Δεν χρειάζεται να έχεις σπουδάσει δημοσιογραφία στο Χάρβαρντ για να καταλάβεις ότι ο Στέφανος Κασσελάκης έχει μια μοναδική ικανότητα: να εμφανίζεται εκτός τόπου και χρόνου στις πιο κρίσιμες συγκυρίες. Αυτήν τη φορά ο πρώην επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να βάλει στο στόχαστρο τους επενδυτές που είχαν αποτολμήσει να δώσουν ζωή στο Attica TV – έναν τοπικό σταθμό με χρόνια προβλήματα, γραφειοκρατία και παθογένειες που παρέπεμπαν σε… Δημόσιο.
Το πρόβλημα; Οι ίδιοι αυτοί επενδυτές είναι οι μόνοι που προσπάθησαν να το κρατήσουν όρθιο, όταν ο δήμος Ασπροπύργου –ο οποίος τυπικά κατέχει την άδεια– αρκέστηκε σε πολιτικάντικους ελιγμούς και επικοινωνιακά παιχνίδια.
Αντί ο Στέφανος Κασσελάκης να απαιτήσει διαφάνεια και να ζητήσει εξηγήσεις από τον δημοτικό φορέα που ορίζει την τύχη του σταθμού, προτίμησε να τοποθετηθεί σαν influencer με επιλεκτική μνήμη. Με φράσεις του τύπου «τα ΜΜΕ δεν είναι παίγνια για επιχειρηματικά συμφέροντα», παρουσίασε ένα ακόμα επεισόδιο από το γνωστό του σίριαλ: «Ο πολιτικός που μιλάει για όλους, εκτός από τον εαυτό του».
Αναρωτιέται κανείς: Τι γνώμη έχει άραγε για τον δήμο που συνεχώς αλλάζει ρότα, αδιαφορεί για τις υποχρεώσεις του και εμμέσως οδηγεί τον σταθμό σε λουκέτο; Ή μήπως, όπως συχνά συμβαίνει, ο «αγώνας» σταματά εκεί που αρχίζουν οι προσωπικές ή κομματικές αμηχανίες;
Από την «Αυγή» στο… σούρουπο
Η ειρωνεία είναι εξόφθαλμη. Μιλά για επενδυτές, για βιωσιμότητα ΜΜΕ και για «σκοτεινές» πρακτικές ένας πολιτικός που μέσα σε λίγους μήνες κατάφερε να διαλύσει την εφημερίδα «Αυγή» και να αφήσει τον ραδιοσταθμό Στο Κόκκινο στο mute.
Η «Αυγή» υπολειτουργεί, οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι ή χωρίς ρόλο, και ο ιστορικός ραδιοσταθμός του κόμματος μοιάζει πια περισσότερο με φάντασμα, παρά με μέσο ενημέρωσης. Όλα αυτά έγιναν επί των ημερών του και όχι από κάποιον «κακό επενδυτή». Από λάθος, από ανικανότητα ή από αδιαφορία – μικρή σημασία έχει. Το αποτέλεσμα είναι πως τα μόνα media που είχε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κατοχή του τα έσβησε με ένα βλέμμα στο TikTok και ένα χαμόγελο στο Instagram.
Ο Κασσελάκης έχει επιλέξει εδώ και καιρό το μονοπάτι του εύκολου εντυπωσιασμού. Αλλά στο θέμα του Attica TV δεν πρόκειται για ένα ακόμη PR trick. Πρόκειται για απροκάλυπτη υποκρισία, τη στιγμή που άνθρωποι της αγοράς επιχειρούν μέσα σε συνθήκες χαοτικές, και η τοπική αυτοδιοίκηση κλείνει το μάτι στο χάος, ενώ κρατά την άδεια στο συρτάρι.
Αντί ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ να αναζητήσει λύσεις, μοιράζει καταγγελίες με το κιλό και «ξεχνά» να κοιτάξει τι συνέβη στα ίδια τα media που ο ίδιος είχε την ευθύνη να προστατεύσει. Οι επενδυτές του Attica TV είχαν σχέδιο, είχαν χρήματα, είχαν και διάθεση. Εκείνο που δεν είχαν ήταν ένας δήμος πρόθυμος να λειτουργήσει θεσμικά.
Το ραβασάκι της πραγματικότητας
Ο Κασσελάκης μπορεί να ονειρεύεται ένα κόμμα-start up. Αλλά η πολιτική δεν είναι ούτε app ούτε αυτοπροβολή. Και σίγουρα δεν είναι το βολικό ξέπλυμα κάθε αποτυχίας με ψεύτικες κορόνες περί «διαφάνειας».
Η υπόθεση του Attica TV δείχνει κάτι βαθύτερο: ότι ο λόγος του Κασσελάκη παραμένει ελαφρύς, φλύαρος και, κυρίως, άσχετος με το πραγματικό πεδίο. Οταν φτάνει η ώρα να πάρει θέση σε μια μάχη ουσίας, συνήθως σιωπά ή μιλά… για τους λάθος λόγους.
Το «Στο Κόκκινο» σώπασε, η «Αυγή» δύει και ο πρώην αρχηγός εξακολουθεί να ζει σε ένα reel χωρίς ήχο.