Η υπόθεση της Βασιλίσσης Όλγας παραμένει θέμα συζήτησης καθώς ο δρόμος εξακολουθεί να παραμένει κλειστός, προκαλώντας αντιπαράθεση ανάμεσα στον Δήμο Αθηναίων και τον Χάρη Δούκα και τα υπουργεία Υποδομών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
Σύμφωνα με τα υπουργεία, οι αποφάσεις που αφορούν την επαναφορά της κυκλοφορίας δεν διαθέτουν νομική ισχύ. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας δηλώνει αποφασισμένος να μη «κάνει πίσω», σημειώνοντας ότι θα αξιοποιήσει «κάθε θεσμικό μέσο» για να στηρίξει «το αίτημα των πολιτών για μια πόλη ανοικτή και λειτουργική».
Ο κ. Δούκας αναμένεται να δώσει συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, όπου θα μιλήσει όχι μόνο για τη Βασιλίσσης Όλγας, αλλά και για γενικότερα ζητήματα που απασχολούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Έτσι, το μέλλον της λεωφόρου παραμένει αβέβαιο, με την τελική κατεύθυνση να αναμένεται μέσα από τις επόμενες θεσμικές διαδικασίες.
Ο καθηγητής του ΕΜΠ και Διευθυντής Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Πολιτικής, Γιώργος Γιάννης, μιλώντας στην ΕΡΤNews, τόνισε ότι η επαναφορά της κυκλοφορίας στη Βασ. Όλγας θα οδηγήσει σε σοβαρή υποβάθμιση της ζωής στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς ουσιαστική βελτίωση στο κυκλοφοριακό.
Η αντιπαράθεση για τον ρόλο της Βασιλίσσης Όλγας
Όπως εξήγησε, «είναι σαφές ότι η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας δεν μπορεί να έχει ουσιαστικό ρόλο στην κυκλοφορία. Τα μόλις 500 μέτρα δρόμου δεν πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα». Αντίθετα, τόνισε ότι η περιοχή θα μπορούσε να μετατραπεί σε έναν σημαντικό πεζόδρομο, που θα συνδέει τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το δίκτυο των αρχαιολογικών χώρων.
Η ιδέα της «ήπιας κυκλοφορίας», όπως υπογράμμισε, δεν μπορεί να ισχύσει σε έναν άξονα που ενώνει δύο μεγάλες λεωφόρους. «Η κυκλοφορία θα είναι ουσιαστικά κανονική, συνεχώς μποτιλιαρισμένη, με μηδενικό όφελος για τα Ι.Χ. και μεγάλη ζημιά για τους πεζούς».
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας
Ο καθηγητής επισήμανε ότι η πρωτεύουσα βρίσκεται ήδη σε οριακή κατάσταση, καθώς οι μετρήσεις δείχνουν αύξηση 11–13% της κυκλοφορίας από το 2021 έως σήμερα, με εκτιμήσεις ότι μέχρι το 2030 οι χρόνοι διαδρομής θα έχουν διπλασιαστεί.
Η λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν βρίσκεται στην επιστροφή των Ι.Χ., αλλά στην ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και στις πεζοδρομήσεις. «Στο κέντρο της Αθήνας δεν χωρούν αυτοκίνητα. Αντίθετα, χρειάζεται να πολλαπλασιαστούν οι πεζοδρομήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Περιοχή με ισχυρή κάλυψη μέσων
Ο κ. Γιάννης υπενθύμισε ότι στην περιοχή γύρω από τη Βασ. Όλγας λειτουργούν επτά σταθμοί μετρό και 56 λεωφορειακές γραμμές, γεγονός που την καθιστά μία από τις πιο εξυπηρετούμενες ζώνες της πόλης. Για τον λόγο αυτό κατέληξε ότι «η λεωφόρος Όλγας θα έπρεπε να μετατραπεί εξ ολοκλήρου σε πεζόδρομο, χωρίς οχήματα και ακόμη και χωρίς τραμ».