Συνολικά οκτώ νέες κάμερες AI τοποθετούνται σε κομβικά σημεία με αυξημένη κυκλοφορία, με στόχο τον άμεσο εντοπισμό επικίνδυνων οδηγικών συμπεριφορών.

Η πιλοτική λειτουργία τους θα ξεκινήσει πριν το τέλος του 2025, χωρίς αρχικά να αποστέλλονται κλήσεις στους οδηγούς.

Από τις αρχές του 2026, το σύστημα περνά σε πλήρη ανάπτυξη, με την προσθήκη εκατοντάδων επιπλέον καμερών σε όλη την Αττική.

Σε ποια σημεία τοποθετούνται οι πρώτες κάμερες AI

Οι πρώτες κάμερες εγκαθίστανται στη Λεωφόρο Συγγρού, σε καίρια σημεία αυξημένης κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, κάμερες τοποθετούνται στις διασταυρώσεις με τις οδούς Μεγάλου Αλεξάνδρου, Εφέσου και στο ύψος της Αγίας Φωτεινής.

Παράλληλα, κάμερες AI μπαίνουν στη Λεωφόρο Μεσογείων, τόσο στην περιοχή του Χολαργού όσο και στην Αγία Παρασκευή.

Στο κέντρο της Αθήνας, το σύστημα επεκτείνεται στις οδούς Πανεπιστημίου και Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ καλύπτεται και η Λεωφόρος Κηφισίας στο ύψος του Ψυχικού.

Τέλος, κάμερα τοποθετείται και στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, ενισχύοντας την επιτήρηση στα νότια προάστια.

Πώς λειτουργούν οι «έξυπνες» κάμερες

Οι κάμερες χρησιμοποιούν εγκεκριμένους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης για την ανίχνευση παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο.

Όταν το σύστημα εντοπίσει παράβαση όπως για παράδειγμα χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση η κάμερα ενεργοποιείται αυτόματα.

Η εικόνα επεξεργάζεται έτσι ώστε να θολώνει όλο το περιβάλλον, με εμφανή μόνο τον οδηγό, διασφαλίζοντας την ακρίβεια της ταυτοποίησης.

Στη συνέχεια, η παράβαση ελέγχεται από αστυνομικό όργανο, πριν οριστικοποιηθεί.

Πώς θα φτάνουν οι κλήσεις στους οδηγούς

Η κλήση θα αποστέλλεται ψηφιακά στη θυρίδα του οδηγού στο gov.gr. Παράλληλα, ο οδηγός θα λαμβάνει SMS στο κινητό του, ενημερώνοντάς τον άμεσα για την καταγεγραμμένη παράβαση.

Μαζί με την κλήση, θα αποστέλλεται και η φωτογραφία της παράβασης, ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για το περιστατικό. Οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ένσταση ηλεκτρονικά, χωρίς φυσική παρουσία σε υπηρεσίες.

Όπως έχει εξηγήσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, η ενημέρωση θα γίνεται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.

Τη στιγμή της παράβασης, ο οδηγός θα λαμβάνει μήνυμα ότι βρίσκεται υπό έλεγχο.

Λίγες ώρες αργότερα, μετά την επιβεβαίωση από την τροχαία, η κλήση θα εμφανίζεται κανονικά στο wallet μαζί με τη σχετική φωτογραφία.

Κάμερες και για τα λεωφορεία

Παράλληλα με το οδικό δίκτυο, έχει ξεκινήσει πιλοτικά και η χρήση καμερών σε λεωφορεία.

Συνολικά 10 κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί σε οχήματα των αστικών συγκοινωνιών.

Οι  εν λόγω κάμερες καταγράφουν οχήματα που κινούνται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες, ενισχύοντας την ομαλή λειτουργία των ΜΜΜ.

Έλεγχοι και από την ΑΑΔΕ

Στο νέο ψηφιακό τοπίο ελέγχων συμμετέχει και η ΑΑΔΕ με την Αρχή να αξιοποιεί τις κάμερες των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους.

Στόχος είναι ο εντοπισμός οχημάτων που κυκλοφορούν ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία, ενισχύοντας τους φορολογικούς ελέγχους.