Έπειτα από 9 χρόνια, βρέθηκε σε μια ρεματιά στην Κερατέα ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, όπως και ένα έργο του Μοντριάν.
Πρόκειται για το «Γυναικείο Κεφάλι», το έργο που δημιούργησε το 1939 ο Πικάσο και χάρισε στην Ελλάδα. Το έργο εκλάπη το 2012 και μέχρι σήμερα η τύχη του ήταν άγνωστη.
Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει: «Δύο πίνακες που είχαν αφαιρεθεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ».
Οι αστυνομικοί οδηγήθηκαν στο πρόσωπο αυτό από συνδιαστική μελέτη των στοιχείων της προανάκρισης.
Ο 49χρονος προσήχθη στη ΓΑΔΑ όπου ομολόγησε στους αστυνομικούς ότι οι πίνακες ήταν κρυμμένοι σε φρεάτιο στην Κερατέα.
Η ληστεία του αιώνα -Ο κλεμμένος Πικάσο της Πινακοθήκης
Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.
Ο δράστης που φάνηκε στις κάμερες να φοράει σκούφο, αρχικά φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Στη συνέχεια έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και όρμησε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες.
Υστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Από την ανάλυση των δεδομένων της επίθεσης τα στελέχη των αρχών ασφαλείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον φυσικό αυτουργό της αρπαγής των πινάκων είχε δοθεί σαφής εντολή να στοχεύσει στον πίνακα του Πικάσο κυρίως και όχι σε άλλους μεγάλης αξίας που ήταν στον ίδιο χώρο.
Επιπλέον προέκυψε ότι στην κλοπή συμμετείχε κι άλλο άτομο που είχε ρόλο τσιλιαδόρου. Και οι δύο φυσικοί αυτουργοί φέρεται να έχουν βαρύ ποινικό μητρώο με συμμετοχή σε κλοπές και διαρρήξεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είχαν «στοχεύσει» και άλλες φορές έργα τέχνης.
Σύμφωνα με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί ρόλο «μεσάζοντα» στην αρπαγή του πίνακα του Πικάσο είχε ένας πρώην κατηγορούμενος για εκβιάσεις και σειρά άλλων εγκληματικών επιθέσεων, ο οποίος τα τελευταία χρόνια θεωρείται ότι «είχε αποχωρήσει από το ποινικό προσκήνιο» και δεν απασχολούσε πια τις διωκτικές Αρχές.