Όλες οι αεροπορικές εταιρείες οι οποίες λειτουργούν στην Ιταλία αντέδρασαν έντονα απέναντι στο ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν στο ύψος των εισιτηρίων πτήσεων εσωτερικού, το οποίο φαίνεται να σχεδιάζει η Ιταλική κυβέρνηση. Στην προσπάθεια της να εξυπηρετήσει το αφήγημα της σύγκρουσης με τον εταιρικό κόσμο και τα υπερκέρδη, η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι προσπαθεί με ακόμα έναν τον τρόπο να αποδείξει πως έχει τη δύναμη να περιορίσει τα κέρδη του ιδιωτικού τομέα. Υπενθυμίζεται πως πριν μία εβδομάδα, η κυβέρνηση Μελόνι ανακοίνωσε την επιβολή φόρου ύψους 40% στα έκτακτα κέρδη των ιταλικών τραπεζών, την οποία όμως αναγκάστηκε να αναστείλει αμέσως, μετά την αντίδραση των αγορών.
Στην περίπτωση του πλαφόν στα αεροπορικά εισιτήρια, η επίσης έντονη αντίδραση των αεροπορικών εταιρειών - οι οποίες διαμαρτυρήθηκαν έντονα στις Βρυξέλλες για το ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν - φαίνεται πως θα δυσκολέψει σημαντικά και αυτή την παρέμβαση της ιταλικής κυβέρνησης. Από την πλευρά της, η Κομισιόν ζήτησε περαιτέρω διευκρινίσεις από τη Ρώμη, ώστε να κρίνει αν η επιβολή ενός τέτοιου τύπου πλαφόν συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Υπενθυμίζεται πως η ελληνική κυβέρνηση αντιμετώπισε το αντικειμενικό πρόβλημα της αύξησης του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με διαφορετικό τρόπο. Αντί για επιβολή παρόμοιου τύπου πλαφόν με γνώμονα το ύψος της αύξησης των τιμών, όπως επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση Μελόνι, η ελληνική κυβέρνηση άσκησε πίεση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν τις τιμές και να παρέχουν οικονομικά κίνητρα στους πελάτες τους, χωρίς όμως να κινηθεί επιθετικά, απορρυθμίζοντας την αγορά.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η παραγωγική παρέμβαση της κυβέρνησης οδήγησε σε χειροπιαστά αποτελέσματα, καθώς η μείωση του κόστους των ακτοπλοϊκών έφερε μια αύξηση της κίνησης στις ακτοπλοϊκές γραμμές. Η φετινή παρέμβαση, αν και δεν έλυσε το πρόβλημα του υψηλού κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εξ ολοκλήρου, αποτελεί γνώμονα για μελλοντικές αντίστοιχες παρεμβάσεις, σε συνεννόηση με τον ιδιωτικό τομέα.