Από σήμερα, Κυριακή (7/12), ξεκινούν επίσημα από τον Πειραιά οι εργασίες αποξήλωσης των καλωδίων των τρόλεϊ, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική.
Το έργο έχει χρονικό ορίζοντα 18 μηνών και αφορά την απομάκρυνση 143 χιλιομέτρων εναέριων καλωδίων, δηλαδή περίπου το 70% του υφιστάμενου δικτύου τρόλεϊ.
Κατά τη διάρκεια των εν λόγων εργασιών, όλα τα δρομολόγια που καταργούνται θα αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία νέας γενιάς.
Κυρανάκης: «Τα τρόλεϊ έκλεισαν έναν ιστορικό κύκλο – Στόχος ένα καθαρότερο σύστημα»
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε ότι: «Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα είναι η επόμενη μέρα και ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα».
Αναφερόμενος στη στρατηγική απόφαση κατάργησης του δικτύου και στο χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων, διευκρίνισε ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει τόσο την αποξήλωση, όσο και την αντικατάσταση των μεταφορών με νέα ηλεκτρικά οχήματα.
Το κόστος λειτουργίας και τα οικονομικά οφέλη των ηλεκτρικών λεωφορείων
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης υπογράμμισε ότι ένας από τους βασικούς λόγους της απόφασης είναι το υψηλό λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ, το οποίο, όπως είπε, είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Συγκεκριμένα:
- Κόστος ανά χιλιόμετρο με τρόλεϊ: περίπου 5,5 ευρώ
- Κόστος ανά χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο: περίπου 2,5 ευρώ
Παράλληλα, το εκτεταμένο εναέριο δίκτυο που χαρακτηρίστηκε «δαιδαλώδες» δεν προσφέρει πλέον περιβαλλοντικό όφελος, ενώ αντιθέτως επιβαρύνει τη λειτουργία του οδικού δικτύου και την εικόνα της πόλης.