«Ο Προσωπικός Ιατρός αποτελεί τομή προκειμένου ο πολίτης να έχει τον γιατρό του. Έξω από ιδεολογικές αντιθέσεις, το νομοσχέδιο αυτό στοχεύει στο να καλυφθούν τα κενά και να υπάρξει εφαρμογή του» ανέφερε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, κατά την συζήτηση στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, επί της αρχής του νομοσχεδίου για τον «Γιατρό για Όλους». 

Σχετικά με τις αλλαγές στον ΕΟΠΥΥ, ο υπουργός Υγείας ανέφερε πως ο Οργανισμός υπάρχει για τους ασφαλισμένους και σε αυτούς θα πρέπει να δίνει αναφορά και όχι στους παρόχους Υγείας. Η δουλειά του ΕΟΠΥΥ, δεν είναι να μοιράζει χρήμα στους παρόχους Υγείας. Αυτοί, είπε, οφείλουν να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις που έχει ο ΕΟΠΥΥ και αυτός να λαμβάνει τις καλύτερες και περισσότερες παροχές, στις καλύτερες τιμές.

Ο κ. Πλεύρης τόνισε πως με την εισαγωγή του real time ελέγχου στις υπηρεσίες που λαμβάνει ο ΕΟΠΥΥ από τους παρόχους, δηλαδή τον έλεγχο στην πηγή των υπηρεσιών, αυτός που θίγεται δεν είναι ο πολίτης αλλά ο πάροχος. Μόνο με τους real time ελέγχους μπορεί να περιοριστούν οι προκλητές δαπάνες. Τόνισε μάλιστα, ότι «όποιος δεν ψηφίσει την σχετική διάταξη θέλει να μην ελέγχονται οι πάροχοι». Υπογράμμισε πως τα ποιοτικά κριτήρια που τίθενται για την παροχή Υγείας, είναι πολύ σημαντικά, καθώς ο ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να αποζημιώνει το ίδιο μια εξέταση που γίνεται με έναν αξονικό τομογράφο ηλικίας 45 ετών, ή ένα νοσοκομείο που δεν διαθέτει ΜΕΘ, ή επιπρόσθετο εξιδεικευμένο προσωπικό. Ο ΕΟΠΥΥ θα αποζημιώνει τους παρόχους με βάση ποιοτικούς δείκτες και οι πάροχοι θα πρέπει να προσαρμόζονται σε αυτούς. Όπως είπε, δεν μπορεί να συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ – όπως είχαμε τώρα με τον covid – κλινικές που δεν διαθέτουν οξυγόνο. Σήμερα ο οργανισμός συμβάλλεται με παρόχους Υγείας, χωρίς να αξιολογεί τις υπηρεσίες που λαμβάνει και αυτό δεν είναι σωστό.

Για τις αλλαγές στο ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, ο υπουργός αναρωτήθηκε κατά πόσο είναι λογικό σε αυτό να μετέχει και ο πάροχος. Σαφώς, είπε, οι φορείς είναι επιστημονικοί φορείς, αλλά ταυτόχρονα όμως είναι και πάροχοι Υγείας, και δεν μπορεί ο ίδιος που πληρώνεται από τον ΕΟΠΥΥ, ο ίδιος αντίστοιχα να είναι στο ΔΣ όπου αποφασίζει το τι θα πληρώνει ο Οργανισμός. «Εμείς θέλουμε να έχουμε την λογική ενός τεχνοκρατικού ΔΣ, αλλά σε αυτό δεν μπορεί να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι και να καθορίζουν την στρατηγική του». Εμείς, σημείωσε «θέλουμε να έχουμε ένα γνήσιο αγοραστή υπηρεσιών, έναν γνήσιο ασφαλιστικό Οργανισμό που θα ελέγχει τις δαπάνες, που θα αγοράζει με ποιοτικές υπηρεσίες και να έχει τις καλύτερες παροχές».

Σχετικά με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και τον «Προσωπικό Ιατρό» ο κ. Πλεύρης ανέφερε πως το νομοσχέδιο αυτό κατέστη αναγκαίο, καθώς απέτυχε μετρήσιμα ο Ν. 4486/2017, οι οικογενειακοί γιατροί ήταν περί τους 1.600 με 1.700, και με την εφαρμογή του νόμου, οι μισοί αποχώρησαν από τον ΕΟΠΥΥ. «Ενώ ξεκινήσατε με φιλοσοφία του capitation, υποχρεωθήκατε άμεσα να πάτε σε μισθό – και τώρα έχουμε οικογενειακούς γιατρούς που λαμβάνουν μισθό, είτε έχουν ασθενείς είτε όχι» είπε απευθυνόμενος προς την αξιωματική αντιπολίτευση ο κ. Πλεύρης. «Εμείς θέλουμε οι γιατροί να ‘αγκαλιάσουν’ αυτό το σύστημα, και για να το ‘αγκαλιάσουν’ θα πρέπει να βλέπουν ότι όσοι περισσότερους ασθενείς εγγραφούν, τόσο περισσότερα χρήματα θα πάρουν. Με τις νέες διατάξεις, ‘προσωπικοί ιατροί’ μπορεί να είναι και οι γιατροί των ΤΟΜΥ και των Κέντρων Υγείας και αυτοί να λαμβάνουν χρήματα για την εγγραφή ασθενών, κίνητρο δηλαδή για όλους τους ιατρούς να εγγράφουν συμπολίτες μας. Για αυτό και η πληρωμή τους θα γίνεται κατ’ άτομο».

Ο υπουργός μάλιστα, ανέφερε πως στην συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής, θα αναφερθούν και τα ποσά. Επίσης, σημείωσε πως προβλέπεται να ενταχθούν στους «προσωπικούς ιατρούς» όπου εντάσσονται, και οι γιατροί ειδικοτήτων για χρονίως πάσχοντες.

Για τα απογευματινά χειρουργεία, ο υπουργός ανέφερε ότι «κατανοώ πως είναι ένα μέτρο, το οποίο δεν αρέσει καθόλου στις ιδιωτικές κλινικές. Και μέσα τους πιστεύουν ότι αυτό το μέτρο δεν θα εφαρμοστεί, όπως δεν εφαρμόστηκε τόσα χρόνια». Το νοσοκομείο δεν χάνει τίποτα, γιατί το νοσοκομείο παίρνει πόρους. Στον γιατρό, τον νοσηλευτή που συμμετέχει, τους δίνουμε ένα κίνητρο να παραμείνουν στο ΕΣΥ, ξέροντας ότι μπορεί να έχουν και ένα ιδιωτικό έργο μέσα στο Σύστημα Η πρωινή λίστα του χειρουργείου του νοσοκομείου θα γίνεται κανονικά. Τα απογευματινά χειρουργεία θα γίνονται σε χρόνους που δεν λειτουργεί το νοσοκομείο. Έτσι, ο ασθενής αποκτά μία εναλλακτική από το να πάει σε ιδιωτική κλινική και να πληρώσει πολύ περισσότερα χρήματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνονται λιγότερα χειρουργεία, για να κάνουν περισσότερα απογευματινά, διευκρίνισε.

Οι θέσεις των κομμάτων

ΝΔ

«Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται ο άνθρωπος-πολίτης, που χρησιμοποιεί το σύστημα Υγείας ως ασθενής, ως εργαζόμενος» ανέφερε η εισηγήτρια της ΝΔ, Άννα Ευθυμίου, επισημαίνοντας πως οι «προς ψήφιση διατάξεις δε ‘σβήνουν, δεν διαγράφουν’ ό,τι υπάρχει και λειτουργεί σωστά μέχρι σήμερα στο ΕΣΥ. Απεναντίας, το διατηρούν και λειτουργούν βελτιωτικά – συμπληρωματικά, ώστε να διορθώσουν τις αστοχίες εκείνες και τα διαγνωσμένα προβλήματα, με στόχο πάντα την εξυπηρέτηση του πολίτη-ασθενούς».

Η κ. Ευθυμίου επισήμανε πως για να πετύχει η μεταρρύθμιση της Υγείας, χρειάζεται και πολιτική βούληση και τα αντίστοιχα χρήματα. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, είπε η βουλευτής της ΝΔ, έχει διασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης 1,5 δισ. ευρώ για το ΕΣΥ. Θα ενισχυθούν με 350 εκατ. ευρώ τα νοσοκομεία του ΕΣΥ για κτηριακές υποδομές, 250 εκατ. ευρώ στα Κέντρα Υγείας, 220 εκατ. ευρώ προς όλες τις δομές για ψηφιακή αναβάθμιση. Παράλληλα, προβλέπονται 270 εκατ. ευρώ για προληπτικές εξετάσεις και θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις 6.000 ατόμων.

Το σχέδιο νόμου, ανέφερε η βουλευτής, είναι δομημένο σε τρείς πυλώνες: Την αναδιοργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) με πρόταγμα τον προσωπικό γιατρό. Την αναβάθμιση του ΕΟΠΥΥ σε γνήσιο ασφαλιστικό φορέα με επίκεντρο τον πολίτη. Την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας μέσω της αξιοποίησης του υπάρχοντος έμψυχου δυναμικού προς όφελος του πολίτη. «Έρχεται να καλύψει τη βασικότερη ανάγκη των πολιτών στο χώρο της υγείας, που είναι ο προσωπικός γιατρός: Για όλους. Με ελεύθερη επιλογή στην περιοχή που διαμένει και δωρεάν». Να αναβαθμιστεί ο ΕΟΠΥΥ σε έναν γνήσιο ασφαλιστικό φορέα με επίκεντρο τον ασφαλισμένο του και τη διασφάλιση της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους. Και καμιά Περιφέρεια της χώρας να μην στερείται πλέον γιατρό και υπηρεσίες Υγείας.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Ο εισηγητής της μειοψηφίας Ανδρέας Ξανθός, καταλόγισε στην Κυβέρνηση πως « ο νεοφιλελευθερισμός της και τα επιχειρηματικά συμφέροντα καθορίζουν τις αλλαγές στην Υγεία». Υποστήριξε πως το νομοσχέδιο για την ΠΦΥ και τον ΕΟΠΥΥ, δεν παίρνει υπόψη του κανένα από τα διδάγματα της πανδημίας. Η κεντρική λογική που το διέπει είναι ότι «αντί για ανάπτυξη και αναβάθμιση των δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) αντί για νέο και πιο ελκυστικό πλαίσιο κινήτρων για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας και των ΤΟΜΥ με οικογενειακούς γιατρούς και γιατρούς άλλων ειδικοτήτων, η κυβέρνηση ευνοεί την ανάπτυξη των ιδιωτικών υπηρεσιών ΠΦΥ και διευκολύνει την προνομιακή συνεργασία του ΕΣΥ με ιδιώτες γιατρούς και επιχειρηματίες υγείας».

Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης είναι η υποβάθμιση και απαξίωση των δημόσιων δομών υγείας για να «αγοράζει» υπηρεσίες από ιδιώτες παρόχους, συνέχισε ο κ. Ξανθός. Το υπουργείο Υγείας, είπε, δίνει κίνητρα για να εγκαταλείψουν τις δημόσιες δομές οι γιατροί και να συμβάλλονται ως ιδιώτες με τον ΕΟΠΥΥ, ή και να παρέχουν υπηρεσίες εντός του ΕΣΥ. Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση, αλλά διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Επαναφέρουν ως λύση τον χρεοκοπημένο νεοφιλελευθερισμό, δηλαδή τη «συνταγή» της συρρίκνωσης των δημόσιων συστημάτων υγείας και της επέκτασης της ιδιωτικής αγοράς, που όμως αποδείχθηκε ανίκανη να αντιμετωπίσει την πρόκληση της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση εγκατέλειψε συνολικά τις δημόσιες δομές ΠΦΥ και ειδικά τις ΤΟΜΥ, τις νέες αποκεντρωμένες δομές οικογενειακής φροντίδας που ανέπτυξε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2017, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2019 να λειτουργούν οι 127 πρώτες ΤΟΜΥ σε όλη τη χώρα και να έχουμε την αξιοποίηση ιατρικού δυναμικού των Κέντρων Υγείας ως οικογενειακών γιατρών. Η κυβέρνηση όμως της ΝΔ, τα «πάγωσε», και εδώ και 3 χρόνια δεν άνοιξε ούτε μια νέα δομή, εδώ και 14 μήνες δεν προχωρά η προκήρυξη για την κάλυψη κενών σε οικογενειακούς γιατρούς και λοιπούς επαγγελματίες υγείας στις ΤΟΜΥ. Τώρα δε, με το νομοσχέδιο, επιδιώκει τη «αφομοίωσή» τους στα Κέντρα Υγείας, για να πάψουν να υπάρχουν ως διακριτό επίπεδο οργάνωσης των δημόσιων υπηρεσιών ΠΦΥ και σημείο πρώτης επαφής του πολίτη με το ΕΣΥ.

Για την διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ καταδίκασε την κατάργηση της εκπροσώπησης στο διοικητικό συμβούλιο των κοινωνικών εταίρων (ΓΣΕΕ, ΓΣΒΕΕ, Συνταξιούχοι, ΕΣΑμεΑ, ΠΙΣ) καθώς και των εργαζομένων. «Καταργούν την ΥΠΕΔΥΦΚΑ (αυτοτελή ελεγκτική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ) και αναθέτουν αυτό το έργο σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, προφανώς για να υλοποιήσουν χωρίς διαφάνεια και κοινωνικό έλεγχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού. Και για να προωθήσουν προνομιακές συνεργασίες, όχι γενικά με τον ιδιωτικό τομέα, αλλά με οργανωμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Η ‘διάγνωση’ λοιπόν για τις προθέσεις και τα σχέδια της κυβέρνησης έχει γίνει» είπε ο κ. Ξανθός «και η ‘θεραπεία’ κατά τη γνώμη μας είναι ένα κοινωνικό και πολιτικό μέτωπο που θα ανατρέψει αυτό το σχεδιασμό.

«Είναι υπόθεση των υγειονομικών, των ασθενών, της κοινωνίας και της προοδευτικής αντιπολίτευσης, να υπερασπιστούν σθεναρά τον δημόσιο χαρακτήρα του ΕΣΥ και του ΕΟΠΥΥ και να αποτρέψουν την εφαρμογή ενός νόμου που θα βλάψει σοβαρά τη δημόσια υγεία και την τσέπη των πολιτών» παρατήρησε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

ΚΙΝΑΛ 

Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ, Γιώργος Φραγγίδης, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ένα ακόμα δείγμα κακής νομοθέτησης από την κυβέρνηση».

Το σχέδιο νόμου, είπε ο βουλευτής «δεν εισάγει κάτι καινούριο ή πρωτοποριακό ή ρηξικέλευθο, αλλά απλά αναδιατυπώνει παλαιές ρυθμίσεις του ν. 4238/2014 και του ν. 4486/2017. Αποτελεί ένα μνημείο προχειρότητας και ανοργανωσιάς, καθώς περιέχει πολλές ασάφειες και πληθώρα εξουσιοδοτικών διατάξεων, για αποφάσεις που θα εκδοθούν στο μέλλον – και μάλιστα με αδιαφανή τρόπο. Συνιστά, περισσότερο μια θεωρητικολογία που δεν αποσαφηνίζει με ποιο τρόπο θα γίνουν όσα περιγράφονται».

Ειδικότερα, επισήμανε ο βουλευτής, δεν ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, τα κίνητρα για τους προσωπικούς γιατρούς, οι αμοιβές των ιατρών όπως και πολλά άλλα. Αναρωτήθηκε πώς μπορεί να υπάρξει αναβάθμιση της δημόσιας υγείας των πολιτών, όταν δεν προηγήθηκε καμία συνεργασία και διάλογος με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τα πολιτικά κόμματα. Το νομοσχέδιο, είπε ο κ. Φραγγίδης «είναι αποκαλυπτικό της φιλοσοφίας που σας διακατέχει ως παράταξη και αυτή είναι το να ευνοείτε όπου μπορείτε τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Απαξιώνοντας τις δημόσιες δομές, αφήνοντάς τες να παρακμάζουν, δίνοντας έτσι ευκαιρία εισόδου της ιδιωτικής αγοράς για την κάλυψη των ελλείψεων που οι ίδιοι διαιωνίζετε».

Εμείς είπε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, είμαστε υπέρ των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην Υγεία, αλλά οφείλει να είναι καθορισμένο το πλαίσιο και με σαφή οριοθέτηση μεταξύ τους. Ο ιδιωτικός τομέας να λειτουργεί συμπληρωματικά, υπό την καθοδήγηση και τον έλεγχο του δημόσιου τομέα υγείας. Η ΠΦΥ δεν ενισχύεται με προσλήψεις, αλλά προσπαθείτε να καλύψετε τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες της μέσω συμβάσεων με ιδιώτες, δηλαδή με «μπαλώματα». Η αλλαγή του ονόματος του «οικογενειακού γιατρού» σε «προσωπικό ιατρό» δεν σημαίνει κάτι.

Μεταξύ άλλων, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ παρατήρησε πως δεν υπάρχουν κίνητρα για γιατρούς σε θέσεις που υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος. Δεν αναφέρεται πουθενά η αξιολόγηση γιατρών και υποδομών, δεν υπάρχουν ποιοτικά κριτήρια επιλογής και λειτουργίας, τόσο για ιδιώτες γιατρούς, όσο και τους γιατρούς των δημόσιων δομών. Δεν εισάγονται Παρατηρητήρια Ποιότητας Υπηρεσιών και Δομών Παροχής Υγείας. Απουσιάζει η πρόβλεψη εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης του υγειονομικού προσωπικού.

Ο κ. Φραγγίδης αντιτάχθηκε επίσης στις αλλαγές στα μέλη του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ και την εξαίρεση κοινωνικών και εργατικών φορέων.

ΚΚΕ 

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης, ανέφερε πως η κυβέρνηση, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, βάζει τη δική της σφραγίδα στην ήδη υποβαθμισμένη και ανεπαρκή δημόσια πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, όπως είναι σήμερα, αλλά και στην τυπική διάλυσή της.

Πρόκειται, είπε ο βουλευτής, για ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο, που η εφαρμογή του ξεκίνησε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει επάξια τις αναδιαρθρώσεις στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, σε ό,τι αφορά υποδομές και προσωπικό και στη λογική να μην επιβαρύνεται το κράτος. Επίσης, και με παροχές αντίστοιχες του ελάχιστου στοιχειώδους πακέτου για τους ασθενείς, που θα πρέπει να κοστίζουν πιο ελάχιστα σε κράτος και ασφαλιστικά Ταμεία.

Ο κ. Λαμπρούλης τόνισε πως οι προβλέψεις του νομοσχεδίου δεν έχουν καμία σχέση με τις λαϊκές ανάγκες για υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Παρέχει κάποιες στοιχειώδεις υπηρεσίες, ενισχύοντας περισσότερο την ατομική ευθύνη και το κόστος για την κάλυψη των αναγκών σε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, στο πλαίσιο των σχεδιασμών της ΕΕ. Οι «λεγόμενες παροχές», είναι κομμένες και ραμμένες στην τήρηση των δημοσιονομικών στόχων, δηλαδή, των περικοπών των κοινωνικών παροχών και στην επίτευξη των ματωμένων πλεονασμάτων. Ακούγονται είπε, ως κακόγουστο αστείο οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι θα παρέχονται υπηρεσίες πρόληψης, προαγωγής της υγείας στην οικογένεια, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς και στους χρόνιους πάσχοντες, η εκτίμηση των ψυχικών νόσων, η αντιμετώπιση οξέων προβλημάτων υγείας, η καταγραφή επιδημιολογικών στοιχείων και άλλα.

Η ρύθμιση του προσωπικού γιατρού, υπονομεύει τον ενιαίο και επιτελικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει το σύστημα Υγείας και λειτουργεί ως κόφτης για τις περαιτέρω αναγκαίες εξειδικευμένες ιατρικές πράξεις. Τα κριτήρια ποιότητας, επίσης δεν πρόκειται να λύσουν τις ελλείψεις των δημόσιων μονάδων και θα λειτουργήσει ως εργαλείο για τη συγκέντρωση των εργασιών σε λιγότερες και ισχυρότερες επιχειρηματικές μονάδες στην Υγεία.

Ελληνική Λύση

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Μαρία Αθανασίου, ανέφερε πως «ο οδικός χάρτης του νέου ΕΣΥ της κυβέρνησης της ΝΔ, περιλαμβάνει αναδιαρθρώσεις που τελικώς θα καταλήξουν ανασταλτικά στην πρόσβαση των ασθενών στις υπηρεσίες Υγείας και στην ενίσχυση της δράσης του ιδιωτικού επιχειρηματικού τομέα.

Το ΕΣΥ οδηγείται σε περαιτέρω υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση και με χειρότερες εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους σε αυτό. Οι νέες παρεμβάσεις επιβεβαιώνουν την πρόθεση της κυβέρνησης για μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα υγείας, δημιουργώντας επιπλέον χώρο για ιδιώτες. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν αφορούν μόνον στη διοικητική ενοποίηση των δημόσιων δομών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δημιουργώντας παράλληλα ένα νέο πλαίσιο για συνεργασία με τις ιδιωτικές δομές ΠΦΥ, αλλά προβλέπουν μεταξύ άλλων τη λειτουργία απογευματινών χειρουργείων με τη συμμετοχή των ασφαλισμένων στο κόστος του χειρουργείου.

Αφήνονται αναπάντητα – συνέχισε η κ. Αθανασίου – πολλά εύλογα ερωτήματα τα οποία άπτονται θεμάτων διαχείρισης δημοσίων πόρων. Παράλληλα, εισάγονται ως Οικογενειακοί Γιατροί, ιδιώτες συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι θα είναι πλέον υποχρεωτικά οι αρμόδιοι για να παραπέμπουν τους ασθενείς στα νοσοκομεία, διαφορετικά ο ασθενής δεν θα έχει καμία πρόσβαση σε δημόσια δομή.

Με ΣΔΙΤ «μπαίνουν από το παράθυρο» στο ΕΣΥ, ιδιώτες γιατροί και ασφαλιστικές εταιρείες. Αντί δηλαδή να προσληφθούν γιατροί στο ΕΣΥ, επιλέγετε απροκάλυπτα να εντάξετε ιδιώτες γιατρούς στο ΕΣΥ και να ενισχύσετε το εισόδημά τους, απαξιώνοντας την ίδια στιγμή το εισόδημα των γιατρών του δημοσίου σε βαθμό ένδειας.

ΜέΡΑ 25

Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25, Κλέων Γρηγοριάδης, ανέφερε πως με το νομοσχέδιο αυτό χάνεται η δυνατότητα για μια ριζοσπαστική αλλαγή του μοντέλου υγείας της χώρας μας, που τόσο το έχουμε ανάγκη. Σε όλα τα άρθρα του σχεδίου νόμου είναι εμφανής ο εργαλειακός χαρακτήρας και η αποδοχή της παρούσας κατάστασης, δηλαδή της κατάστασης μιας πλήρως εμπορευματοποιημένης Υγείας. Το κέρδος είναι και εδώ, ο «αόρατος ελέφαντας» που κόβει βόλτες αμέριμνος στο δωμάτιο. Που ορίζει την οργάνωση της παροχής Υγείας γύρω από τις ανάγκες των παραγωγών, των προϊόντων έρευνας, τεχνολογίας, διαγνώσεων και φαρμάκων, αλλά πάντως όχι, και σε καμία περίπτωση γύρω από τους πολίτες.

Ειδικότερα, για τα άρθρα που αφορούν την ΠΦΥ, ο κ. Γρηγοριάδης παρατήρησε πως απουσιάζει πλήρως η μέριμνα για την κοινοτική υγεία. Η ΠΦΥ πρέπει να έχει έναν αυτόνομο ρόλο, μη καθοριζόμενο από την κατάσταση στην Δευτεροβάθμια Υγεία. Ασφαλώς, είπε ο βουλευτής, το κόμμα του καταψηφίζει το νομοσχέδιο, που ο πραγματικός του τίτλος θα έπρεπε να είναι: «Γιατρός ούτε για δείγμα, ή ακόμα καλύτερα, γιατρός μόνον για όποιον έχει τα λεφτά».