Ο Σαμ Μέντες έχει κάθε λόγο να ανεβάζει τις προσδοκίες του για τη μεγάλη βραδιά των Όσκαρ (9/2) καθώς μία βδομάδα μετά το Σωματείο Αμερικανών Παραγωγών, έρχεται τώρα εκείνο των Σκηνοθετών να του απονείμει το βραβείο καλύτερης ταινίας για το «1917».
Από το 1948, όταν και ξεκίνησε να απονέμει βραβεία, το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών προβλέπει σταθερά τον νικητή του Όσκαρ σκηνοθεσίας με μόλις 7 φορές να έχει αστοχήσει. Θυμίζουμε πως πέρσι είχε πέσει μέσα, βραβεύοντας τον Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα», αλλά και πριν δύο χρόνια με τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο για τη «Μορφή του Νερού».
Μένει να φανεί εάν θα διατηρήσει το σερί ο Σαμ Μέντες, καθώς εκ των οσκαρικών συνυποψήφιων του στιβαρή δυναμική έχει αναπτύξει και ο Νοτιοκορεάτης Μπονγκ Τζουν-χο, ο οποίος πρόσφατα απέσπασε το βραβείο καλύτερου cast για τα «Παράσιτα» από το Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών, ενός διαχρονικού ρυθμιστή των Όσκαρ.
Ως προς τα βραβεία των Σκηνοθετών πάντως, εκτός από το «1917», βραβείο απέσπασε και το πολυσυζητημένο «Honey Boy» της πρωτοεμφανιζόμενης Άλμα Χαρέλ. Σε σενάριο του Σάια ΛαΜπεφ ο οποίος επίσης πρωταγωνιστεί, η ταινία της Χαρ’ελ έχει χαιρετηθεί στο εξωτερικό για το σκηνοθετικό όραμά της αλλά και τη συναισθηματική ένταση με την οποία αφηγείται την ιστορία ενός παιδιού ηθοποιού που προσπαθεί να διαχειριστεί τον προβληματικό πατέρα του.
Τέλος, καλύτερο ντοκιμαντέρ αναδείχθηκε το παραγωγής Netflix «American Factory» (Στίβεν Μπόγκναρ & Τζούλια Ρέιχερτ) βάζοντας «φωτιά» στην αντίστοιχη οσκαρική κατηγορία, όπου υπάρχει το υποψήφιο και ως καλύτερο διεθνές φιλμ «Honeyland» (Ταμάρα Κοτέβσκα & Λιούμπομιρ Στεφάνοβ).