Έως το τέλος Ιουλίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για να γίνεται μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ρεύματος στο σύνολο των παροχών, ανακοίνωσε ο ΔΕΔΔΗΕ.
Σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από την έναρξη του προγράμματος ο ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιεί μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ρεύματος για το 53% των παροχών οι οποίες αντιστοιχούν στο 73% της κατανάλωσης ενέργειας. Εκτιμάται ότι στα τέλη Ιουνίου η μηνιαία καταμέτρηση αναμένεται να ανέλθει στο 65%, αντιστοιχώντας στο 85% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται, και έως τα τέλη Ιουλίου αναμένεται να έχει ενταχθεί το 100% των παροχών.
Όπως σημειώνει ο ΔΕΔΔΗΕ, έχουν προτεραιοποιηθεί και ενταχθεί σε μηνιαίο κύκλο μεγάλα αστικά και ημιαστικά κέντρα, όπως είναι η Αθήνα, ο Πειραιάς, ο Βόλος, η Ανατολική Θεσσαλονίκη, κ.λπ. Στην Αττική έχει, ήδη, ενταχθεί το 87% των παροχών που αντιστοιχεί στο 90% της ενέργειας που καταναλώνεται στην περιφέρεια.
«Η μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος συμπεριλαμβάνεται στις πρωτοβουλίες που προωθούμε στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των καταναλωτών. Για τνο σκοπό αυτό, ο ΔΕΔΔΗΕ υλοποιεί σχετικό πρόγραμμα, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τον περιορισμό των ρευματοκλοπών, αλλά και την καλύτερη δυνατότητα των καταναλωτών να διαχειρίζονται την ηλεκτρική τους κατανάλωση, να αποτελούν δύο από τα βασικά οφέλη του» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος, τόνισε: «Ο ΔΕΔΔΗΕ, με κύριο γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών του, στο πλαίσιο των υφιστάμενων προκλήσεων και της δυναμικής εξέλιξης της ελληνικής αγοράς ενέργειας, προχώρησε άμεσα στην ένταξη νέου ανθρώπινου δυναμικού για την εκτέλεση των εργασιών καταμέτρησης, προσαρμόζοντας ταυτόχρονα όλες τις υπόλοιπες εσωτερικές του διαδικασίες και λειτουργίες, αναβαθμίζοντας πληροφοριακά συστήματα και εξοπλισμό για την επίτευξη του στόχου».
Τα οφέλη της μετάβασης στη μηνιαία καταμέτρηση
Όπως επισημαίνει ο ΔΕΔΔΗΕ, τα οφέλη της μετάβασης στη μηνιαία καταμέτρηση είναι:
- Η ορθολογικότερη τιμολόγηση όλων των παροχών, καθώς η αποτίμηση της πραγματικής κατανάλωσης των πελατών πραγματοποιείται, πλέον, σε μηνιαία βάση.
- Η ευελιξία των προμηθευτών, καθώς γνωρίζοντας τη μηνιαία κατανάλωση θα έχουν τη δυνατότητα να τροποποιούν τα τιμολόγια, σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.
- Ο περιορισμός των ρευματοκλοπών, φαινόμενο που επιβαρύνει όλους τους συνεπείς πελάτες, καθώς ο μηνιαίος έλεγχος καθιστά ευκολότερο, για τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ και τις συνεργαζόμενες εργολαβικές εταιρείες του, τον εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών, ενώ παράλληλα λειτουργεί και αποτρεπτικά/ανασταλτικά για την εκδήλωση τέτοιου είδους συμπεριφορών.
Για την ταχύτερη υλοποίηση του προγράμματος μηνιαίας καταμέτρησης, ο ΔΕΔΔΗΕ χρησιμοποίησε πανελλαδικά κινητά τηλέφωνα που συνδέονται με πλατφόρμα πληροφοριακού συστήματος και καταχωρούν αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο τις λήψεις ανά περιοχή, παροχή και καταμετρητή.