Η αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) έχει ξεκινήσει. Το νέο ενιαίο ψηφιακό αναγνωριστικό έρχεται να ενοποιήσει τα στοιχεία ταυτοποίησης όλων των πολιτών, αντικαθιστώντας σταδιακά τους μέχρι τώρα γνωστούς αριθμούς ΑΦΜ και ΑΜΚΑ. Όσοι δεν προχωρήσουν στην έκδοσή του έως τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις συναλλαγές τους με δημόσιες υπηρεσίες και ηλεκτρονικά συστήματα του κράτους.
Μέχρι τις 5 Νοεμβρίου όλοι οι πολίτες οφείλουν να ενεργοποιήσουν τον Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.) για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
Ο νέος αριθμός αντικαθιστά σταδιακά ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ενοποιώντας την ταυτοποίησή μας σε ένα ενιαίο ψηφιακό εργαλείο.
Η προθεσμία για την ενεργοποίηση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) λήγει στις 5 Νοεμβρίου, με τους πολίτες να καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εγκαίρως, ώστε να αποφύγουν καθυστερήσεις και προβλήματα στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί το νέο ενιαίο εργαλείο ταυτοποίησης, αντικαθιστώντας σταδιακά τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ. Για την ενεργοποίησή του, απαιτείται είσοδος στην πλατφόρμα gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και επιβεβαίωση των στοιχείων. Όσοι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά, έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε ΚΕΠ ή σε Προξενική Αρχή.
Πώς εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός
Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet, ή εναλλακτικά σε ΚΕΠ και Προξενικές Αρχές.
- Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet
- Επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία
- Επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
- Ο αριθμός δημιουργείται αυτόματα
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελείται από 12 αλφαριθμητικούς χαρακτήρες, εκ των οποίων τουλάχιστον οι 9 είναι αριθμοί. Περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 ψηφία του ΑΦΜ, ενώ το τρίτο ψηφίο λειτουργεί ως ψηφίο ελέγχου εγκυρότητας (check digit).
Η σημασία του Προσωπικού Αριθμού
Η μη έκδοση του Π.Α. ενδέχεται να προκαλέσει καθυστερήσεις και αποκλεισμούς από βασικές υπηρεσίες όπως:
- Υποβολή φορολογικών δηλώσεων
- Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
- Ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο