To World Football Summit ξεκίνησε ως ετήσιο event στη Μαδρίτη και έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως στον χώρο του ποδοσφαίρου, συγκεντρώνοντας σε καθένα από αυτά τις μεγαλύτερες προσωπικότητες και εταιρείες από τον τομέα του αθλητισμού και όχι μόνον. Η Cristina Morena, Director of Partnerships, έκανε την τιμή να συζητήσει μαζί μας και να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό το World Football Summit μέσω της εφημερίδας «tomanifesto».
Στον Παύλο Παυλίδη
Τι ακριβώς κάνει το World Football Summit και κατά τη γνώμη σας ποιο είναι το μεγαλύτερο επίτευγμά σας στο World Football Summit;
Το mission του World Football Summit χωρίζεται σε τρεις πυλώνες:
- Να καταστήσει επαγγελματική τη βιομηχανία του ποδοσφαίρου σε παγκόσμια κλίμακα.
- Να δημιουργήσει ευκαιρίες δικτύωσης μεταξύ των συμμετεχόντων στις εκδηλώσεις μας (ομάδων, πρωταθλημάτων, ομοσπονδιών, επιχειρήσεων, φοιτητών και γενικότερα οποιουδήποτε άλλου θέλει να έχει σχέση με τον χώρο του ποδοσφαίρου).
- Να γίνει καταλύτης επαγγελματικών ευκαιριών για το «νέο αίμα» που θέλει να μπει σε αυτόν τον χώρο.
Εχοντας αυτό κατά νου, αναπτύσσουμε διαπροσωπικές εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν:
- Πάνελ όπου οι πιο αναγνωρισμένες προσωπικότητες της αθλητικής βιομηχανίας μοιράζονται την τεχνογνωσία τους με το κοινό.
- «Εκθεσιακούς χώρους» όπου επιχειρήσεις από όλον τον κόσμο και από διαφορετικούς κλάδους προωθούν τις υπηρεσίες τους στο κοινό.
- Εκδηλώσεις για networking όπου όλοι οι συμμετέχοντες μπορούν να γνωρίσουν νέα άτομα και να δημιουργήσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες.
- Ενα γκαλά βραβείων όπου τιμούμε αυτούς που διαμορφώνουν το μέλλον του ποδοσφαίρου.
Από αυτό το mission προκύπτουν διαφορετικοί τύποι εκδηλώσεων: από την εμβληματική μας εκδήλωση, το WFS Europe έως πιο συγκεκριμένες εκδηλώσεις όπως το Football Innovation Forum, το οποίο είναι μόνο μία ημέρα και εστιάζει σε ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα. Υπήρξαν πολλά επιτεύγματα όλα αυτά τα χρόνια. Θα ξεχώριζα όμως δύο: το ένα ήταν ότι μπορέσαμε να επιστρέψουμε οργανώνοντας events όπως αυτό στη Σεβίλλη φέτος ή εκείνο στο στάδιο της Ατλέτικο Μαδρίτης το 2021, έχοντας περάσει έναν πολύ δύσκολο χρόνο, το 2020, λόγω της πανδημίας. Σε πιο προσωπικό επίπεδο, το αίσθημα ικανοποίησης που ένιωσα μετά την ανάγνωση θετικών κριτικών (surveys) από τους εταίρους και τους εκθέτες που συμμετείχαν στην εκδήλωση, επειδή κατάφεραν να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, είναι σχεδόν αδιανόητο.
Ποια είναι τα βασικά σημεία της επιτυχίας του World Football Summit που κατάφερε να συγκεντρώσει τις κορυφαίες προσωπικότητες από τον χώρο του ποδοσφαίρου;
Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση για να συνοψίσουμε, αλλά επιτρέψτε μου να σας δώσω τρία σημεία:
- Ενα ισχυρό δίκτυο που μπορεί να έρθει σε επαφή με σχεδόν οποιονδήποτε ηγέτη στον χώρο του αθλητισμού από όλον τον κόσμο.
- Οπως είπα προηγουμένως, η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν αποτελεσματικά νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στις εκδηλώσεις μας.
- Η εγκυρότητα από την ομάδα του WFS σε κάθε εκδήλωση, από όλες τις απόψεις. Δεν είμαστε μεγάλη ομάδα και όλοι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για να γίνουν οι εκδηλώσεις του WFS πραγματικότητα.
Παρατηρώ ότι είχατε συνολικά περισσότερους από 1.000 ομιλητές, ανάμεσά τους C-level executives από brands όπως η Ρεάλ Μαδρίτης, η Microsoft και η Premier League, συνεργασίες όπως αυτή της Meta και της La Liga και συναντήσεις κορυφής σε όλον τον κόσμο. Τι απομένει να κάνετε, ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας ως Partnerships Director;
Λοιπόν, επιτρέψτε μου να προσπαθήσω να το συνοψίσω ξανά σε τρία σημεία:
- Μέσα στην εταιρεία νιώθουμε ότι μόλις ξεκινάμε. Μέχρι στιγμής, έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μόνο ένα επαναλαμβανόμενο event στην Ευρώπη, με ένα στην Ασία και ένα άλλο στην Αφρική, που πραγματοποιήθηκε στις 16-17 Νοεμβρίου στο Ντέρμπαν. Στόχος είναι η δημιουργία μιας σειράς επαναλαμβανόμενων events σε όλες τις μεγάλες ηπείρους.
- Αναφέρατε πολλούς εκπληκτικούς συνεργάτες και οργανισμούς, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν τόσο πολλές επιχειρήσεις και brands όλων των μεγεθών σε όλον τον κόσμο που θα ωφεληθούν τόσο πολύ από τη σύνδεσή τους με τον χώρο του ποδοσφαίρου. Και πιστεύουμε ότι είμαστε η καλύτερη επιλογή για όποιον θέλει να το κάνει.
- Τέλος, οι συνεργασίες μας θέλουμε να είναι μακροπρόθεσμες. Με άλλα λόγια, στόχος μας είναι οι συνεργάτες μας να επιστρέφουν κάθε χρόνο για τα events μας στο WFS και ευελπιστούμε να είμαστε ένα asset στην παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξής τους ως brands. Αν καταφέρουν να πετύχουν έναν στρατηγικό στόχο χάρη σε μια εκδήλωση του WFS, τότε κερδίζουμε κι εμείς.