Οι προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής έχουν σοβαρά κενά, δεν εξετάζουν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και περιορίζουν την εξέταση των αιτιών στις δημοσιονομικές επιπτώσεις, ωστόσο το ΚΚΕ θα τις στηρίξει γιατί μπορεί να ρίξουν φως σε όλες τις πτυχές του εγκλήματος στα Τέμπη, κάτι που είναι η επιδίωξη του ΚΚΕ με την πρότασή του για Εξεταστική αλλά και αίτημα των συγγενών των θυμάτων». Αυτό επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, τονίζοντας ότι η πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, θέλει ακριβώς αυτό, να διερευνηθούν οι αιτίες και οι πολιτικές και τυχόν ποινικές ευθύνες και να μην περιοριστούν μόνο στο επίπεδο των σταθμαρχών και όσων εμπλέκονται με το έγκλημα.
«Το να καταφεύγει ο ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως το ΠΑΣΟΚ σε χοντροκομμένη προβοκάτσια και τον χρεοκοπημένο αυριανισμό, λέγοντας πως το ΚΚΕ αποτελεί σανίδα σωτηρίας για τη ΝΔ, είναι βιασμός της πραγματικότητας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε ότι «αυτή η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ γίνεται γιατί θέλει να καλύψει τις ευθύνες του, επειδή έχει βάλει πλάτη στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της ΝΔ, ψηφίζοντας πάνω από το 70% των νομοσχεδίων της, συμπλέει με τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ σε στρατηγικές επιλογές που εξυπηρετούν συμφέροντα του κεφαλαίου, υποστηρίζει σε βαθμό κακουργήματος την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, με έναν εξωραϊσμό που ούτε η ίδια η ΕΕ δεν κάνει για τον εαυτό της. Τέλος, το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με τους στόχους της αστικής τάξης για γεωστρατηγική αναβάθμιση, που εμπλέκει τη χώρα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και μετατρέποντας την Ελλάδα σε απέραντο ΝΑΤΟϊκό ορμητήριο».
Τόνισε ότι τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους γιατί ως κυβερνήσεις εφάρμοσαν κατά γράμμα την πολιτική της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της ΕΕ, όπου μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σοβαρά ατυχήματα με 636 νεκρούς και 513 τραυματίες με τα 97 ατυχήματα να είναι μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, όπως επίσημα έχει ανακοινωθεί, στα κράτη-μέλη της ΕΕ μόλις στο 13% του δικτύου έχει μπει σύστημα τηλεδιοίκησης, ενώ στο υπόλοιπο δεν έχει τεθεί σε λειτουργία γιατί το κόστος είναι υψηλό και έχει μακροχρόνια απόσβεση.
Υπογράμμισε ότι «ο πραγματικός ένοχος των δυστυχημάτων είναι η πολιτική της ΕΕ για απελευθέρωση μεταφορών και σιδηροδρόμων, με βάση την οποία εφαρμόστηκε η αντιεπιστημονική επιλογή, να διαχωριστεί το τμήμα των μεταφορών από το τμήμα υποδομών, με το πρώτο να το παίρνουν ιδιώτες γιατί είναι κερδοφόρο και το δεύτερο να το διαχειρίζεται το κράτος».
Σημείωσε ότι εξαιτίας αυτής της πολιτικής έχει μειωθεί το προσωπικό στους σιδηροδρόμους, έχει εντατικοποιηθεί η δουλειά, δουλεύουν ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι χωρίς εκπαίδευση, δεν συντηρείται το δίκτυο, δεν υπάρχει συμβατότητα στα συστήματα επικοινωνίας.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι έχει καταγραφεί όχι μόνο στη χώρα μας πως κάθε τμήμα χρησιμοποιεί δικό του σύστημα επικοινωνίας με αποτέλεσμα τα τμήματα να μην επικοινωνούν μεταξύ τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, γιατί οι εταιρείες αναζητούν συστήματα με μικρότερο κόστος. Επισήμανε ότι αυτή η λογική του κόστους - οφέλους είναι το κριτήριο τελικά της διασφάλισης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και είναι αυτό που οδηγεί σε τραγωδίες, όχι μόνο των Τεμπών, αλλά και των πλημμυρών, των πυρκαγιών, των σεισμών κλπ.
Όσον αφορά τη ΝΔ, ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι έκανε «την ανάγκη φιλοτιμία» και στήριξε την πρόταση του ΚΚΕ γιατί γνώριζε πως δεν μπορούσε να την αποτρέψει.