Τελικά οι κομμουνιστές αποδεικνύονται ικανότεροι των καπιταλιστών, ήτοι δημιουργικότεροι στην επί του πεδίου εφαρμογή των τεχνικών του καπιταλισμού. Ο λόγος για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην ευρωπαϊκή αγορά, που προκειμένου να μειώσουν τους υψηλούς δασμούς εξασφαλίζουν φθηνά ναύλα στα μεταφορικά με τη συνδρομή των Χούθι.

Τα κινεζικά φορτηγά διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, χωρίς τον κίνδυνο τρομοκρατικών επιθέσεων από τις πολιτοφυλακές των Χούθι. Ετσι τα κινεζικά φορτηγά πλοία μπορούν να εξοικονομούν 14 έως 18 ημέρες για κάθε ταξίδι με επιστροφή, σε σύγκριση με τον περίπλου της Αφρικής που αναγκάζονται να υποστηρίξουν εταιρείες αυτοκινήτων, για παράδειγμα ιαπωνικές ή νοτιοκορεατικές.

Εικάζεται ότι η κινεζική κυβέρνηση έχει καταλήξει σε συμφωνία με το Ιράν και τους Χούθι να προστατεύουν τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων που προέρχονται από την Κίνα. Η εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς βοηθά τις κινεζικές μάρκες να είναι φθηνότερες και ως εκ τούτου ανταγωνιστικότερες παρά τους υψηλούς δασμούς.

Η ελεύθερη αγορά, όπως κάποτε γνωρίζαμε, δεν υπάρχει πλέον: κάθε προϊόν που αγοράζεται είναι αποτέλεσμα πολιτικών διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών – και όταν πρόκειται για την Κίνα, οι συμβιβασμοί συνδέονται με ιδιαίτερα ευαίσθητες γεωπολιτικές καταστάσεις. Το πρόβλημα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολιτικό και… ιδεολογικό.