Η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι υπό κατασκευή, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται και οι εξελίξεις για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία, μάλιστα, ενδέχεται να περνάει και από το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός προβλέπει επέκταση προς Γλυφάδα, με γραμμή μήκους 4,5 χλμ. και 3 σταθμούς. Ο πρώτος θα βρίσκεται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Επίσης, επιδιώκεται να εξυπηρετείται από το Μετρό και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αναφορά στην ανάγκη υλοποίησης του έργου έκανε την Τρίτη 22 Νοεμβρίου ο Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ Δημήτρης Πρωτοψάλτου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την τοποθέτηση φορτιστών για ηλεκτρικά ΙΧ στον προαύλιο χώρο του ΚΠΙΣΝ που αποτελεί ένα πολυλειτουργικό και περιβαλλοντικά βιώσιμο κέντρο Παιδείας, Τέχνης, Αθλητισμού και Αναψυχής. Συγκεκριμένα επισήμανε ότι η σύνδεση με το Μετρό αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.

Αναμένεται η πρώτη επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ

Πρόκειται για ένα έργο που διατηρείται στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περί τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ όπως είχε τονιστεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, η χρηματοδότηση του έργου δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα έργα μετρό προκρίνονται από την ΕΕ και στηρίζονται από την ΕΤΕπ. Εφόσον δημιουργηθεί η διακλάδωση θα αποτελεί την πρώτη επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το 1957, όταν και έφτασε στην Κηφισιά, όπως και η πρώτη επέκταση γραμμής μέσω διακλάδωσης στο δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική επέκταση δεδομένου ότι ανάγκη σύνδεσης των μέσων σταθερής τροχιάς με το ΚΠΣΙΝ, το οποίο εκτιμάται ότι δέχεται κοντά στους 20.000.000 επισκέπτες τον χρόνο, είναι μεγάλη. Μέσω των δύο παραπάνω έργων, θα επιτευχθεί η σύνδεση του Μετρό με το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό τον συγκοινωνιακό χάρτης της πρωτεύουσας.