«Ζητούμε μια καθαρή εντολή, αυτοδύναμη εντολή, έτσι ώστε να προχωρήσουμε πάνω σε αυτό το κεκτημένο το οποίο έχουμε κτίσει, με τόλμη, με περισσότερες μεταρρυθμίσεις, με ριζική αναδιάταξη των δομών του κράτους, με έργα», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, αε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Όπως επισήμανε, «για εμάς η αυτοδυναμία δεν είναι πολιτική έπαρση, ούτε πολιτική αλαζονεία, είναι η βασική μας πεποίθηση ότι για να πάει μπροστά η χώρα με τις διαρκείς προκλήσεις, θα πρέπει να έχει μια ισχυρή κυβέρνηση»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν είναι επί της αρχής αντίθετη σε οποιαδήποτε πιθανότητα κυβερνητικής συνεργασίας. «Χρειάζεται η χώρα αυτοδύναμη κυβέρνηση και εμείς αυτήν θα διεκδικήσουμε. Θα την διεκδικήσουμε επειδή το πιστεύουμε και επειδή αισθανόμαστε ότι μπορούμε να προσφέρουμε στη χώρα», είπε και πρόσθεσε ότι «εάν ο λαός δεν μας τάξει σε μια αυτοδύναμη θέση, υπάρχουν πάντοτε οι συνταγματικές δικλίδες ασφαλείας. Προφανώς εμείς είμαστε ένα κόμμα που σεβόμαστε τους θεσμούς και τους υποστηρίζουμε διαχρονικά».

Ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι «αυτή τη στιγμή, η πραγματικά ρεαλιστική πρόταση η οποία εγγυάται το μέλλον της χώρας είναι η πρόταση της ΝΔ» και εκτίμησε ότι «δεν υπάρχει ούτε πιθανότητα, ούτε η οποιαδήποτε σκέψη για πολλαπλές κάλπες».

Κάλεσε τους πολίτες που θα προσέλθουν στις κάλπες να ξοδέψουν ένα μέρος του χρόνου τους για να διαβάζουν τα προγράμματα των κομμάτων και για το πρόγραμμα της ΝΔ, επισήμανε ότι «εμείς καταθέτουμε την πρότασή μας που χτίζει πάνω στο κεκτημένο που δημιουργήσαμε. Μεγαλύτερη κοινωνική ανάπτυξη, μεγαλύτερο κοινωνικό κράτος, μεγαλύτερη διεθνής υπερηφάνεια της χώρας και όλα αυτά σε ένα μείγμα εντελώς ρεαλιστικό».

Απέναντι σε αυτό, συνέχισε, ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει μια πρόταση που θα οδηγήσει σε αποσύνθεση όσων έχουν κατακτηθεί, «με μια απίστευτη και ανεύθυνη πλειοδοσία στις παροχές».

Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ κοστίζει 83 δισ. ευρώ, ποσό που «οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην έξοδο της Ελλάδας από τη δημοσιονομική της πειθαρχεία, σε τεράστιο κίνδυνο να βρεθούμε ξανά στην ανάγκη υπέρογκου δανεισμού και εντέλει σε μια κατάσταση δεσμεύσεων και μνημονίων».

Στα θέματα που έπρεπε να έχουν τρέξει πιο γρήγορα και που θα είναι στις προτεραιότητες, είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, «η πιο ριζική πιο γρήγορη εφαρμογή της καθολικής αξιοκρατίας και αξιολόγησης στο Δημόσιο» και η ενίσχυση του ΕΣΥ. «Υπήρξαν 18.000 προσλήψεις στον τομέα της υγείας, είχαν να γίνουν πάρα πολλά χρόνια. Δεν είναι αρκετό, χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη στελέχωση. Πρέπει να έρθουν τουλάχιστον 10.000 ακόμα άτομα υγειονομικό προσωπικό», σημείωσε. Εξέφρασε δε, την πεποίθηση, ότι μέσα στην επόμενη τετραετία οι μισθοί θα αυξηθούν κατά 25%.

Σε ό,τι αφορά την πολιτική αντιπαράθεση για το κόμμα του Ηλία Κασιδιάρη, ο κ, Γεραπετρίτης επισήμανε την ανάγκη, οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου να είναι ενωμένες απέναντι στον φασισμό.

«Καταφέραμε το 2013 με μια μεγάλη προσπάθεια εκ μέρους του πολιτικού συστήματος, να απομονωθεί σχετικώς η Χρυσή Αυγή από τη χρηματοδότηση. Στη συνέχεια, με φάκελο που έφτιαξε πάλι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παραπέμφθηκαν στη Δικαιοσύνη και καταδικάστηκαν. Σήμερα αποκλείονται από τη διαδικασία των κοινοβουλευτικών εκλογών. Αυτό απαιτεί μια δημοκρατική ασπίδα. Στη δημοκρατική αυτή ασπίδα, εγώ ένα ξέρω και αυτό είναι αντικειμενικό: ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι απών».

Απαντώντας στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ για χειραγώγηση της Δικαιοσύνης, είπε ότι είναι παραλογισμός, γιατί η ανάδειξη των κομμάτων έγινε από διευρυμένο σώμα δικαστών.

Διερωτήθηκε αν είναι δυνατόν ο κ. Τσίπρας, να κατηγορεί τη ΝΔ για χειραγώγηση «όταν στο ίδιο του το κόμμα συμμετέχει αμετάκλητα καταδικασμένος για χειραγώγηση θεσμών, χειραγώγηση της Δικαιοσύνης.


Το μετρό της Θεσσαλονίκης το πιο σύγχρονο και ασφαλές της Ευρώπης

Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη Θεσσαλονίκη. «Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, έχουμε ένα master plan το οποίο είναι πάρα πολύ μεγάλο, η έμφαση η οποία έχουμε δώσει στη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ μεγάλη, αντιλαμβανόμαστε ότι η Θεσσαλονίκη στερείται μεγάλων έργων τις τελευταίες δεκαετίες και για αυτό το λόγο έχουμε κάνει ένα σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει και έργα μεταφορών και έργα βασικών υποδομών, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να μπορέσει να καταστεί κόμβος», σημείωσε. «Εμείς, μουσαμάδες δεν πρόκειται να εισαγάγουμε. Ό,τι υποσχεθούμε θα γίνει πράξη».

Για το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, στο οποίο έκανε χθες δοκιμαστική διαδρομή, διαβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε μια φάση ανάπτυξης κοντά στο 90%. Ο κεντρικός άξονας, είπε, θα έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά μέχρι το τέλος του 2023 και εκτίμησε ότι θα τεθεί σε πραγματική λειτουργία μέχρι το καλοκαίρι του 2024.

«Η Θεσσαλονίκη του χρόνου θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο και το πιο ασφαλές μετρό της Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Επικρατείας και τόνισε ότι το έργο αυτό θα αποτελεί τεχνολογικό επίτευγμα.

Αναφερόμενος στα αρχαία στο Σταθμό Βενιζέλου, υπογράμμισε ότι δεν γίνεται υποβάθμιση του πολιτιστικού προϊόντος, αλλά «τεράστια αναβάθμιση». Όπως ανέφερε, επισκέφθηκε τον σταθμό όπου γίνονται οι εργασίες μεταφοράς των αρχαιοτήτων και επανατοποθέτησης και οι Έλληνες αρχαιολόγοι χρησιμοποίησαν καινοτόμες τεχνικές.

«Ό,τι ακριβώς θα βλέπαμε στους ρωμαϊκούς ή στους ελληνιστικούς χρόνους, αυτή ακριβώς την αίσθηση θα έχει ο επιβάτης και ο επισκέπτης», είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

«Ο σταθμός Βενιζέλου από μόνος του, είναι ένα ζωντανό μουσείο, το οποίο θα είναι ένα έκθεμα για όλους και νομίζω ότι θα προσελκύσει και τουριστικό ενδιαφέρον» τόνισε, συμπληρώνοντας πως σε άλλους πέντε σταθμούς θα υπάρχουν αρχαιότητες, ενώ τα ευρήματα από τους σταθμούς θα στεγαστούν σε δύο μουσεία, κάτω από τη Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου και στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά.

«Άρα, ουσιαστικά ένας Σταθμός Βενιζέλου αρχαιολογικός τόπος, πέντε σταθμοί αρχαιολογική ανάδειξη και δύο κανονικά μουσεία, μια ολιστική προσέγγιση αναβάθμισης αρχαιολογικής και πολιτιστικής της Θεσσαλονίκης μας» ανέφερε.