Με την προσοχή πλέον στραμμένη στην προε­κλογική καμπάνια για την ηγεσία του Κινήματος Αλ­λαγής, οι υποψήφιοι βάζουν τις τελευταίες πινελιές στην υπο­ψηφιότητά τους.

Για κάποιους, η εβδομάδα που έρχεται είναι εβδομάδα προετοιμασίας, ειδικά για εκείνους που μπήκαν στη μάχη πιο αργά και απρόσμενα, μετά την απόσυρση της Φώφης Γεννηματά. Οι υπόλοιποι συνε­χίζουν τις περιοδείες τους, στή­νοντας οργανωτικό μηχανισμό ανά την Ελλάδα και, παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα, σε επικοι­νωνία με τη Χαριλάου Τρικούπη, θα πρέπει να καταλήξουν και σε διαδικαστικές αποφάσεις, όπως ο αριθμός και οι λεπτομέρειες των ντιμπέιτ.

Μέχρι στιγμής κανείς εκ των εναπομεινάντων υποψηφίων δεν δείχνει διάθεση απόσυρσης – ωστόσο ελάχιστοι εντός του Κινήματος Αλλαγής πιστεύουν πως και οι έξι θα φτάσουν ως τις κάλπες της 5ης Δεκεμβρίου. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα το προσπαθήσουν: ο κάθε υποψή­φιος έχει συγκεκριμένα όπλα και στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό – είτε έχοντας στο μυαλό του την πρόκρισή του στον δεύτερο γύρο είτε ένα καλό πλασάρισμα που θα ισχυροποιήσει τη θέση του στο κόμμα την επόμενη ημέρα, καθιστώντας τον συνομιλητή όποιου τελικά επικρατήσει.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΦΙΛ. Ο Γιώργος Παπανδρέου ήταν ο τελευταίος που προ­στέθηκε στην κούρσα για την ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής και μπήκε στη μάχη με στόχο να αναδείξει ζητήματα που θεωρεί ταυτοτικά για την παράταξη και που αποτελούν κομμάτι της δικής του πολιτικής και τα οποία θεωρεί πως μπορούν να της δώσουν δυ­ναμική για να ξαναπάρει τη θέση του ισχυρού προ­οδευτικού πόλου. Στόχος του είναι να μιλήσει για την υγεία, για θέμα­τα οικονομίας και κοινωνικών ανισοτήτων, για την αξιοποίηση των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και το περιβάλλον και την ενεργειακή μετάβαση – με δεδομέ­νο ότι βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν από την κρίσιμη διάσκεψη για το κλίμα στην Γλασκώβη. To «global» προφίλ, το οποίο θεωρείται ίσως το μεγαλύτερο ατού του πρώην πρωθυπουργού, φά­νηκε και την επομένη της ανακοίνωσης υποψηφιότητας, όταν ο Παπανδρέου ήταν ομιλητής στη «Διάσκεψη για το Μέλλον» στο Στρασβούργο.

ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της παρουσίας του Ανδρέα Λοβέρδου, από την άλλη, είναι ότι η εκστρατεία που ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο για την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ δεν άλλαξε πολύ όταν άλλα­ξαν τα δεδομένα – η συσπείρωση του αντι-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου θεωρεί­ται πλέον επιβε­βλημένη για την υποψηφιότητά του. Τα δύο βασι­κά στοιχεία που αναδεικνύει η δι­κή του εκστρατεία είναι η επιστροφή στο ΠΑΣΟΚ και η προσπάθεια να κλείσει όποιο παράθυρο συνεργασίας με την αξιωματική αντι­πολίτευση. Αν η αντιπαράθεση είναι αμιγώς πολιτική, το επιτελείο του Λο­βέρδου θεωρεί πως μπορεί να εκφράσει το αντίπαλο δέος όσων προκρίνουν την «προοδευτική διακυβέρνηση». Παράλ­ληλα, βέβαια, ο Λοβέρδος απαντάει έμ­μεσα και σε όσους λένε πως επιδιώκει συνεργασία με τη ΝΔ, χρησιμοποιώντας το Σάββατο τη λέξη «δεξιοί» (που δεν συνηθίζει) για να αναφερθεί στην κυ­βέρνηση

ΑΝΑΝΕΩΣΗ. Η «κοινωνική επιταγή» της ανανέωσης αποτελεί το πιο σημα­ντικό όπλο του Νίκου Ανδρουλάκη που φιλοδοξεί να εκπροσωπήσει τη γενιά των σαραντάρηδων, η οποία, παρότι το κόμμα έχασε την ισχύ που εί­χε κάποτε, έμεινε στον πολιτικό της χώρο. Ο ευρωβου­λευτής δεν έχει συμμετάσχει ως πρωταγωνιστής στις μεγάλες συ­γκρούσεις που βίωσε το ΠΑΣΟΚ έως το 2015 και αυτό τον βοηθάει τη δεδομένη στιγμή, που σύμφωνα με μια άποψη τα «αντί» συναισθήματα θα ξυπνήσουν και πάλι. Σε πολιτικό επίπεδο, θεωρώντας πως η φημολογία «γέρνει» τον Παπανδρέου προς τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Λοβέρδο προς ΝΔ, ο ίδιος μπορεί να εκπροσωπήσει την πολιτική αυτονομία. Ο Ανδρουλάκης έχει και τη μεγαλύτερη οργανωτική εμπειρία, με πυρήνες σε όλη την Ελλάδα που τον έφεραν και το 2017 στη δεύτερη θέση εκείνης της μάχης, πράγμα που έγινε εμφανές και στην κινητοποίηση για τις υπογραφές στήριξης.

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ. Στο επι­τελείο του Παύλου Γερουλάνου έχουν έρθει αντιμέτωποι με μια ρεαλιστική συνθήκη: με βάση τους αντιπάλους τους και τις μετρήσεις, γνωρίζουν πως είναι το αουτσάιντερ. Η τακτική του αουτσάι­ντερ, όμως, από μειονέκτημα μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε πλεονέκτη­μα, γι’ αυτό μιλούν για το «πειρατικό» του Γερουλάνου, το οποίο έχει προφανώς έδρα την Αθήνα (εκεί όπου ο πρώην υπουρ­γός κατέβηκε υπο­ψήφιος δήμαρχος) και έχει στόχο να χτίσει δίκτυα σε στρατηγικά ση­μεία για την παράταξη στην Ελλάδα, όπως τα Χανιά. Στο πλεονεκτήματά του Γερουλάνου μετράει το γεγονός πως εκείνος μιλούσε για το ΠΑΣΟΚ πριν από τους υπόλοιπους, ενώ δεν υπάρχει σχε­δόν κανείς συνυποψήφιός του που να μην τον θέλει μέχρι το τέλος στον αγώνα, καθώς είναι μια παρουσία που ηρεμεί τα πνεύματα.

RESTART ΜΕ ΝΕΟΛΑΙΑ. Στην πραγματι­κότητα, η υποψηφιότητα του Παύλου Χρηστίδη στοχεύει στην ίδια γενιά στην οποία στοχεύει εκείνη του Ανδρουλάκη, αλλά αναφέρεται στους νέους εκεί­νους που βρέ­θηκαν απέναντι στον μηχανισμό του ευρωβουλευ­τή τα προηγού­μενα χρόνια. Ολη του η εκστρατεία βασίζεται σε αυτά ακριβώς τα πρόσωπα, τα οποία ήθελαν μια υποψηφιότητά που θα μπορούσε να τους εκφράσει. Στα θετικά του Χρηστίδη είναι η μιντιακή του εμπειρία, λόγω της θέσης του ως εκπροσώπου Τύπου του κόμματος τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και η παρουσία του στα σόσιαλ μίντια, που τον κάνουν να «ακούγεται».

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ. Με τον βασικό του πυρήνα στη Θεσσαλονίκη και στην ευ­ρύτερη Βόρεια Ελλάδα εμφανίζεται στην προεκλογική κούρσα ο Χάρης Καστανίδης, ο οποίος έχει συστηματική παρουσία στο πιο αριστερό φάσμα του ΚΙΝΑΛ και δεν απορρί­πτει συζητήσεις για συνεργασίες στο πλαίσιο της προοδευτικής διακυβέρνησης. Ο Καστανίδης στοχεύει στο ίδιο ακροατήριο με τον Παπανδρέου, σε εκείνους που θεωρούν πως η παρουσία του πρώην πρωθυπουργού προεξοφλεί μια συζήτηση για το παρελθόν.

Πηγή: Τα Νέα