Μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου των ψευδών κριτικών στο διαδίκτυο, ζητάει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, ερωτά την Κομισιόν πως θα διασφαλίσει ότι οι δημοσιευμένες κριτικές προέρχονται από καταναλωτές που έχουν πράγματι κάνει χρήση της υπηρεσίας ή του προϊόντος καθώς και πως θα αντιμετωπίσει την πώληση και αγορά τέτοιων κριτικών.

Ο Ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος τύπου της ευρωομάδας της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει ότι «οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο σε αξιολογήσεις και κριτικές άλλων καταναλωτών όταν αγοράζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία».

Ωστόσο, περίπου ένας στους δύο καταναλωτές αναφέρει ότι δεν μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με το εάν η εκάστοτε εταιρεία διασφαλίζει ότι οι δημοσιευμένες κριτικές γίνονται από πραγματικούς πελάτες καθώς και τον τρόπο συλλογής των κριτικών.

Και συμπληρώνει ότι «το πρόβλημα είναι έντονο παρά το γεγονός ότι οι παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τις κριτικές των καταναλωτών καλύπτονται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο όπως η Οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τη βελτίωση της επιβολής και τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών και η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act)».

Καταλήγει δε αναφερόμενος στην ανάγκη αντιμετώπισης πρακτικών αλλοίωσης των αξιολογήσεων των καταναλωτών, όπως η δημοσίευση μόνο των θετικών κριτικών και η διαγραφή των αρνητικών αξιολογήσεων.