπάνες υλοποίησης των ανωτέρω δράσεων, καθώς και οι λεπτομέρειες υλοποίησης της πράξης. Οι ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού συγκροτούνται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), ως φορέα υλοποίησης της πράξης του δευτέρου εδαφίου.

 

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Εσωτερικών, που εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος, ρυθμίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες σύστασης των ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού της περ. β` της παρ. 1, η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τους, οι επιμέρους περιοχές ευθύνης τους στην Επικράτεια, οι λεπτομέρειες δράσης τους, η λειτουργική τους ένταξη, η διασύνδεσή τους με άλλες μονάδες και ειδικά με τις ομάδες της περ. α` της παρ. 1 και οργανικές δομές αναφοράς, η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, οι ειδικότητες απασχόλησης, το χρονικό διάστημα της σύμβασης εργασίας, το ύψος των αμοιβών προσωπικού, το κόστος συγκρότησής τους, καθώς και οι λεπτομέρειες υλοποίησης της πράξης. Οι ΚΟΜΥ Ειδικού Σκοπού συγκροτούνται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) ως φορέα υλοποίησης της πράξης του δευτέρου εδαφίου.

 

2. Για χρονικό διάστημα έως και την 31η.12.2020 και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), ως φορέας υλοποίησης της Πράξης “Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ` οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19”, δύναται, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων εθνικών διατάξεων περί προσλήψεων και δημοσίων συμβάσεων, να συνάπτει συμβάσεις: α) πρόσληψης προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για τη στελέχωση των κινητών μονάδων της παρ. 1, β) προμήθειας και μίσθωσης ενδεδειγμένων φορτηγών οχημάτων και οχημάτων για τις ανάγκες μετακινήσεων των κινητών συνεργείων και του εξοπλισμού τους για τις ανάγκες των μετακινήσεων του προσωπικού της παρ. 1, γ) προμήθειας ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης συμβάντων και ελέγχων, δ) προμήθειας αντιδραστηρίων μοριακού ελέγχου μετά συνοδού εξοπλισμού τους και γρήγορων ελέγχων αντιγόνων, ε) ενίσχυσης του Ε.Ο.Δ.Υ. για τη διαχείριση των κλήσεων για λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού και δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 (rapid test), στ) αγοράς θήκης (ΚΙΤ) λήψης δειγμάτων, ζ) παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για τη στελέχωση και αξιολόγηση και η) συμβάσεων προμηθειών ή και υπηρεσιών που συνάπτονται στο πλαίσιο των έμμεσων δαπανών της Πράξης, όπως αυτές προσδιορίζονται στο εκάστοτε τεχνικό δελτίο. Η πρόσκληση για τη σύναψη των συμβάσεων του προηγούμενου εδαφίου αναρτάται μέσω της ιστοσελίδας του Ε.Ο.Δ.Υ. για χρονικό διάστημα τριών (3) ημερών. Οι συμβάσεις ως προς τις απαραίτητες προμήθειες ειδών και υπηρεσιών συνάπτονται με σκοπό την αγορά ικανών ποσοτήτων με το κριτήριο της χαμηλότερης τιμής μεταξύ των άμεσα διαθέσιμων υπηρεσιών. Το σύνολο της αναγκαίας δαπάνης για την υλοποίηση των ανωτέρω βαρύνει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020 (Πράξη: Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ` οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19, η οποία χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020”)».

 

Άρθρο 11

Παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών Ε.Σ.Υ.

Ιατροί του Ε.Σ.Υ, των οποίων η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδικαίως την 31η.12.2020, λόγω της συμπλήρωσης του εξηκοστού έβδομου (67ου) έτους της ηλικίας τους, δύνανται, κατόπιν αιτήματός τους προς τον Διοικητή ή Πρόεδρο του φορέα που υπηρετούν, να παραμείνουν στην υπηρεσία τους έως την 30η.06.2021, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19. Το αίτημα κατατίθεται εντός δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος και αποστέλλεται στο Υπουργείο Υγείας με επιμέλεια του φορέα.