μπλοκοαιτήματα (τα) 1. αιτήματα που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν «αν θέλετε η κινητοποίησή σας να φέρει αποτέλεσμα και όχι μόνο αναστάτωση καλό είναι να αποφύγετε τα μπλοκοαιτήματα» 2. προκλητικές απαιτήσεις «η μεταγραφή του Γάλλου επιθετικού ναυάγησε καθώς ο μάνατζέρ του είχε μπλοκοαιτήματα που εξόργισαν τη διοίκηση της ομάδας»

Διαβάζοντας τα αιτήματα των αγροτών των μπλόκων (στα οποία δεν συμμετέχουν όλοι οι αγρότες αφού μερικοί έχουν δουλειές να κάνουν) κάποιος μπορεί εύκολα να σκεφτεί ότι τίθενται μόνο και μόνο για να απορριφθούν και έτσι να υπάρχει δικαιολογία για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Γιατί αυτά που φαίνεται να ζητούν είναι: και αυξημένα έσοδα από την εργασία τους και πλήρη οικονομική προστασία και οικονομική βοήθεια και νομική ασυλία και χαλαρούς ελέγχους. Προφανώς όλα τα παραπάνω θα τα ήθελαν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη, αλλά δεν ξέρω πόσοι θα τα απαιτούσαν σα να είναι αναφαίρετα δικαιώματά τους. Και πολύ περισσότερο δεν ξέρω πώς είναι δυνατόν να υπάρξει κυβέρνηση που θα τα ικανοποιήσει και μάλιστα (όπως απαιτούν οι αγρότες των μπλόκων) χωρίς συζήτηση. Αν λοιπόν το ζητούμενο είναι η αντιπολιτευτική αναταραχή στην περίοδο των γιορτών και η πρόκληση αστάθειας, τα αιτήματα είναι μια χαρά και κακώς σε αυτά δεν περιλαμβάνεται η παραίτηση της κυβέρνησης και η αντικατάστασή της με μια κυβέρνηση εκλεγμένη από τα μπλόκα.

Όλα κι όλα

Από την άλλη (και για να βλέπουμε το ζήτημα από κάθε πλευρά) πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι αγροτοσυνδικαλιστές των μπλόκων δεν ζητούν ούτε δωρεάν ρεύμα, ούτε δωρεάν καύσιμα, ούτε μηδενικό κόστος παραγωγής, ούτε συμμόρφωση της παγκόσμιας αγοράς αγροτικών προϊόντων στις τιμές που οι ίδιοι επιθυμούν.

Σημασία έχει να σωθεί η... σωτήρας

Καθόλου περίεργο δεν είναι το ότι η αρχηγός του Μπιμπίλα δεν δίστασε να στερήσει μια γραμμή του 100 και ένα περιπολικό από ανθρώπους που κινδυνεύουν στ’ αλήθεια (χωρίς να έχουν και προσωπική φρουρά) για να κάνει άλλο ένα σόου. Τι αξία έχουν άλλωστε οι υπόλοιποι άνθρωποι μπροστά στη σωτήρα της Ελλάδας;    

Επίπεδο, όχι αστεία

Αν κάτι είναι ενδεικτικό του χαμηλού επιπέδου των ΜΜΕ στην Ελλάδα είναι το ότι μια οργάνωση καταναλωτών (ομάδα ιδιωτών που αγωνίζονται και εναντίον του Προσωπικού Αριθμού) ανακοινώνει ότι το κόστος για το «χριστουγεννιάτικο τραπέζι» μιας τετραμελούς οικογένειας έχει αύξηση κόστους 20%, εμφανίζει προϊόντα που θα περίσσευαν σε τραπέζι οκτώ ατόμων, και τα κανάλια παρουσιάζουν τα «στοιχεία» ως είδηση.