Πολλές φορές ο απλός καταναλωτής ακολουθεί την καταναλωτική μανία. Σύμφωνα με έρευνα της ECR HELLAS για λογαριασμό του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας, οι πολίτες έχουν προσαρμόσει εντελώς τις καταναλωτικές τους συνήθειες αποκλειστικά με βάση τη δύναμη του πορτοφολιού τους κι έχουν περιορίσει τις αγορές:
• κατά -23,9% σε γάλατα, τυριά,
• κατά -23,7% στα κατεψυγμένα λαχανικά,
• κατά -23% στα απορρυπαντικά πλυντηρίου
• κατά -24,5% στα γενικότερα είδη για το νοικοκυριό.
Κάπως έτσι, οι προσφορές κερδίζουν έδαφος σε πωλήσεις, χωρίς ωστόσο, διαπιστωμένα, ν’ αποτελούν αποκλειστικά τη φθηνότερη λύση.