Οι κλοπές έργων τέχνης από το Βρετανικό Μουσείο έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη των πάντων στην ικανότητα του ιδρύματος να προστατεύσει τους θησαυρούς από όλο τον κόσμο που έχει στην κατοχή του. Και, παρά τις προσπάθειες των υπευθύνων του μουσείου να διαχειριστούν την υπόθεση με όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες για το κύρος του, γίνονται όλο και πιο δυνατές οι φωνές που δεν μιλούν για μια απλή κλοπή αλλά για κάτι πολύ χειρότερο.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο και ένα μεγάλο πλήγμα για τη Μεγάλη Βρετανία» είπε o καθηγητής Ελληνικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και αντιπρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, Πολ Κάρτλετζ .
«Το Βρετανικό Μουσείο, εκτός από τα γνωστά σε όλους Γλυπτά του Παρθενώνα, διαθέτει περίπου 108.000 τεχνουργήματα που χαρακτηρίζονται "ελληνικά", από τα οποία εκτίθενται μόνο τα 6.493. Πρόκειται για έναν θησαυρό που παρέμενε ανεκμετάλλευτος και αποτελούνταν κυρίως από μικρά αντικείμενα από κοσμήματα, πολύτιμους λίθους, κομμάτια χρυσού που δεν εκτέθηκαν δημόσια. Τεχνουργήματα που χρονολογούνται από τον 15ο αιώνα π.Χ. και τη μυκηναϊκή περίοδο έως και τον 19ο αι. μ.Χ. Είναι συγκλονιστικό και αδιανόητο να πιστεύει κανείς ότι η τεράστια αυτή κρύπτη χιλιάδων αρχαίων ελληνικών τεχνουργημάτων δεν εκτίθετο καν» πρόσθεσε μιλώντας στο iefimerida.
Μετά την αποκάλυψη για τις κλοπές όλο και περισσότερες χώρες ζητούν την επιστροφή αντικειμένων που μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο κατά την περίοδο της παντοκρατορίας της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. «Ζητάμε επίσημα από το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει όλα τα κινεζικά πολιτιστικά κειμήλια που αποκτήθηκαν μέσω ακατάλληλων διαύλων στην Κίνα δωρεάν», ανέφεραν οι Global Times. Η εφημερίδα τόνισε ότι το μουσείο είχε 23.000 κινεζικά αντικείμενα και έδωσε ως παραδείγματα έναν πίνακα από τη δυναστεία των Τανγκ και χάλκινα αγγεία που χρονολογούνται από την αυγή του πολιτισμού της Κίνας.