Με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ο ΟΣΕ διέψευσε δημοσίευμα που έκανε λόγο για τρένο στη Λάρισα το οποίο εισήλθε σε λάθος γραμμή, ξεκαθαρίζοντας πως «καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή» και χαρακτηρίζοντας την πληροφορία «ψευδή».

Ωστόσο, ο Οργανισμός δεν παρέλειψε να στείλει μήνυμα προς τη Hellenic Train, επισημαίνοντας ότι η ενημέρωση των επιβατών αποτελεί υποχρέωση του προσωπικού, όπως προβλέπεται από το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.

Όπως σημειώνει ο ΟΣΕ στην ανακοίνωσή του: «Υπενθυμίζουμε στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας».

Ο Οργανισμός χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» την έλλειψη ή τη λανθασμένη ενημέρωση, όπως καταγγέλθηκε από επιβάτη του προαστιακού Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι τέτοια περιστατικά «πλήττουν την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας».

Κλείνοντας, ο ΟΣΕ υπενθυμίζει ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι εγκατεστημένο και λειτουργικό στο 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς και στο τμήμα της γραμμής στη Σίνδο, απορρίπτοντας κάθε υπόνοια δυσλειτουργίας του δικτύου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.

Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας.

Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.