Την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων εγγυάται το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», όπου θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κατά το πρότυπο της ΔΕΗ.
Στις 16:00, ο κ. Κυρανάκης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Μέτρα άμεσης εφαρμογής
Τα μέτρα άμεσης εφαρμογής που προβλέπονται στο νομοσχέδιο και αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου είναι τα εξής:
- Ιδρύεται Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα τοπικά κέντρα τηλεδιοικήσεων και το σύνολο των σταθμαρχείων ώστε να εντοπίζει και να προλαβαίνει εγκαίρως δυνητικούς κινδύνους.
- Ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που θα έχει σε 3 μήνες από σήμερα στα χέρια του το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας είναι το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, το σύστημα HEPOS, το οποίο μπαίνει υποχρεωτικά σε κάθε τρένο που κυκλοφορεί σε ολόκληρο τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Θα αποτυπώνεται με ακρίβεια λίγων εκατοστών που βρίσκονται τα τρένα, με πόση ταχύτητα κινούνται και αν παραβιάζεται ο κανονισμός κίνησης σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες μέσω του railway.gov.gr.
Παράλληλα με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS, το σύστημα γεωεντοπισμού θα λειτουργήσει ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην ξανασυγκρουστούν ποτέ τρένα στον Ελληνικό σιδηρόδρομο.
- Αλλάζουν και αυστηροποιούνται τα μέτρα για το προσωπικό. Προβλέπονται αξιολόγηση παντού, ψυχομετρικά τεστ σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, κέντρο εκπαίδευσης με σύγχρονους προσομοιωτές και ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων. Όσοι είναι αντικειμενικά σωστοί στη δουλειά τους δεν έχουν να ανησυχούν για τίποτα, διαμηνύεται. Όσοι όμως είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι δεν έχουν θέση στον νέο ΟΣΕ.
- Μαζί με τα έργα υποδομής και τις συνθήκες ασφαλείας απαιτείται από την Hellenic Train και τον μέτοχό της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας.