Στους σχεδιασμούς και τις παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Όπως τόνισε, η επέκταση της Γραμμής 4 του Μετρό συνιστά τη σημαντικότερη στρατηγική για την αποσυμφόρηση των δρόμων της πρωτεύουσας. «Πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο, με διαχρονικές δυσκολίες, ωστόσο οι εργασίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς», διαβεβαίωσε.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις», αναγνωρίζοντας πως το πρόβλημα επιτείνεται από την κυριαρχία της ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου. «Στην Αθήνα έχουμε την κουλτούρα του “θα πάρω το αυτοκίνητό μου”. Αυτή είναι μια δύσκολη πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ των μέτρων που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση περιλαμβάνονται:

  • Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων
  • Η παράκαμψη Ελευσίνας – Οινόης, ώστε να αποτραπεί η διέλευση βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό της Αθήνας
  • Η μελετώμενη επέκταση της Αττικής Οδού

Ωστόσο, ο κ. Δήμας ξεκαθάρισε ότι «η μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη παρέμβαση για την επίλυση του κυκλοφοριακού είναι η επέκταση του Μετρό».

Κατά τα λοιπά παραδέχτηκε ότι υπάρχουν σήμερα συρμοί χωρίς κλιματισμό και τόνισε:

«Στον Ηλεκτρικό είναι 4 από τους 24, αλλά δεν βγαίνουν στις ώρες αιχμής. Στο Μετρό είναι τα 20 από τα 54. Έχουμε κάνει τις παραγγελίες για τους νέους συρμούς. Η πλήρης αντικατάσταση θα έχει γίνει μέσα στη νέα χρονιά».