Σε σημαντικό εργαλείο ενίσχυσης του στρατηγικού στόχου της Περιφέρειας Αττικής για ασφαλέστερο και φιλικότερο οδικό δίκτυο, αναδεικνύεται το τετραψήφιο νούμερο 1544, μέσω του οποίου οι πολίτες ενημερώνουν άμεσα τις υπηρεσίες της Περιφέρειας για προβλήματα που εντοπίζουν στο δίκτυο της.

Τους τελευταίους 10 μήνες το τηλεφωνικό κέντρο του 1544, το οποίο λειτουργεί όλο το 24ωρο, έχει καταγράψει 1392 αιτήματα πολιτών, από τα οποία διεκπεραιώθηκαν 1347 ενώ σε διαδικασία επίλυσης βρίσκονται 45 (αφορούν μελέτες εγκατάστασης φωτεινών σηματοδοτών). Επίσης δέχθηκε 513 αιτήματα που αφορούσαν αρμοδιότητες άλλων φορέων (δήμους, ΔΕΚΟ, εταιρείες τηλεπικοινωνιών) και τα οποία δρομολογήθηκαν προς τους αντίστοιχους φορείς για την επίλυσή τους.

Τα αιτήματα αφορούν έκτακτα συμβάντα, φθορές και βλάβες που συμβαίνουν στους κεντρικούς οδικούς άξονες ενώ ο μηχανισμός διαχείρισης βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση, προωθώντας τα άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες και στα εξειδικευμένα συνεργεία της Περιφέρειας.

Ταυτόχρονα, η ομάδα των συγκοινωνιολόγων της Περιφέρειας με τη χρήση νέων τεχνολογιών, αντλεί ποιοτικά κυκλοφοριακά στοιχεία, τα οποία επεξεργάζεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, χαρακτηρίζει τη δράση «καίριας σημασίας», το 1544, αναφέροντας ότι θα αναβαθμιστεί περαιτέρω με την εγκατάσταση μιας επιπλέον εφαρμογής, με δυνατότητα γεωπροσδιορισμού της θέσης από την οποία καλεί ο πολίτης. «Με πράξεις ουσίας και λειτουργικότητας ολοκληρώνουμε τον στρατηγικό μας στόχο για ένα ασφαλέστερο και φιλικότερο οδικό δίκτυο προσθέτοντας σύγχρονα εργαλεία και μεθόδους στην προάσπιση της ασφάλειας πεζών και οδηγών. Ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1544, τα ειδικά οχήματα-βαν στη λεωφόρο Κηφισού για τη διευκόλυνση των οδηγών, οι εργασίες συντήρησης στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, η αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού, η συντήρηση των κεντρικών νησίδων, οι νέοι led φωτεινοί σηματοδότες καθώς και οι άμεσες παρεμβάσεις για την άρση επικινδυνοτήτων είναι ο νέος χάρτης που θα αποτυπώσει την νέα εικόνα στους δρόμους της Αττικής μας», υπογραμμίζει ο κ. Πατούλης.

Στο 1544 οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν όλο το 24ωρο με το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο δίκτυο της, όπως : Διαρροές υλικών (λάδια, πετρέλαια, λάστιχα, προφυλακτήρες). Προβλήματα στη φωτεινή σηματοδότησης και τον ηλεκτροφωτισμό (καμένες λάμπες). Ζημιές από τροχαία (πχ. κατεστραμμένα στηθαία, πτώσεις ιστών). Φθορές στο οδόστρωμα (καθίζηση, λακκούβες, σβησμένες διαγραμμίσεις, κατεστραμμένες πινακίδες σήμανσης). Ύπαρξη υλικών που μπορεί να φράξουν τα φρεάτια απορροής

Στη συνέχεια το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ιεραρχεί τις πληροφορίες και άμεσα προβαίνει στις δράσεις αποκατάστασης των προβλημάτων.

Να σημειωθεί ότι για την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών έχουν εγκατασταθεί 3.000 μικρές πινακίδες με τον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1544 στους ιστούς των σηματοδοτών σε κεντρικούς άξονες της Αττικής. Οι πινακίδες διαθέτουν κωδικό QR code για να μπορούν οι πεζοί με μια απλή κίνηση να συνδέονται στην ηλεκτρονική σελίδα της Περιφέρειας από το κινητό τους και να έχουν πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες για την ασφαλή μετακίνηση τους. Στις πινακίδες οι πληροφορίες αναγράφονται και στην αγγλική. Επίσης έχουν τοποθετηθεί 110 πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας με τον αριθμό 1544 σε όλες τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, ενώ οι φωτεινές πινακίδες (matrix) ενημερώνουν τους οδηγούς για την ενεργοποίηση του 1544.