Τους τελευταίους μήνες για πρώτη φορά μετά από τρία και πλέον χρόνια το Partido Popular (Λαϊκό Κόμμα Ισπανίας) προηγείται στις δημοσκοπήσεις. Στο τιμόνι του κόμματος βρίσκεται από το 2018 ο χαρισματικός Pablo Casado, ο οποίος διαδέχτηκε τον Mariano Rajoy, και οδηγεί το Partido Popular ξανά στην εξουσία.
Έχοντας συνεργασθεί με τον José María Aznar ως διευθυντής του πολιτικού του γραφείου (2009-2012), ο Pablo Casado στρέφεται προς το κέντρο, με τον ίδιο τρόπο που είχε στραφεί και ο πρώην Πρωθυπουργός της Ισπανίας το 1990 στο συνέδριο της Σεβίλλης, ο οποίος ενσωματώσε στο Partido Popular όλους όσοι ήταν δεξιά της αριστεράς με το σύνθημα: “Centrados con la libertad”.
Με αυτό το προσανατολισμό πορεύεται ο Pablo Casado καθώς έχει ενσωματώσει μεγάλο μέρος των κεντρώων Ciudadanos, όπως έκανε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης με το Ποτάμι και με ανεξάρτητες προσωπικότητες από το χώρο του Κέντρου. Και φαίνεται ότι το παράδειγμα του Κυριάκου Μητσοτάκη δημοσκοπικά του αποφέρει οφέλη. Πρόσφατα, σε συνέντευξή του στην “El Confidencial” δήλωσε ότι θέλει αυτοδυναμία στις εκλογές, παρουσιάζοντας τις βασικές θέσεις του οικονομικού του πλάνου, με ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία και τη μεσαία τάξη.
Συγκεκριμένα προτείνει λύσεις για την ανάκαμψη της οικονομίας, τη μείωση του πληθωρισμού που έχει επέλθει με τη σημερινή σοσιαλιστική κυβέρνηση, τη μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις και τους χαμηλοεισοδηματίες, την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και κίνητρα και οικονομική στήριξη στη μεσαία τάξη και τους νέους. Προτείνει επίσης την κατάργηση του φόρου κληρονομιάς κάτι που έκανε και η κυβέρνηση Μητσοτάκη πριν από λίγο καιρό.
Ο ηγέτης της ισπανικής Κεντροδεξιάς κατηγορεί τον σοσιαλιστή Πρωθυπουργό Pedro Sanchez ότι, ποτέ δεν τον ενημερώνει για όλα όσα συμβαίνουν στη χώρα από την οικονομία μέχρι την εξωτερική πολιτική, ούτε απαντά στις προτάσεις του για τα ζωτικής σημασίας θέματα, ενώ αφήνει αιχμές για τον διχαστικό πολιτικό λόγο του. Για παράδειγμα στη συνέντευξη τονίζει πως ο Pedro Sanchez και οι σοσιαλιστές ζητούσαν παραίτηση του Mariano Rajoy όταν τα τιμολόγια του ηλεκτρικού αυξήθηκαν 8% ενώ τώρα που η αύξηση έχει ξεπεράσει το 200% δεν τους επιτρέπεται να μιλούν. Αυτό θυμίζει την αντίστοιχη ρητορική που είχαμε και έχουμε στην Ελλάδα, όταν ο Αντώνης Σαμαράς ιδιωτικοποιούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκατομμυρίων ευρώ, και ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για ξεπούλημα και τελικά όταν έγιναν κυβέρνηση την εκποίησε με 45 εκατομμύρια ευρώ! Fun fact, η ΠΑΕ Ολυμπιακός την ίδια χρονιά πούλησε παίκτες αξίας 53 εκατομμυρίων ευρώ.
Εν κατακλείδι οι σοφοί, λένε, διδάσκονται από την ιστορία, έτσι και ο Pablo Casado διδάσκεται από την ιστορία της Ελλάδας και για αυτό το λόγο ενισχύει το κεντρώο προφίλ του με τη συνταγή Μητσοτάκη. Άλλωστε η παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Συνέδριο του Λαϊκού Κόμματος στη Βαλένθια κάθε άλλο παρά ήταν τυχαία. Αντιθέτως η σημασία της καταγράφεται στη στρατηγική που ακολουθεί ο Pablo Casado.
Ακολουθήστε τον Παύλο Παυλίδη στο Twitter