Για τα περιστατικά bullying στα σχολεία και την παραβατικότητα μεταξύ ανηλίκων μίλησε η Δόμνα Μιχαηλίδου στο MEGA, καθώς το φαινόμενο λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις.
Όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας, «ιδιαίτερα μετά την πανδημία, δημιουργήθηκαν πιο έντονες αντιδράσεις στα παιδιά και καμία χώρα δεν έχει βρει λύση σε αυτό. Αυτό που κάνουμε είναι το να δούμε τι κάνει κάθε χώρα και το υιοθετούμε», τονίζοντας ότι οι άξονες παρέμβασης είναι δύο, η πρόληψη και η καταπολέμηση. «Πρόληψη σημαίνει στήριξη. Η Γαλλία έχει ένα πολύ καλό μοντέλο, έχει κοινωνικούς λειτουργούς στο σχολείο, και έτσι διπλασιάσαμε τους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους στα σχολεία. Οι κοινωνικοί λειτουργοί πηγαίνουν μία φορά την εβδομάδα και μία από τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζουμε είναι να βλέπουν όλα τα παιδιά, γιατί σήμερα βλέπουν ένα παιδί όταν θεωρούν πως κάποιος έχει παραβατική συμπεριφορά αφού πάρουν την έγκριση από τους γονείς», είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου.
Αναφορικά με το τι πρέπει να γίνει, υπογράμμισε πως «πρέπει να επιμορφώσουμε τους καθηγητές και πρέπει να κάνουμε συγκεκριμένες επιμορφώσεις με το τι θα πρέπει να προσέξουν. Έχουμε ένα μάθημα που το λέμε "Εργαστήριο Δεξιοτήτων", δίνοντας στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση. Θέλουμε και οι κοινωνικοί λειτουργοί να βλέπουν όλα τα παιδιά. Πρέπει να είναι μία κανονική, οριζόντια διαδικασία. Σίγουρα το να είχαμε μόνιμους ψυχολόγους θα ήταν καλύτερο αλλά για αρχή προσπαθούμε να καταφέρουμε να μην ζητάμε την συναίνεση γονέα, γιατί πολλές φορές μπορεί ο γονέας να κακοποιεί και μπορεί να μην δώσει την άδεια».
Η Δόμνα Μιχαηλίδου είπε πως φέτος άρχισε η σύνδεση των επιδομάτων με τη σχολική φοίτηση, δηλαδή οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο. «Θέλουμε σύνδεση επιδομάτων με σχολική βία. Από πέρσι ξεκίνησε το my school, όπου πιστεύουμε πως θα βοηθήσει και στην παραβατικότητα», τόνισε.
Σε σχέση με τη μεταφορά των μαθητών ειδικών σχολείων, η οποία σε ορισμένες περιοχές αντιμετωπίζει προβλήματα, η Δόμνα Μιχαηλίδου είπε πως σε συνεργασία με την περιφέρεια, είναι ένα από τα προβλήματα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν. «Τα σχολικά κτίρια είναι τους δήμους και η μεταφορά των μαθητών στη περιφέρεια. Η περιφέρεια κάνει κάθε χρόνο διαγωνισμούς. Το πρόβλημα είναι στην ανατολική Αττική και στην κεντρική Μακεδονία. Προσπαθούμε να βρούμε λύση και προσπαθούν και οι περιφέρειες».
Σε σχέση με τον Στέφανο Κασσελάκη, με τον οποίο πήγαινε μαζί σχολείο, είπε πως ήταν ένα κλειστό παιδί κατά τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων.