Καταληψίας (ο) 1. αυτός που σέβεται και τηρεί τις παραδόσεις, παραδοσιακός «οι γονείς μου είναι καταληψίες και δεν υπάρχει πιθανότητα να μην κάνουμε θρησκευτικό γάμο»

2. αυτός που κλέβει δημόσιο χώρο «εκτός από τα πανεπιστήμια, η κυβέρνηση πρέπει να κάνει κάτι και με τους καταληψίες μαγαζάτορες που έχουν κατακλέψει τον δημόσιο χώρο με τα τραπεζοκαθίσματά τους»

Η «παράδοση» που οι… ασεβείς ακούμε με φρίκη

Για να είμαστε ειλικρινείς, η Ζωή η Κωνσταντοπούλου είχε απόλυτο δίκιο όταν είπε ότι η κατάληψη χώρων στα πανεπιστήμια είναι μια παράδοση που υπάρχει εδώ και δεκαετίες («εκεί που δεν υπάρχουν χώροι για τους φοιτητές», πρόσθεσε, χωρίς να εξηγεί τι ακριβώς σημαίνει «χώρος για τους φοιτητές» σε ένα πανεπιστήμιο που ολόκληρο είναι ένας χώρος για φοιτητές).

Εκείνη ως παραδοσιακή το είπε για να υπερασπιστεί τις καταλήψεις, εμείς ως νεωτεριστές και ασεβείς το ακούμε με φρίκη, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι καταλήψεις είναι μια παράδοση που διατηρήθηκε με τη συγκατάβαση της πολιτείας σε όλες τις μορφές της.

Από τους πρωθυπουργούς μέχρι τους πρυτάνεις και τους καθηγητές (τουλάχιστον τους περισσότερους από αυτούς), η κλοπή και η καταστροφή δημοσίου χώρου ήταν από ανεκτή έως και ευκταία. Συνεπώς, προφανώς και η κατάληψη στα πανεπιστήμια είναι παράδοση. Όπως η κλοπή υλικού από το σιδηροδρομικό δίκτυο, οι ακρωτηριασμοί το βράδυ της Ανάστασης ή η εμπορία ναρκωτικών στις πιάτσες των τοξικομανών.

Είχε τιναχτεί

Συμπολίτης που ήθελε να ουρήσει ενώ βρισκόταν με το αυτοκίνητό του στο ποτάμι (στην Εθνική Οδό δηλαδή), παράτησε το ΙΧ στη μεσαία λωρίδα (της Εθνικής), βγήκε και έκανε την ανάγκη του στο διάζωμα που χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Αμέσως τον πλησίασε περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ., του οποίου οι άνδρες χαιρέτισαν και αποχώρησαν φυσικά χωρίς να κόψουν κλήση. Ο συμπολίτης είχε τιναχτεί και δεν υπήρχε κανένας λόγος αστυνομικής παρέμβασης.

Κανένα νόημα αν δεν τους περιορίζει

«Τώρα που η πλατεία αστυνομεύεται, οι ταραξίες έρχονται εδώ», είπε ο δήμαρχος Νέας Ιωνίας μπροστά στο βανδαλισμένο από ψυχοπροβληματικούς ταραξίες σχολείο του δήμου επιβεβαιώνοντας πως η αστυνόμευση δεν έχει κανένα νόημα αν αντί να περιορίζει τους παραβατικούς απλώς μετακινεί την παραβατικότητα.

Υποκρισία

Όποιος κάνει ότι στεναχωριέται για τη Γάζα και δεν έχει δώσει δεκάρα για τη Συρία, την Ουκρανία και την Υεμένη, δεν στεναχωριέται για τη Γάζα.