Μια ακόμη σημαντική συμφωνία από τον ναυτιλιακό κολοσσό Angelicoussis Group τάραξε τα παγκόσμια νερά των επιχειρήσεων του κλάδου. Πρόκειται για την εξαγορά της ναυτιλιακής Altera Shuttle Tankers (AST), με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, μέσω της Maistros Shiptrade Limited, εταιρείας συνδεδεμένης με τον ελληνικό όμιλο.

Γράφει ο Κώστας Ευαγγελούδης 

«Οι μακροχρόνιες σχέσεις της AST και ο εξαιρετικά εξελιγμένος στόλος δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό με την κοινή κουλτούρα και τη δέσμευση για ένα βιώσιμο μέλλον, σημαίνουν ότι, από κοινού, η AST και ο Ομιλός μας είναι σταθερά τοποθετημένοι για να προσφέρουν τις καλύτερες στην κατηγορία τους υπηρεσίες στους πελάτες σε όλη την αναπτυσσόμενη αγορά των shuttle tanker», πρόσθεσε η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου. 

Ο Duncan Donaldson, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Altera Infrastructure, στην οποία ανήκε η AST, σχολίασε από την πλευρά του: «Η συμφωνία σηματοδοτεί την έναρξη ενός συναρπαστικού νέου κεφαλαίου για την επιχείρησή μας με τα shuttle tanker, με έναν αγοραστή που μοιράζεται τις βασικές μας αξίες, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την ομαδική εργασία και την καινοτομία. Πιστεύουμε ότι υπό τη νέα ιδιοκτησία, ο τομέας αυτός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, υποστηριζόμενος από ένα ισχυρό στρατηγικό όραμα και βαθιά τεχνογνωσία στον κλάδο». 

Η Altera Shuttle Tankers αποτελεί κορυφαίο πάροχο δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαίου, ο οποίος κατέχει και εκμεταλλεύεται 18 δεξαμενόπλοια στη Βραζιλία, τον Καναδά και τη Βόρεια Θάλασσα, ενώ οι διεθνείς οίκοι εκτιμούν την αξία του στόλου της στα 2,16 δισ. δολάρια. 

Από τη μεριά του ο όμιλος Angelicoussis εισήλθε στην αγορά των shuttle tanker πριν από λίγους μήνες όταν η Maran Tankers παρήγγειλε στις αρχές του 2024 τρία δεξαμενόπλοια, συνολικής αξίας 390 εκατομμυρίων δολαρίων, στο ναυπηγείο Daehan, ενώ αυτή τη στιγμή έχει 144 πλοία στο νερό. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τρία αυτά δεξαμενόπλοια, η παράδοση των οποίων έχει προγραμματιστεί για το 2026 και το 2027, θα εξυπηρετήσουν ένα συμβόλαιο με την Petrobras, που εξασφάλισε η ελληνική ναυτιλιακή μετά από διεθνή διαγωνισμό. 

Σε ό,τι αφορά την εξαγορά της Altera Shuttle Tankers, αυτή αναμένεται να οριστικοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025, και θα ενισχύσει την επιχείρηση μέσω μιας κοινής βάσης ναυτιλιακής τεχνογνωσίας και βιομηχανικής κληρονομιάς, δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους στόλους στον τομέα του, επωφελούμενη από την εμπειρία και τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα και των δύο μερών. 

Επενδύσεις 

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με νέα έρευνα του διεθνούς οίκου VesselsValue, από το 2021 και μετά, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει το αστρονομικό ποσό των 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG και LPG, δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες διαφοροποιούν τους στόλους τους από τις παραδοσιακές κατηγορίες πλοίων, όπως δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς και εμπορευματοκιβωτίων. 

Συγκεκριμένα, συνολικά 13,8 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί για 59 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 4 δισεκατομμύρια δολάρια για 41 πλοία υγραερίου (LPG). Οι Ελληνες πλοιοκτήτες ταυτόχρονα επένδυσαν 12,2 δισ. δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δισ. δολάρια σε 109 πλοία ξηρού φορτίου και 3,1 δισ. δολάρια σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. 

Κοινωνικό αποτύπωμα 

Ο όμιλος Angelicoussis Group, μέσω του Ιδρύματος «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης», πραγματοποιεί και σημαντικές κοινωνικές δράσεις, όπως η πρόσφατη ανακαίνιση των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών της ιστορικής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Υδρας.
Το έργο, ύψους 120.000 ευρώ, εντάσσεται στο πλαίσιο δωρεάς του Ιδρύματος προς την Ακαδημία, αποτελώντας σημαντικό βήμα στις προσπάθειες της κτιριακής αναβάθμισης της Σχολής, καθώς αναβαθμίζει ένα από τα πιο ιστορικά αρχιτεκτονήματα της Υδρας. Παράλληλα, ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα της Διοίκησης και των σπουδαστών της για τη βελτίωση των υποδομών και των συνθηκών διαμονής τους στις εγκαταστάσεις της Σχολής. 

Στην εκδήλωση, τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης όσο και η κ. Αγγελικούση, αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα διαρκούς ενίσχυσης των Ακαδημιών με υλικοτεχνικό εξοπλισμό και υποδομές, αλλά και συνεχούς ποιοτικής αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης με σκοπό να προσελκύονται και να εκπαιδεύονται όλο και περισσότεροι ικανοί αξιωματικοί, ώστε να υπηρετήσουν την Εμπορική Ναυτιλία και να διατηρήσουν την κορυφαία της θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.