Η Ολομέλεια Εφετών Λάρισας θα συνεδριάσει στις 13:30, προκειμένου να αποφασίσει για την αναβάθμιση της κύριας ανάκρισης για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και την ανάθεση της έρευνας σε Εφέτη Ειδικό Ανακριτή.

Το Σώμα των Εφετών, το οποίο απαρτίζεται από περίπου 20 δικαστικούς λειτουργούς, αφού εγκρίνει δια ψηφοφορίας τους λόγους για τους οποίους ζητήθηκε από τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλο η αναβάθμιση της έρευνας θα προχωρήσει με απόφαση του στον ορισμό ενός Εφέτη ως Ειδικού Ανακριτή και του αναπληρωτή του οι οποίοι αναμένεται να αναλάβουν άμεσα τα καθήκοντα τους.

Μετά τον ορισμό των δύο ανώτερων δικαστικών λειτουργών η δικογραφία που χειρίζεται η ανακρίτρια Λάρισας θα διαβιβαστεί στο Εφετείο, ώστε οι δύο ειδικοί Ανακριτές να συνεχίσουν την έρευνα.

Στο μεταξύ, χθες απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε τρεις νέους κατηγορούμενους οι οποίοι θα απολογηθούν για τα ίδια αδικήματα που βαρύνουν τον 59χρονο σταθμάρχη, δηλαδή για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή. Εκτιμάται ότι οι τρεις νέοι κατηγορούμενοι θα λογοδοτήσουν στους Εφέτες που θα οριστούν σήμερα για να χειριστούν την πολυσύνθετη έρευνα.

Παράλληλα, πιθανόν αναζητηθούν ευθύνες και σε άλλα άτομα, πέραν των τριών χθεσινών διώξεων. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η έρευνα στρέφεται στους κεντρικά υπεύθυνους του ΟΣΕ, οι οποίοι λάμβαναν έναν μήνα νωρίτερα τις λίστες με τις βάρδιες και όφειλαν να ελέγξουν αν έχουν τοποθετηθεί σωστά οι σταθμάρχες και αν καλύπτονται οι ανάγκες.

Σε βάρος των τριών συγκατηγορουμένων, πλέον, του 59χρονου σταθμάρχη, ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα ίδια αδικήματα με εκείνα που βαρύνουν και τον 59χρονο προσωρινά κρατούμενο και περιλαμβάνουν το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προέκυψε θάνατος, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα. Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που όρισε τις βάρδιες της επίμαχης νύχτας αφήνοντας στον κομβικό σταθμό τον χωρίς εμπειρία σταθμάρχη της Λάρισας και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες στο πόστο τους έως τις 11:00, πλην όμως έφυγαν νωρίτερα από τη λήξη του ωραρίου τους.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι ποινές που θα αντιμετωπίσουν ανέρχονται από 10 χρόνια έως και ισόβια, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.

Τι θα επικαλεστεί ο 59χρονος σταθμάρχης

Στο μεταξύ ο σταθμάρχης που βρίσκεται προφυλακισμένος στις φυλακές της Λάρισας, ετοιμάζει την νέα υπερασπιστική γραμμή του. Σύμφωνα με πληροφορίες του mega, θα ισχυριστεί ότι εκείνο το βράδυ αντιμετώπιζε πολλά τεχνικά προβλήματα στον πίνακα ελέγχου αλλά και με τα κλειδιά.

Δεν αποδέχεται το πρώτο λάθος που του αποδίδεται, δηλαδή το περιστατικό με τον προαστιακό και ισχυρίζεται ότι δεν έχει ευθύνη. Επιπλέον θα υποστηρίξει ότι λόγω όλων εκείνων των τεχνικών προβλημάτων «αναγκάστηκε» να κάνει πολλές χειροκίνητες κινήσεις.

Για πολλαπλά λάθη και εγκατάλειψη θέσεων από τους δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια πριν τον μοιραίο σταθμάρχη στη Λάρισα κάνει λόγο ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, με δήλωση που πραγματοποίησε μέσω του δικηγόρου του Ιωάννη Γλύκα. Στη δήλωση, ανάμεσα σε άλλα σημείωνε: “Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος”.