Ο Γιώργος Αυτιάς, αποθέωσε τον Απόστολο Τζιτζικώστα: «Λυτρωτική λύση για τα αυτοκίνητα από τον Έλληνα Επίτροπο».

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας κατάφερε να μπλοκάρει το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε αποκλειστικά ηλεκτροκίνηση από το 2035 και υποχρεωτική πλήρη ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων ήδη από το 2026. Ένα σχέδιο που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, αλλά και σε κυβερνήσεις που έβλεπαν τον κίνδυνο αποβιομηχάνισης να πλησιάζει.

Λίγες ημέρες πριν, μιλώντας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με αφορμή το έργο ROUTE 2025 –ένα πρότζεκτ πράσινης μετάβασης με ρεαλισμό και όχι δογματισμούς– ο Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού είχε προϊδεάσει ότι οι προτάσεις του δεν θα είναι «μονοκαλλιέργεια». Την Τρίτη, στις Βρυξέλλες, το απέδειξε.

Με όχημα το Σχέδιο Δράσης για την Αυτοκινητοβιομηχανία και τον Στρατηγικό Διάλογο που άνοιξε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η Κομισιόν, διά στόματος Τζιτζικώστα, έφερε μια στροφή που αλλάζει τα δεδομένα: όχι απόλυτη απαγόρευση, αλλά στόχος μείωσης εκπομπών κατά 90% έως το 2035, με το υπόλοιπο 10% να καλύπτεται από e-fuels, βιοκαύσιμα και χαμηλού άνθρακα ευρωπαϊκό χάλυβα.

Με απλά λόγια; Δίνεται παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγει ο δρόμος για plug-in υβριδικά και διατηρείται η τεχνολογική πολυφωνία. Όπως το έθεσε ξεκάθαρα ο Γιώργος Αυτιάς: «Διασώθηκε ο παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης – κάθε αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να παράγει κάθε τύπο κινητήρα».

unnamed-auh7h.jpg

Στις Βρυξέλλες λένε πως δεν ήταν εύκολη μάχη. Όμως ο Τζιτζικώστας έπαιξε στο γήπεδο της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης και της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης. Και αυτή τη φορά, η πράσινη μετάβαση πέρασε από φίλτρο πολιτικού ρεαλισμού.