Με πλειοψηφική θετική γνωμοδότηση από τη Βουλή, ο Χρήστος Καραδήμας τοποθετήθηκε νέος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.», έπειτα από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, καταψήφισε η Πλεύση Ελευθερίας, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα δήλωσαν «παρών».
Κατά την παρουσίασή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο κ. Καραδήμας τόνισε ότι προσέρχεται στη θέση «με διάθεση καθημερινής ενασχόλησης», και πως βασικός του στόχος είναι ο συντονισμός και η εύρυθμη λειτουργία του Δ.Σ. της εταιρείας.
Αναφέρθηκε εκτενώς στους τέσσερις βασικούς άξονες που θα αποτελέσουν την προτεραιότητά του:
- Αποτελεσματική και διαφανής υλοποίηση των εν εξελίξει έργων, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
- Προώθηση νέων δημοπρατήσεων, όπως η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, κρίσιμης σημασίας για την αστική κινητικότητα.
- Στρατηγικός σχεδιασμός μελλοντικών έργων, ενισχύοντας τον μακροπρόθεσμο ρόλο του Μετρό στις δημόσιες μεταφορές.
- Εκπροσώπηση της εταιρείας με σεβασμό στη διαφάνεια, τη χρηστή διοίκηση και το δημόσιο συμφέρον.
Ο κ. Καραδήμας, με 25ετή εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, ανέφερε πως συμμετείχε συνειδητά στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με σκοπό την προσφορά στο δημόσιο συμφέρον. Τα τελευταία 13 χρόνια υπήρξε διευθυντής λειτουργίας στην Ολυμπία Οδό, ενώ έχει εργαστεί και για δύο χρόνια στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, ξεκαθάρισε ότι η θέση του προέδρου είναι μη εκτελεστική, ενώ υπογράμμισε πως δεν ανήκει σε κανένα πολιτικό κόμμα. Ερωτηθείς για το αν οι μεταφορές πρέπει να είναι δημόσιες ή ιδιωτικές, κράτησε ουδέτερη στάση λέγοντας:
«Το ζητούμενο είναι να γίνεται σωστά η δουλειά, είτε από το Δημόσιο είτε από τον ιδιώτη. Και οι δύο έχουν συμβατικές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρούν».
Τόνισε, επίσης, πως πρώτη προτεραιότητα για το Μετρό είναι η ασφάλεια και η συντήρηση, διαβεβαιώνοντας ότι σε αυτά θα επικεντρωθεί από τη θέση που θεσμικά του αναλογεί.
Δήμας: «Σημαντική εμπειρία ο Καραδήμας – Τα έργα προχωρούν κανονικά»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, επαίνεσε τον κ. Καραδήμα, χαρακτηρίζοντάς τον «σεμνό και ταπεινό» και σημειώνοντας ότι η επαγγελματική του στροφή από τον ιδιωτικό στο δημόσιο τομέα «δείχνει την πρόθεσή του να προσφέρει».
Ο υπουργός απέρριψε αναφορές για λάθη στη χάραξη της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, υποστηρίζοντας πως ακολουθήθηκε «διαφορετική μεθοδολογική προσέγγιση, χωρίς τεχνικά προβλήματα. Τα έργα προχωράνε κανονικά».
Ταχιάος: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει ρόλο στη συντήρηση των γραμμών της Αθήνας»
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθάρισε ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. δεν είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία ή τη συντήρηση των σταθμών και γραμμών του Μετρό της Αθήνας — ρόλος που ανήκει στη ΣΤΑΣΥ. Η Ελληνικό Μετρό είναι κατασκευαστικός φορέας και μόνο στη Θεσσαλονίκη εμπλέκεται και με τη λειτουργία του συστήματος, μέσω συμφωνίας με την εταιρεία ειδικού σκοπού.
Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες στο μετρό Θεσσαλονίκης, διευκρίνισε ότι «πρόκειται για προβλέψιμες ενεργοποιήσεις συστημάτων ασφαλείας», όπως εκείνη στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όταν επιβάτης έπεσε στην αποβάθρα και ενεργοποιήθηκε το σύστημα ασφαλείας, σύμφωνα με το πρωτόκολλο.