Τις ανάγκες της Πάτρας, αλλά και συνολικά της Αχαΐας, σε όλους τους τομείς, υπογράμμισε ο Ιάσων Φωτήλας. Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εστίασε στο όραμα που υπάρχει στην κυβέρνηση, για να βγει η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας από το τέλμα, στο οποίο οδηγήθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Στη Βίκυ Πολύζου
Κάποτε η Πάτρα έσφυζε από ζωή, με πολλές βιομηχανίες. Γιατί αφέθηκε στην τύχη της ακόμα και από κυβερνήσεις που στηρίχθηκαν από τους Αχαιούς;
Εχουμε φτάσει στο σημείο εκείνο που πρέπει να σταματήσουμε να αναρωτιόμαστε τι έγινε στο παρελθόν και να σκεφτούμε τι θέλουμε να κάνουμε από εδώ και πέρα. Χρειαζόμαστε όραμα και συγκεκριμένο προσανατολισμό προκειμένου να βγάλουμε την Πάτρα από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται εδώ και χρόνια και να της δώσουμε ξανά τον αναπτυξιακό χαρακτήρα που όλοι επιθυμούμε εκμεταλλευόμενοι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι χρειαζόμαστε έναν καπετάνιο με όραμα και περισσή όρεξη για δουλειά, το οποίο θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις και όχι έναν απλό διαχειριστή της μιζέριας μας, όπως έχω αναφέρει και στο παρελθόν. Στην Πάτρα έχουμε ένα μωσαϊκό χαρακτηριστικών, όπως το λιμάνι ή το Πανεπιστήμιο Πατρών και τα ερευνητικά του κέντρα, χαρακτηριστικά που, αν συνδυαστούν σωστά, θα μπορέσουν να αλλάξουν τον χαρακτήρα της πόλης, θα τη βάλουν σε τροχιά ανάπτυξης και θα μας βοηθήσουν να κρατήσουμε τη νέα γενιά στην Αχαΐα και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα.
Πώς μπορεί να ανακάμψει η οικονομία και εν τέλει η κοινωνία;
Υπάρχει μόνο ένας ασφαλής δρόμος για να επιτύχουμε την ανάκαμψη της οικονομίας και δεν είναι άλλος από τον δρόμο των επενδύσεων. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας πορευτήκαμε σε αυτήν την κατεύθυνση και, παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να κάνουμε την Ελλάδα έναν ελκυστικό προορισμό για ξένες επενδύσεις. Κανείς άλλωστε δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις μεγάλες επενδύσεις που ήρθαν στη χώρα, όπως της Amazon, της Pfizer, τη Cisco κ.ά. Πλέον, με τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά και του νέου ΕΣΠΑ, οι επενδύσεις σε ολόκληρη τη χώρα αποκτούν άλλο νόημα και φυσικά βάζουν τη χώρα σε έναν δρόμο ευκαιριών. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κεφάλαια και για την ανάπτυξη της Αχαΐας, η οποία ομολογουμένως έχει μείνει πίσω και αυτό γιατί υστερεί σε υποδομές. Η καθυστέρηση της κατασκευής του δρόμου Πατρών – Πύργου, η καθυστέρηση έλευσης του σιδηροδρόμου στον νέο λιμένα Πατρών, όπως και η καθυστέρηση της έλευσης του φυσικού αερίου άφησαν την Αχαΐα εκτεθειμένη στον ανταγωνισμό. Τα έργα αυτά, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του νομού, πλέον με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν δρομολογηθεί, όμως δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο και πρέπει να τρέξουμε.
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα κομβικά έργα, όπως η εθνική Πατρών – Πύργου, αλλά και το θέμα του σιδηροδρόμου;
Οπως γνωρίζετε, το 2019 παραλάβαμε ένα έργο (μιλάω για αυτό της Πατρών – Πύργου) κατατμημένο σε εργολαβίες, με κάποιους από τους αναδόχους να αδυνατούν να το φέρουν εις πέρας. Την ίδια στιγμή και ο σιδηρόδρομος βρισκόταν πολύ μακριά από οποιαδήποτε υλοποίηση και αυτό γιατί, όπως περίτρανα αποδείχτηκε, δεν συνοδευόταν ούτε από μία μελέτη ούτε καν είχαν βρεθεί τα σχετικά κεφάλαια. Σήμερα η εικόνα είναι πολύ διαφορετική δεδομένου ότι έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα στην Πατρών – Πύργου, εργοτάξια από τους αναδόχους έχουν ήδη στηθεί ενώ ταυτόχρονα υλοποιείται και ακόμα μία εργολαβία πάνω στον ίδιο δρόμο που στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας του συγκεκριμένου δρόμου. Αντίστοιχα, προχωράει και το έργο του σιδηροδρόμου προκειμένου να φτάσει στο νέο λιμάνι έχοντας πια εξασφαλισμένα τα σχετικά κονδύλια. Το υπουργείο εξασφάλισε όχι μόνο τα σχετικά κονδύλια και για τα δύο έργα αλλά και τις απαραίτητες πιστώσεις σε χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση των έργων. Πλέον μπορώ να είμαι βέβαιος ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα εντός των σχετικών χρονοδιαγραμμάτων χωρίς άλλες καθυστερήσεις.
Γίνεται μεγάλη συζήτηση για την κατάσταση των νοσηλευτικών δομών και ειδικά του Καραμανδανείου. Εχει δρομολογηθεί η επίλυση των προβλημάτων;
Οταν συζητάμε για το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Πατρών «Καραμανδάνειο» θα πρέπει να γίνεται ξεκάθαρο ότι μιλάμε για το μοναδικό παιδιατρικό νοσοκομείο σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, που φιλοξενεί περιστατικά από Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα, Ηπειρο και τα νησιά του Ιονίου. Μιλάμε για ένα νοσοκομείο με άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό –ιατρικό, νοσηλευτικό, τεχνικό και διοικητικό– που έχει δείξει το πιο ανθρώπινο πρόσωπο ειδικά τα τελευταία χρόνια με την πανδημία. Από την πρώτη στιγμή στάθηκα δίπλα στο νοσοκομείο, τους εργαζόμενους και τη διοίκηση και εξακολουθώ να είμαι βέβαιος ότι τα όποια προβλήματα υπάρχουν είναι μόνο προσωρινά. Σε κάθε περίπτωση, το αρμόδιο υπουργείο έχει γνώση της κατάστασης, έχει επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νοσοκομείο προσωρινά και δρομολογεί και την οριστική λύση τους. Η συζήτηση που πρέπει να ξεκινήσουμε, και στη συζήτηση αυτήν δεν μπορεί να λείπει κανείς, αφορά την αναβάθμιση του παιδιατρικού μας νοσοκομείου προς όφελος όλων, όπως άλλωστε έχει δεσμευτεί και το υπουργείο Υγείας. Σε αυτήν την κατεύθυνση δεσμεύομαι να είμαι αρωγός και να βοηθήσω με όλες μου τις δυνάμεις.
Ποια είναι η στόχευση από τη νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Υγείας;
Μέλημα του υπουργείου Υγείας ήταν και παραμένει η κάλυψη των θέσεων των αναισθησιολόγων και αυτός ήταν και ο λόγος που προχώρησε στην προκήρυξή τους προκειμένου να συνεχίσουν να γίνονται τα τακτικά χειρουργεία. Οπως αντιλαμβάνεστε, η ειδικότητα του αναισθησιολόγου και δη του παιδοαναισθησιολόγου δεν είναι κάτι εύκολο να βρεθεί. Επί του παρόντος, το πρόβλημα καλύπτεται με γιατρούς από την Αθήνα, οι οποίοι στηρίζουν την όλη προσπάθεια, καθώς επίσης και με ιδιώτες γιατρούς. Είμαι βέβαιος ότι η προσπάθεια εξεύρεσης λύσης με μόνιμους γιατρούς αναισθησιολόγους σύντομα θα ευδοκιμήσει και αυτή είναι και η βούληση όλων μας.
Επισκεφθήκατε πρόσφατα το Μέγαρο Μαξίμου με τον δήμαρχο Καλαβρύτων. Ποιος ήταν ο σκοπός της επίσκεψης και τι πετύχατε;
Ο Δήμος Καλαβρύτων, από άκρη σε άκρη ιστορικά, είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και το γεγονός αυτό από μόνο του σηματοδοτεί την ιστορική αξία της περιοχής. Αφορμή για την επίσκεψή μου μαζί με τον δήμαρχο Καλαβρύτων ήταν η προσπάθειά μας να κρατήσουμε ανοιχτό το κατάστημα της τράπεζας Πειραιώς, το οποίο και καταφέραμε. Την ίδια στιγμή, φροντίσαμε να ενημερώσουμε το Μέγαρο Μαξίμου για τις προοπτικές ανάπτυξης του Δήμου Καλαβρύτων και τις δρομολογημένες προσπάθειες που πραγματοποιούνται. Πιο συγκεκριμένα, ενημερώσαμε για τις εξελίξεις στο θέμα της αναβάθμισης του χιονοδρομικού κέντρου των Καλαβρύτων, ένα έργο για το οποίο ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε εκδηλώσει από την πρώτη στιγμή ιδιαίτερο ενδιαφέρον με σκοπό την τουριστική αναβάθμιση των Καλαβρύτων και της ευρύτερης περιοχής καθώς επίσης και για την κατασκευή του νέου δημαρχείου με τη στήριξη και τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας. Συζητήθηκε δε και το θέμα της ανάπλασης του παλιού δημαρχείου των Καλαβρύτων μέσω της πρόσκλησης ΑΤ14 του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» προκειμένου να δημιουργηθεί ένα κέντρο ιστορίας πολιτισμού. Στην προτεινόμενη πρόταση περιλαμβάνεται και η κατασκευή χώρου προσγείωσης μικρών αεροσκαφών σε έκταση που έχει βρεθεί και είναι ήδη στην κατοχή του Δήμου Καλαβρύτων. Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα έχει πολλαπλά οφέλη σε ολόκληρη την περιοχή, θετικό αντίκτυπο στην τουριστική κίνηση και θετικό οικονομικό αποτύπωμα. Επιπλέον, αναφερθήκαμε στο έργο της επέκτασης του οδοντωτού μέχρι την Αγ. Λαύρα, ένα έργο πνοής για ολόκληρη την περιοχή και στο έργο της κατασκευής του δρόμου Πούντας – Καλαβρύτων. Οπως καταλαβαίνετε, η ατζέντα ήταν αρκετά μεγάλη, ενώ η προσπάθεια που συντελείται στα Καλάβρυτα προκειμένου να γίνουν ένας ακόμα πιο ολοκληρωμένος προορισμός έχει ιδιαίτερη αξία.
Κατά καιρούς αντιμετώπισε η πόλη προβλήματα με τους μετανάστες. Ειδικά το παραλιακό μέτωπο, όπως η περιοχή γύρω από το εργοστάσιο του Λαδόπουλου και το νέο λιμάνι. Ποια είναι σήμερα η κατάσταση;
Τις εικόνες που θυμάστε με μετανάστες να στοιβάζονται πάνω στα κάγκελα του νέου λιμένα Πατρών, να κοιτάζουν τα φορτηγά και να αναζητούν μία ευκαιρία να μπουν σε ένα από αυτά προκειμένου να ταξιδέψουν για την Ιταλία δεν θα τις συναντήσετε εύκολα πλέον στην Πάτρα. Είναι εικόνες που, στον βαθμό που υπήρχαν, έχουν τελειώσει. Η ασφάλεια του λιμανιού έχει αυξηθεί ραγδαία και η διοίκηση έχει πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην ξαναδούμε τέτοιες εικόνες στο μέλλον. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει επιδείξει σταθερότητα και αποφασιστικότητα στο θέμα αυτό, ξεκαθαρίζοντας από την πρώτη στιγμή ότι θα προστατέψει τα χερσαία και θαλάσσια σύνορά της με κάθε μέσο και ειδικά ενάντια σε εκείνους που θέλουν να ασκήσουν πίεση στη χώρα εκμεταλλευόμενοι τα όνειρα των ανθρώπων. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι έχουμε τελειώσει και με τα κυκλώματα που εξακολουθούν να υπόσχονται «ασφαλές» πέρασμα στην Ιταλία έναντι φυσικά κάποιας αμοιβής και συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους αυτούς. Εδώ είναι που θα πρέπει να εστιάσουμε. Οι λιμενικές αρχές, σε συνεργασία με την αστυνομία, κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, έχουν καταφέρει να περιορίσουν σημαντικά και αυτό το φαινόμενο, όμως έχουμε αρκετό δρόμο να διανύσουμε ώστε να απαλλαγούμε από τους εμπόρους ανθρώπινων ψυχών.