H αγγλική «σχεδία» κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης την Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021. Από αυτό το καλοκαίρι, η «σχεδία» μιλάει και αγγλικά. Από τις αρχές του καλοκαιριού, για όλο το καλοκαίρι και κάθε καλοκαίρι, στους δρόμους της πόλης (και όχι μόνο) θα κυκλοφορεί και μια επιπλέον έκδοση της «σχεδίας» στην αγγλική γλώσσα.
Η αγγλική εκδοχή του ελληνικού περιοδικού δρόμου «σχεδία» θα διανέμεται από τους πωλητές του περιοδικού, οι οποίοι –όπως ακριβώς συμβαίνει και με την ελληνική εκδοχή και με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη– θα ωφελούνται το 50% (ήτοι, τα 2,50 ευρώ). Θα αποτελέσει, με άλλα λόγια, μια ακόμη ευκαιρία για κάποιους έστω εκ των πιο φτωχών του τόπου να εξασφαλίσουν με αξιοπρέπεια –κάνοντας μια εργασία, στην ουσία, και όχι επαιτώντας– ένα ελάχιστο έστω έσοδο για να καλύψουν κάποιες από τις πιο βασικές τους ανάγκες.
Η έκδοση, εκτυπωμένη σε υψηλής ποιότητας χαρτί και σχεδιασμένη από ένα από τα καλύτερα διεθνή design γραφεία, θα περιλαμβάνει επιλεγμένη θεματολογία διεθνούς ενδιαφέροντος, από ελληνικές εκδόσεις που θα αναδεικνύουν τον τόπο και τους ανθρώπους του. Φιλοδοξία των συντελεστών είναι να αποτελέσει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ανάγνωσμα (πάντα βαθιά προσηλωμένο στις αρχές τις εποικοδομητικής δημοσιογραφίας), αλλά και ένα εργαλείο, ένα χρήσιμο οδηγό και σύμβουλο για τους ξενόγλωσσους επισκέπτες μας ή κατοίκους της πόλης.
Αυτό που καθιστά ιδιαίτερα ξεχωριστή την αγγλική «σχεδία» είναι ένας πολυσέλιδος μοναδικός οδηγός «Υπεύθυνου Τουρισμού» (Responsible Tourism Guide). Ένας οδηγός (εκτυπωμένος μάλιστα σε ειδικό, φιλικό προς το περιβάλλον χαρτί) ο οποίος καταγράφει ένα σημαντικό μέρος από την πληθώρα δομών αλληλεγγύης, κοινωνικών επιχειρήσεων και υπηρεσιών της ελληνικής πρωτεύουσας, δίνοντας πρόσβαση στον ξένο επισκέπτη σε πολύ ξεχωριστή ενημέρωση, αλλά και την ευκαιρία να κάνει τις διακοπές του υπεύθυνα, να περάσει υπέροχα, αυξάνοντας, την ίδια στιγμή, το κοινωνικό και μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Πρόκειται, στην ουσία, για ένα κοινωνικό πρότζεκτ εντός ενός κοινωνικού πρότζεκτ. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ο αναγνώστης, ξεφυλλίζοντας την αγγλική «σχεδία», θα ανακαλύψει πολλές ευκαιρίες να δηλώσει και κοινωνικά παρών στη χώρα που επέλεξε για τις διακοπές του, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου του περιοδικού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέρα από τη διανομή της μέσω των πωλητών του περιοδικού, η αγγλική «σχεδία» θα διατίθεται και αυτόνομα, μέσω καλαίσθητων, ειδικά σχεδιασμένων stands που θα τοποθετηθούν σε σημεία αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος (ξενοδοχεία, μουσεία, ταξιδιωτικά γραφεία κ.λπ.). Όποια έσοδα δε ενδεχομένως προκύψουν από αυτή τη διαδικασία, πέρα από την αυτονόητη ανάγκη, να καλυφθεί το κόστος της έκδοσης, θα αξιοποιηθoύν για την υλοποίηση νέων κοινωνικών προγραμμάτων που ήδη επεξεργάζεται η «σχεδία» για τη δημιουργία προοπτικών ενεργοποίησης, ενδυνάμωσης, εκπαίδευσης και, εντέλει, νέων θέσεων εργασίας σε συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται σκληρά.