Στην πρώτη δοκιμαστική πτήση με υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes από το υδάτινο πεδίο του Λαυρίου, πέταξε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για τις μεταφορές της Ελλάδας, καθώς η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί στόχο για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Μέχρι το καλοκαίρι, άλλωστε, θα έχουν εκκινήσει δρομολόγια στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα πλήρως ενεργή θα είναι η γραμμή Πάτρα-Κέρκυρα-Παξοί, δεδομένου ότι τα υδατοδρόμια αυτά είναι αδειοδοτημένα», δήλωσε η κ. Αλεξοπούλου.
«Ταυτόχρονα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συμβάλλει καθοριστικά, ώστε να δημιουργηθεί στη χώρα ένα πλήρες, σύγχρονο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων, με αναπτυξιακή προοπτική και πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ενισχύει σημαντικά τον τουρισμό στη νησιωτική χώρα, παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές», πρόσθεσε. Στην πτήση, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, επέβαιναν και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Παππάς και ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέας Νικολακόπουλος.
Οι πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων το 2024
Στις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις. Στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών είναι η προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών όπως επίσης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες. Τα τελευταία νέα σχετικά με την αδειοδότηση των υδροπλάνων φέρνουν στο προσκήνιο την έντονη κινητικότητα της Hellenic Seaplanes για τη νηολόγηση του πρώτου αεροσκάφους της ώστε να ακολουθήσουν και τα επόμενα υδροπλάνα, όπου εκτελείται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.).
Παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τώρα, η πλευρά των υδροπλάνων ευελπιστεί ότι θα λάβει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, για να δραστηριοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024 στο δίκτυο υδατοδρομίων που έχει δημιουργήσει.Για τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους, αναφέρθηκε ο CEO της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, κατά τις δηλώσεις του όπου η Hellenic Seaplanes «ανοίγει φτερά» και στο Ιόνιο. Η εταιρεία έχει ήδη ενημερώσει την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας για την πρόθεση της να επιχειρεί στο Ιόνιο Πέλαγος με βάση το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Όπως αναφέρει ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, επίκεινται συνέργειες με έναν άλλο τομέα με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και την οικονομία, την Κρουαζιέρα. Μια σύμπραξη αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Η Κέρκυρα και τα γύρω νησιά με τις ομορφιές του Ιονίου Πελάγους προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες δρομολόγια με κρουαζιερόπλοια. Υπολογίζεται ότι ετησίως στην Κέρκυρα «δένουν» περί τα 500 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο με περίπου 750.000 επιβάτες που «κατεβαίνουν» για αρκετές ώρες στο νησί. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ότι οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.
Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές των Παξών ή ακόμα και στα Διαπόντια νησιά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετα οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή με ένα νέο τουριστικό προϊόν ενώ ο επισκέπτης βλέπει στην ουσία περισσότερη Ελλάδα.
Υδροπλάνα και κρουαζιέρα θα μπορούν να παρέχουν στους επιβάτες ένα μοναδικό πακέτο υπηρεσιών «μοντέλου Καραϊβικής» που θα τους μείνει αξέχαστο. Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα εάν όλα κυλήσουν ομαλά, περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων Πελοποννήσου και Σποράδων, αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες υποδομές σε Καλαμάτα, Κυλλήνη, Πάτρα, Σκύρο, Σκοπέλο, Βόλο και Αλόννησο .
Όπως υποστηρίζεται τα δρομολόγια των υδροπλάνων σχεδιάζονται να είναι καθημερινά, επιτρέποντας την χρήση των αεροσκαφών και για charter πτήσεις κατόπιν διαθεσιμότητάς τους, ενώ ο προγραμματισμός της εταιρείας για το προσεχές καλοκαίρι θα περιλαμβάνει και πακέτα περιηγητικών πτήσεων πάνω από δημοφιλή θέρετρα και νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς.
Αντί επιλόγου, η άφιξη του πρώτου επιβατικού υδροπλάνου στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό σταθμό στην ανάπτυξη του μεταφορικού κλάδου στη χώρας μας. Με την δυνατότητά του να συνδέει αρκετούς προορισμούς της Ελλάδας αεροπορικώς αξιοποιώντας το υδάτινο στοιχείο και τα πολυάριθμα νησιά μας, τα υδροπλάνα αποτελούν κλειδί για την δημιουργία νέων αναπτυξιακών ευκαιριών που στηρίζονται σε άμεσα και εφαρμόσιμα πλάνα, έτοιμα να ανοίξουν τον δρόμο στις αναπτυξιακές
προοπτικές της χώρας.